Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:
- Pytanie 73
Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zadania jest dostawa i montaż 2 nowych, podświetlanych wskaźników kierunku wiatru. Jeżeli tak, to czy wskaźniki mają być stalowe z uchylnymi płytami podstaw, czy rozpryskowe z uchylnymi płytami podstawy i wyciągarką dla ułatwienia serwisowania?
Odpowiedź 73 na Pytanie 73
W zakres zadania wchodzi dostawa i montaż 2 nowych, podświetlanych wskaźników kierunku wiatru. Wskaźniki o konstrukcji rozpryskowej wyposażone w uchylne płyty podstawy i przenośną wyciągarkę dla ułatwienia serwisowania
- Pytanie 74
Dotyczy opisu projektu architektury. Wymagana jest dostawa i montaż latarni lotniskowej na słupie 12m. Dokumentacja określa, że należy zastosować latarnię ze źródłem LED. Informujemy, że latarnie lotniskowe zgodne z wymaganiami załącznika 14 tom I pkt. 5.3.3 nie występują w wersji ze źródłem LED, a tylko i wyłącznie ze źródłami standardowymi (halogen/metalhalogen). Ze źródłem LED są tylko dostępne latarnie dla lądowisk śmigłowcowych – co tutaj nie ma zastosowania (inny charakterystyka świecenia i inne wymagania). Jeżeli ma być latarnia LED, to prosimy o wskazanie produktu referencyjnego.
Odpowiedź 74 na Pytanie 74
Zamawiający nie wymaga zastosowania latarni lotniskowej ze źródłem LED.
- Pytanie 75
Dotyczy projekty branży elektrycznej. Prosimy o jednoznaczne wskazanie jakie światła należy zastosować na progu i końca drogi startowej od kierunku 08? Czy mają to być światła naziemne czy zagłębione? Sugerujemy światła naziemne, jako tańsze w zakupie i eksploatacji od zagłębionych (próg i koniec wypadają na końcu nawierzchni utwardzonej).
Odpowiedź 75 na Pytanie 75
Na progu od kierunku 08 należy zastosować zagłębione światła progu i końca drogi startowej z dwoma wtyczkami oddzielnymi dla świateł progu i końca drogi startowej.
- Pytanie 76
Dotyczy projektu branży elektrycznej. Czy należy zastosować sterownik radiowy, produkowany i dostarczany w komplecie z pulpitem sterowania oświetlenia nawigacyjnego przez specjalistycznego producenta układów zasilania i sterowania dla lotnisk, umożliwiającego załączanie zdalne oświetlenia nawigacyjnego na wcześniej wybranym kierunku i z wybraną intensywnością, oraz załączenie wskaźników kierunku wiatru, przez pilota samolotu za pomocą radia pokładowego?
Odpowiedź 76 na Pytanie 76
Należy zastosować sterownik radiowy, dostarczany w komplecie z układem sterowania oświetlenia nawigacyjnego.
- Pytanie 77
W nawiązaniu do poprzedniego. Jeżeli tak, czy sterownik radiowy ma mieć możliwość zmiany regulacji częstotliwości pracy w zakresie 118-138MHz bez konieczności przyjazdu specjalistycznego serwisu czy tez odsyłania sterownika do producenta (co w praktyce często równa się kosztowi zakupu nowego)?
Odpowiedź 77 na Pytanie 77
Sterownik radiowy powinien posiadać możliwość ręcznej regulacji częstotliwości, bez dodatkowych kosztów związanych z wymianą komponentów lub przyjazdem specjalistycznego serwisu.
- Pytanie 78
Dotyczy projektu branży elektrycznej. Prosimy o potwierdzenie, że tak, jak w projekcie układ zasilania i sterowania składający się z regulatorów stało prądowych, sterownika radiowego, systemu sterowania i monitorowania ma pochodzić od jednego producenta specjalistycznych układów zasilania i sterowania, co zapewni wieloletnią prawidłową pracę i dostępność części zamiennych, również po okresie gwarancji, a Zamawiający nie dopuszcza stosowania produktów różnych producentów w tym zakresie.
Odpowiedź 78 na Pytanie 78
Należy zastosować układ sterowania i regulatory stałoprądowe pochodzące od jednego producenta systemów oświetlenia nawigacyjnego.
- Pytanie 79
Dotyczy projektu branży elektrycznej. Prosimy o potwierdzenie, że należy zastosować dla systemu sterowania oświetleniem nawigacyjnym modem do podłączenia do sieci Internet z zapewnieniem możliwości diagnostyki systemu i regulatorów stałoprądowych, oraz serwisu zdalnego systemu przez producenta.
Odpowiedź 79 na Pytanie 79
Do systemu sterowania i podłączonych do niego regulatorów stałoprądowych komunikacją szeregową, należy zastosować modem umożliwiający zdalny serwis i weryfikację stanu pracy przez producenta systemu.
- Pytanie 80
Dotyczy kabla pierwotnego obwodów oświetlenia nawigacyjnego. Czy kabel pierwotny 5kV, ekranowany, ma mieć ekran wykonany z taśmy miedzianej czy zamawiający dopuści ekran z taśmy mosiężnej?
Odpowiedź 80 na Pytanie 80
Należy zastosować kabel pierwotny z ekranem z taśmy miedzianej.
- Pytanie 81
Dotyczy agregatu prądotwórczego. Prosimy o potwierdzenie, że agregat przewidziany jest tylko do pracy awaryjnej (do 500h rocznie), przy pracy awaryjnej 65kVA/52 kW na wyjściu z alternatora.
Odpowiedź 81 na Pytanie 81
Agregat przewidziany jest do pracy awaryjnej do 500h rocznie. Agregat zastosować zgodnie z projektem.
- Pytanie 82
Prosimy o potwierdzenie, że na całej długości wykopów pod kabel pierwotny 5kV oświetlenia nawigacyjnego należy zastosować bednarkę, do której trzeba podłączyć do uziemienia światła nawigacyjne, zaciski na transformatorach, oraz głębokie puszki L-867 świateł nawigacyjnych. W przypadku rezygnacji z bednarki, prosimy o informację w ilu punktach należy zastosować odgromniki na trasach kablowych?
Odpowiedź 82 na Pytanie 82
Należy zastosować bednarkę na całej długości wykopu pod oświetlenie nawigacyjne.
- Pytanie 83
Przedmiar, pomocniczy do specyfikacji, w punkcie 2.2 robót elektrycznych wskazuje sugerowany zapas eksploatacyjny świateł nawigacyjnych, transformatorów i złącz. Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zadania, Wykonawca ma przewidzieć przekazanie wskazanych tam produktów na stan magazynowy Zamawiającego zgodnie z zestawieniem.
Odpowiedź 83 na Pytanie 83
Wykonawca ma przewidzieć przekazanie produktów na stan magazynowy zgodnie z przedmiarem.
- Pytanie 84
Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca wraz z systemem sterowania oświetlenia nawigacyjnego ma przekazać na rzecz Zamawiającego protokoły FAT i SAT.
Odpowiedź 84 na Pytanie 84
Należy dostarczyć protokoły FAT i SAT.
- Pytanie 85
Prosimy o potwierdzenie, że wymagane jest przeprowadzenie szkolenia personelu Zamawiającego przez Producenta z zakresu obsługi systemu zasilania i sterowania oświetleniem nawigacyjnym, zgodnie z zapisami przedmiaru branży elektrycznej.
Odpowiedź 85 na Pytanie 85
Zgodnie z zapisami przedmiaru. Zamawiający wskaże osoby i miejsce szkolenia na etapie lub po realizacji inwestycji