150 krajów, tysiące bezpłatnych szkoleń, wykładów i debat. 17 listopada rusza siódma edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości – największego na świecie wydarzenia wspierającego przyszłych i obecnych przedsiębiorców.
Enterprise Europe Network włącza się w organizację ŚTP 2014:
I.Spotkania B2B z przedstawicielami projektu NANORA – niemieckimi i francuskimi przedsiębiorstwami oraz instytucjami B+R z obszaru nanotechnologii
Spotkania B2B zostaną zorganizowane w ramach trzydniowej misji programu NANORA z landu Hesji w Niemczech do Polski. NANORA – Nano Regions Alliance to stowarzyszenie firm oraz instytucji nanotechnologicznych z Niemiec, Holandii, Francji oraz Irlandii. Celem misji jest nawiązanie międzynarodowej współpracy gospodarczej, technologicznej, handlowej oraz naukowo-badawczej w szerokim obszarze nanotechnologii, pomiędzy przedsiębiorstwami oraz instytucjami naukowo-badawczymi z Polski oraz w/w państw.
W ramach misji w dniu 19.11.2014 zostanie zorganizowana wizyta w Śląskim Międzyuczelnianym Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych w Chorzowie, a także indywidualne spotkania biznesowe B2B, które zostaną zorganizowane w dniu 20.11.2014 pomiędzy firmami projektu NANORA oraz reprezentantami polskich przedsiębiorstw i instytucji z obszaru nanotechnologii.
Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Śląsk włącza się w organizację ŚTP 2014:
W związku z wejściem w życie nowego okresu finansowania UE na lata 2014 – 2020, a co za tym idzie rozpoczęciem wdrażania programów operacyjnych realizujących strategię „Europa 2020”, Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Śląsk wspólnie z Europe Direct – Katowice organizuje cztery spotkania informacyjne (2 w dniu 17.11.2014 w Centrum Edukacji i Biznesu „Nowe Gliwice” oraz 2 w dniu 21.11.2014 w Urzędzie Miasta w Radlinie).
Spotkania skierowane są do wszystkich osób zainteresowanych pozyskiwaniem funduszy unijnych – osób fizycznych, przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych. Podczas spotkań przybliżone zostaną najważniejsze założenia nowej perspektywy finansowej, sposób alokacji środków oraz działania, na które przedsiębiorcy lub planujący rozpocząć działalność gospodarczą będą mogły uzyskać dofinansowanie.
Spotkania prowadzone będą przez konsultantów i ekspertów PIEED – Śląsk. Każde z nich trwać będzie około 1,5 godziny.
Po więcej szczegółów zapraszamy na:
www.europedirect-slask.gapr.pl
Formularze rejestracyjne:
Gliwice 17.11.2014 godzina 10:00 – 11:30 link
Gliwice 17.11.2014 godzina 12:00 – 13:30 link
Radlin 21.11.2014 godzina 10:00 – 11:30 link
Radlin 21.11.2014 godzina 12:00 – 13:30 link
oraz Facebook: https://www.facebook.com/EuropeDirectSlask
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości już po raz siódmy w Polsce
Pomysłodawcami Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown, prezes amerykańskiej Fundacji Kauffmana – Carl Schramm oraz brytyjska rządowo-biznesowa organizacja Make Your Mark. Global Entrepreneurship Week to już właściwie międzynarodowy ruch społeczny. To inicjatywa wyjątkowa, bo gromadząca instytucje państwowe, prywatne i pozarządowe, firmy i szkoły, uniwersytety i osoby prywatne. Wszystkie te podmioty przez jeden tydzień w roku organizują bezpłatne szkolenia, wykłady i debaty, które wspierają rozwój przedsiębiorczości w danym kraju.
Przedsiębiorczość traktujemy tu jako szersze pojęcie: nie tylko prowadzenie własnej działalności gospodarczej, ale przede wszystkim bycie aktywnym, świadomym swoich mocnych stron i nastawionym na rozwój. To dlatego podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości organizowane są również wydarzenia przeznaczone dla osób, które niekoniecznie chcą zakładać własny biznes. Zdaniem Komisji Europejskiej, przedsiębiorczość w tym szerokim znaczeniu to postawa kluczowa na dzisiejszym rynku pracy. Warto rozwijać ją już od najmłodszych lat, dlatego wiele z organizowanych w ramach ŚTP wydarzeń skierowanych jest do dzieci i młodzieży. – mówi Justyna Politańska, prezes Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Pełna lista wydarzeń znajduje się na stronie www.tydzienprzedsiebiorczosci.pl. Wystarczy skorzystać z ogólnopolskiej wyszukiwarki, a następnie zapisać się na wybrane wydarzenie przez stronę lub bezpośrednio u organizatora.
Koordynatorzy polskiej edycji projektu postawili sobie w tym roku jeszcze jeden cel: poprawę wizerunku polskich przedsiębiorców. Własna działalność gospodarcza wciąż nie jest w Polsce popularnym wyborem, w dużej mierze z powodu negatywnego obrazu przedsiębiorcy. Przekaz, jaki dociera do nas, najczęściej mówi: „firmy wykorzystują swoich pracowników”, „kombinują jak płacić niższe podatki”, „nie płacą świadczeń ZUS, nie pozwalają korzystać z urlopów”.
Nie przeczymy, że takie sytuacje mają miejsce. Ale o pozytywnej roli przedsiębiorców w polskiej gospodarce, o ich ciężkiej pracy i wspieraniu lokalnych społeczności mało kto mówi. Stąd pomysł na przeprowadzenie konkursu „Twarze Przedsiębiorczości” – mówi Hanna Pieńczykowska z Fundacji ŚTP.
Podczas inauguracji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 18 listopada, poznamy zwycięzców w kategoriach „Młody przedsiębiorca”, „Firma wspierająca młodych” i „Instytucja wspierająca przedsiębiorczość”. Liczba i jakość zgłoszeń bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Już wkrótce o tych wyjątkowych, lokalnych bohaterach, będziemy opowiadać na łamach strony tydzienprzedsiebiorczosci.pl i w mediach społecznościowych – dodaje Pieńczykowska.
Sponsorami VII edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości są Bank Gospodarstwa Krajowego, Europejski Fundusz Leasingowy i Amway. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, PARP, Prezydent m.st Warszawy i Konfederacja Lewiatan.