Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

logo unii

pl / en

BIP

Cykl spotkań nt. planów działania w projekcie TRANS TRITIA

pobierz pdf

W trakcie trzech spotkań Partnerzy Projektowi odpowiedzialni za Pakiety Tematyczne 1 i 2 odwiedzili Euroterminal Sławków – gdzie zaprezentowali główne tematy Intermodalnych Centrów Logistycznych/ Planu Działań dla Terminalu. Zarząd Euroterminalu Sławków przedstawił obecną przepustowość Terminalu oraz krótko- i średnioterminowe planowanie rozwoju obiektu w oparciu o istniejącą infrastrukturę transportową (drogową, normalnotorową i szerokotorową) oraz potencjalną drogę wodną – Kanał Sławkowski (jako północne odgałęzienie Kanału Śląskiego).
Na podstawie prognozowanych potrzeb przeładunkowych przeładunku kontenerów z/do Chin Nowym Jedwabnym Szlakiem oraz planowanego zwiększenia przepustowości systemu kolei szerokotorowej – omówiono dodatkowe połączenie z systemem kolejowym Białorusi. Kierownictwo spółki musiało zaplanować podwojenie dotychczasowego przeładunku kontenerów w ciągu dwóch – trzech lat na razie, oraz potrojenie go w ciągu najbliższych pięciu – siedmiu lat.
Kanał Sławkowski, planowany jako część Kanału Śląskiego, może być wykorzystywany (po 2035 roku) jako dodatkowe połączenie między krajami azjatyckimi a Europą Zachodnią oraz jako tymczasowy magazyn dla towarów przewożonych do krajów Europy Zachodniej, takich jak Niemcy, Belgia.

Drugim odwiedzonym miejscem była gmina Rybnik – gdzie przedstawiciele projektu spotkali się z przedstawicielami gmin Rybnik i Żory.
W rozmowach z Gminą Rybnik, wschodni brzeg jeziora Rybnik w pobliżu tamy został uznany za najlepszą możliwą lokalizację terminalu trójmodalnego;
ze względu na aspekt formalny/własnościowy – taka lokalizacja, zanim zostanie opublikowana w Planie Działania Trans Tritia, musi zostać zaakceptowana przez właściciela gruntu, czyli PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A;
Projekt Trans Tritia zwróci się o taką zgodę za pośrednictwem Kierownictwa Elektrowni Rybnik;
ww. lokalizacja terminalu trójmodalnego jest w pełni wspierana przez Gminę Rybnik.

Ostatnim miejscem, które odwiedzili przedstawiciele projektu była Gmina Bieruń, gdzie zaprezentowano możliwą lokalizację terminali tri-modalnych na terenie Gminy Bieruń. Za najbardziej odpowiednie do zlokalizowania terminalu tri-modalnego uznano Kanał Północny Brzeg Śląska w pobliżu dzielnicy Jedlina.

Dzięki owocnym rozmowom z decydentami możliwe było opracowanie Planu Działania TRANS TRITIA Intermodalnych Centrów Logistycznych / Terminalu.

Projekt „TRANS TRITIA Poprawa koordynacji i planowanie transportu towarowego na obszarze TRITIA” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg Central Europe.

Więcej informacji na stronie projektu.otwiera się w nowej karcie