Pytanie 126 „Bardzo proszę o wskazanie rysunku (numer, nazwa w dokumentacji przetargowej) na którym jest naniesiony poglądowy schemat istniejącego drenażu trzy- poziomego, który zgodnie z Opisem Technicznym Wykonawca ma udrożnić, oczyścić i ewentualnie odtworzyć w razie uszkodzenia”
Odpowiedź 126
- Zamawiający nie dysponuje dokumentacją systemu odwadniania lotniska w Gliwicach,
- Zamawiający przypomina, iż przedmiotem zamówienia nie jest udrożnienie, oczyszczenie i ewentualne odtworzenie w razie uszkodzenia istniejącego systemu odwodnienia lotniska lecz wyłącznie naprawę ewentualnych uszkodzeń rozpatrywanego systemu odwodnienia w przypadku jego uszkodzenia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
Pytanie 127 „Jakie wymogi ma spełniać „Mobilny Punkt Tankowania statków powietrznych o pojemności 8.000,00 l”
Odpowiedź 127 Wymogi Transportowego Dozoru Technicznego jako przyczepa / cysterna bez dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych.
Pytanie 128 „Zgodnie z zapisami SIWP rozdział XVII pkt 10 Cena musi być podany w ofercie jako łączna oraz w rozbiciu na następujące składniki:
- cena drogi składowej,
- cena drogi kołowania,
- cena płyty postojowej,
- cena stacji paliw,
- cena ścieżki rowerowej,
- cena pozostałych składników oferty.
Wykonawca składając ofertę musi wypełnić załącznik nr 2 do SIWP, w którym ww. składniki podzielone są na poszczególne asortymenty robót.
Zamawiający załączył przedmiar robót, w którym dokonał rozbicia poszczególnych elementów ale jedynie w części drogowej.
Zwracamy się z prośbą aby zamawiający dokonał podziału analogicznego jak dla części drogowej dla robót instalacyjno – odwodnienia, robót elektrycznych – oświetlenia, tak aby wszyscy wykonawcy mogli sporządzić porównywalne wyceny.
Zamieszczony przez Zamawiającego przedmiar dla części elektrycznej i instalacyjnej (odwodnieniowej) nie ma podziału na składniki jw.
Bardzo prosimy o podzielenie przedmiaru robót analogicznie jak dla części drogowej bądź wyjaśnienie które pozycje przedmiarowe przypisać do zestawienia kosztów – załącznik nr 2.”
Odpowiedz 128 Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu – Zamawiający informuje, iż właściwa jest Odpowiedź 99 umieszczona w Komunikacie nr 11, jak następuje: „Odpowiedź 99 Oferent zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnie z SIWP, w tym przypadku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWP”
Pytanie 129 „Czy Wykonawca w swojej wycenie ma ująć również cenę pojazdu holującego cysternę Mobilnego Punktu Tankowania?”
Odpowiedź 129 Nie, Wykonawca nie ujmuje ceny pojazdu holującego.
Pytanie 130 „Prosimy o wyjaśnienie – Czy Wykonawca w Załączniku nr 2 do SIWP ZESTAWIENIE KOSZTÓW ZAMIERZENIA BUDOWLANEGO w rubryce „Wyszczególnienie zadań, podpunkt – UWAGA- Rozwiązania zamienne – Materiały zamienne – może opisowo zamieścić zmianę technologii robót oraz wykazać materiały zamienne ?”
Odpowiedź 130 Tak, w tym Załączniku należy przedstawić ww. informacje, zostało to wskazane w SIWP Rozdział III Wymagania techniczne, w punktach :
- Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań zamiennych – równoważnych funkcjonalnie w stosunku do opisanych w dokumentacji Zamawiającego – na podstawie przedstawionych przez Oferenta materiałów, w tym obliczeń / projektów, o ile zachowane zostaną wymagania techniczne przedstawione w dokumentacji technicznej Zamawiającego oraz gwarancja. Wszelkie koszty wynikające z zastosowania rozwiązań równoważnych, w tym koszt przygotowania (projektu, opinii Projektanta, ), uzyskania aprobat technicznych instytucji certyfikujących, wykonania pól próbnych i badań laboratoryjnych, ponosi Oferent. W przypadku zastosowania rozwiązania zamiennego Oferent winien wskazać (zadanie/ instalacja) i opisać proponowaną zmianę w załączniku 2 – „Wykaz kosztów zamierzenia budowlanego” do oferty
- Zamawiający dopuszcza zastosowanie zamiennej technologii stabilizacji podbudowy drogi startowej i drogi kołowania pod warunkiem:
- spełnienia warunków opisanych w aneksie 14 t.1 ICAO dotyczących nośności drogi startowej, dróg kołowania i płyty postojowej opisanych w pkt 2.6 „nośność nawierzchni”,
- wyliczenia projektowanej wartości PCN wg metody ACN – PCN opisanej w Aerodromes Design Manual Part 2 – Taxiways, Aprons And Holding Bays oraz Aerodromes Design Manual Part 3 – Pavements,
- spełnienia obowiązujących norm i przepisów techniczno-budowlanych, w tym:
- Normy NO-17-A200:2017 Nawierzchnie lotniskowe z betonu asfaltowego – Wymagania i badania,
- Normy NO-17-A204:2015 Nawierzchnie lotniskowe – nawierzchnie z betonu cementowego. Wymagania i metody badań,
- Normy NO-17-A500:2016 Nawierzchnie lotniskowe i drogowe. Badania Nośności,
- Normy NO-17-A501:2015 Nawierzchnie lotniskowe – Badania Szorstkości,
- Normy NO-17-A502:2015 Nawierzchnie lotniskowe – Badania Równości,
- Normy NO-17-A503:2017 Nawierzchnie lotniskowe. Naturalne nawierzchnie lotniskowe. Badania nośności.
- Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów zamiennych – równoważnych funkcjonalnie w stosunku do opisanych w dokumentacji Zamawiającego – na podstawie przedstawionych przez Oferenta aprobat technicznych, o ile zachowane zostaną wymagania techniczne oraz gwarancja. Wszelkie koszty wynikające z zastosowania rozwiązań równoważnych, w tym koszt przygotowania (projektu, opinii Projektanta, itp.), uzyskania aprobat technicznych instytucji certyfikujących, wykonania pól próbnych i badań laboratoryjnych, ponosi Oferent. W przypadku zastosowania materiałów zamiennych Oferent winien wskazać (zadanie/ instalacja) i opisać proponowaną zmianę w załączniku 2 – „Wykaz kosztów zamierzenia budowlanego” do oferty