Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:
- Pytanie 39
„Prosimy o określenie, czy w zakresie zadania jest wykonanie oblotu kontrolnego świateł nawigacyjnych i czy należy uwzględnić go w wycenie zadania?”
Odpowiedź 39 na Pytanie 39
Nie ma takiej potrzeby.
- Pytanie 40
„W nawiązaniu do poprzedniego pytania. Jeżeli tak, to prosimy o potwierdzenie, że termin wykonania zadania nie uwzględnia wykonania oblotów, które zostaną wykonane po zakończeniu prac, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.”
Odpowiedź 40 na Pytanie 40
Nie dotyczy, w związku z odpowiedzią na pytanie 39
- Pytanie 41
Prosimy o informację, czy Zamawiający posiada, aktualne i obowiązujące do wymaganego terminu zakończenia robót, wyniki pomiaru undulacji geoidy i wyznaczoną wysokość elipsoidalną, wykonane przez uprawnionego geodetę?
Odpowiedź 41 na Pytanie 42
Nie, Zamawiający nie posiada.
- Pytanie 42
„W nawiązaniu do poprzedniego. Jeżeli nie, to prosimy o informację, czy wykonawca ma uwzględnić powyższe w wycenie zadania?”
Odpowiedź 42 na Pytanie 42
Nie dotyczy, z zastrzeżeniem iż nie istniej taki obowiązek dla całości zadania.
- Pytanie 43
„Do obowiązków Wykonawcy (SIWP Rozdz. III pkt 13) należy:
„współdziałanie z Zamawiającym przy aktualizacji dokumentacji rejestracyjnej lotniska poprzez: […]”.
Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zadania po stronie Wykonawcy leży obowiązek przygotowania zmian do rejestru lotnisk oraz AIP a w szczególności:
Przygotowanie załączników kartograficznych do wniosku o dokonanie zmian istotnych cech technicznych i eksploatacyjnych do Rejestru Lotnisk Cywilnych prowadzonego przez Prezesa ULC – do 14 dni od ich zaistnienia.
Przygotowanie załączników kartograficznych do wniosku o zmianę Instrukcji Operacyjnej Lotniska:
– mapa powierzchni ograniczających wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w otoczeniu lotniska w skali 1:25000 (na zaktualizowanym podkładzie topograficznym);
– plan zagospodarowania lotniska w skali 1:5000 (na zaktualizowanym podkładzie topograficznym);
– lokalizacja lotniska w regionie w skali 1:500 000;
– plan rejonu zabudowy lotniska w skali 1:1 000;
– profil podłużny i poprzeczny lotniska po osi DS1 i stref podejścia skali 1:1 000/25 000;
– profil podłużny i poprzeczny lotniska po osi DS2 i stref podejścia skali 1:1 000/25 000;
– teczka rejestracyjna lotniska.
Inwentaryzacja i opracowanie operatu pomiarowego przeszkód lotniczych w obszarze oddziaływania lotniska, tj. w obszarze rzutu poziomego powierzchni ograniczających wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w rejonie lotniska – dla parametrów lotniska po modernizacji.
Aktualizacja dokumentacji kartograficznej Zbioru Informacji Lotniczych AIP VFR POLAND AD4 EPSU, tj.:
– mapa AD4 EPSU 3-0 Aerodrome Chart – 1:10 000;
– mapa AD4 EPSU 4-0 Visual Operation Chart – 1:50 000;
– mapa AD4 EPSU 5-0 Visual Operation Chart – 1:250 000;
– mapa Extract Aeronautical Chart of Poland – 1:500 000.
Odpowiedź 43 na Pytanie 43
Potwierdzamy, że w zakresie zadania – po stronie Wykonawcy leży obowiązek przygotowania zmian do rejestru lotnisk oraz AIP. Jednocześnie informujemy, że posiadamy decyzję ULC zezwalającą na wprowadzenie istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska Gliwice (EPGL), dotyczących zadania.
- Pytanie 44
Do obowiązków Wykonawcy (SIWP Rozdz. III pkt 14) należy:
„współdziałanie z Zamawiającym przy uzyskaniu decyzji administracyjnej pozwolenie na użytkowanie”. Prosimy o jednoznaczne określenie, na czym ma polegać współdziałanie i dokładnie jakie obowiązki będą spoczywały na Wykonawcy.
Odpowiedź 44 na Pytanie 44
Zgodne z przepisami prawa wykonanie prac, wykonanie niezbędnej dokumentacji oraz ewentualne poprawki, aby Zamawiający uzyskał decyzję administracyjną pozwolenie na użytkowanie.
- Pytanie 45
W zapisach SIWP oraz opisie projektu występuje informacja o konieczności wykonania świateł podejścia na obu kierunkach lądowania. Światła podejścia nie występują na żadnych rysunkach projektu, dlatego też prosimy o potwierdzenie, że jest to omyłka pisarska i wykonawca nie ma przewidzieć wykonania świateł podejścia na obu kierunkach, ani żadnej infrastruktury z nimi powiązanej. Natomiast, jeżeli ma je wykonać, to prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej i wskazanie, że budowa świateł podejścia jest objęta pozwoleniem na budowę.
Odpowiedź 45 na Pytanie 45
Zapis w SIWP o konieczności wykonania świateł podejścia na obu kierunkach lądowania należy uznać jako omyłkę pisarską. Opis projektu zawierał taką informację, ale zrezygnowano z świateł podejścia, ponieważ wystąpił problem pozyskania niezbędnego terenu oraz ograniczenia kosztów na tym etapie modernizacji lotniska.
- Pytanie 46
Prosimy o potwierdzenie, że udzielenie gwarancji na 5 lat nie dotyczy gwarancji na dostarczone materiały specjalistyczne oświetlenia nawigacyjnego, w tym świateł, układu zasilania i sterowania. Informujemy, że producenci oświetlenia nawigacyjnego udzielają gwarancji 2-3 letniej. Dlatego też proponujemy, w celu obniżenia kosztów realizacji inwestycji, aby udzielenie gwarancji na 5 lat dotyczyło robót, a nie wyposażenia specjalistycznego, w tym oświetlenia nawigacyjnego, układu zasilania i sterowania, agregatu.
Odpowiedź 46 na Pytanie 46
Nie, okres gwarancji wynosi 5 lat od daty podpisania protokołu odbioru końcowego i dotyczy robót (Rozdział VII – punkt 1) i wszelkich maszyn i urządzeń (Rozdział VII – punkt 7)
- Pytanie 47
Dotyczy oświetlenia nawigacyjnego. Czy dla potwierdzenia jakości rozwiązań do zastosowania w realizacji, Zamawiający wymaga aby zastosować system składający się min. z pulpitu sterowania i regulatorów stałoprądowych, funkcjonujących na lotnisku użytku publicznego lub użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji?
Odpowiedź 47 na Pytanie 47
W związku z planowaną zmianą statusu lotniska z wyłącznego na publiczne – niepodlegające certyfikacji, należy zastosować rozwiązania niezbędne dla takiego lotniska.