logo unii

pl / en

BIP

Komunikat nr 2 z dnia 16 września 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 1 z dnia 12 września 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 14 z dnia 4 września 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawców zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Komunikat nr 3 z dnia 1 sierpnia 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Komunikat nr 2 z dnia 12 lipca 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Komunikat nr 1 z dnia 10 lipca 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Jako, że jeden z Oferentów zadał poniższe pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

 Pytanie 7 

„Proszę o określenie warunków zatrzymania wadium”.

Odpowiedź

W następujących przypadkach:

„12. 3. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 450.000,00 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych) do dnia 14.10.2019r. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
Wadium ww. wysokości płatne na rachunek Zamawiającego tj. Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju Sp. z o. o. w Gliwicach (68 1050 1285 1000 0022 0891 3984) w terminie do dnia 14.10.2019r. Potwierdzenie wpłaty wadium na w/w rachunek winno zostać dołączone do oferty. Wadium wpłacone przez Oferenta, który nie został wybrany w drodze przetargu podlega zwrotowi. Natomiast wadium wpłacone przez Oferenta, którego oferta wygrała w przetargu może zostać zaliczone – na wniosek Wykonawcy , w poczet gwarancji dobrego wykonania umowy. W przypadku uchylenia się o ponad 7 dni roboczych – liczonych od wyznaczonej daty podpisania umowy – przez podmiot wyłoniony w drodze przetargu od zawarcia umowy; wpłacone wadium ulega przepadkowi na rzecz Zamawiającego a Zamawiający ma prawo do zawarcia umowy z kolejnym Wykonawcą. „

oraz

„Przetarg – licytacja
1. Licytacja „w dół” ofert będzie przeprowadzona w trakcie jawnego posiedzenia Komisji Przetargowej w siedzibie Zamawiającego w Gliwicach przy ul. Wincentego Pola 16 w dniu 21.10.2019r. o od godz. 10:00 do 15:00, podczas licytacji „w dół” zostanie podana nazwa firmy oraz adres (siedzibę) Wykonawcy, którego oferta jest dopuszczona, a także informacje dotyczące ceny oferty oraz zasady licytacji „w dół”.
2. W licytacji każdy dopuszczony Oferent musi być reprezentowany tak jak w ofercie albo przez osoby tak samo umocowane, co muszą one potwierdzić poprzez okazanie stosownego pełnomocnictwa. W przeciwnym wypadku wadium takiego Oferenta wraz z odsetkami, jest zatrzymywane przez Zamawiającego.
3. W trakcie jawnego otwarcia ofert, po podaniu cen wszystkich z nich, odbędzie się licytacja „w dół” z ceną wywoławczą, którą będzie cena łączna z oferty z najniższą ceną.
4. Minimalne postąpienie będzie wynosić 100.000,00 zł (słownie sto tysięcy złotych)
5. W przypadku 1 (słownie: jednej) oferty dopuszczonej do licytacji odbędą się negocjacje ceny.
6. Po zakończeniu licytacji, ceny poszczególnych składników zwycięskiej oferty, zostaną zmienione proporcjonalnie do ceny ostatecznej”

 

 Pytanie 8

„Proszę o potwierdzenie, że zał. nr 6, tj. informacja o przynależności do grupy kapitałowej ma zostać złożony po jawnym otwarciu ofert.”

Odpowiedź

Nie, załącznik nr 6 należy dołączyć do oferty ze wskazaniem grupy kapitałowej, do której oferent należy w chwili składania oferty lub z informacją że nie należy do żadnej grupy kapitałowej

 

Jako, że jeden z Oferentów zadał poniższe pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

 

  Pytanie 1

Proszę o podanie właściwego terminu zakończenia robót (w ogłoszeniu oraz SIWP termin ten wyznaczono na 01.11.2021, natomiast we wzorze umowy na 31.12.2022).

Odpowiedź

Termin zakończenia robót – 01.11.20214.

 

  Pytanie 2

Proszę o informację, czy w przypadku składania oferty drogą elektroniczną wymagane jest przesłanie skanu podpisanej oferty papierowej, czy oferta ma być wygenerowana do pliku pdf i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym?

Odpowiedź

Tak, w przypadku składania oferty drogą elektroniczną wymagane jest przesłanie skanu podpisanej oferty papierowej.

 

  Pytanie 3

Czy Zamawiający zaakceptuje wadium w postaci e-gwarancji ubezpieczeniowej?

Odpowiedź

Nie, Zamawiający nie akceptuje wadium w postaci e-gwarancji ubezpieczeniowej.

 

  Pytanie 4

Proszę o potwierdzenie, że zabezpieczenie należytego wykonania umowy można wnieść w postaci gwarancji ubezpieczeniowej.

Odpowiedź

Tak, gwarancja ubezpieczeniowa jest dopuszczalnym zabezpieczeniem należytego wykonania umowy,

 

  Pytanie 5

Zwracam się z prośbą o zmianę warunku zawartego w SIWP oraz w załączniku nr 1 (oferta) dot. osoby zdolnej do wykonania zamówienia poprzez dopuszczenie osób posiadających uprawnienia inżynieryjne drogowe, jak zapisano w §12 ust. 3 wzoru umowy.

Odpowiedź

Tak, kierownikiem budowy winna być osoba posiadająca uprawnienia inżynieryjno drogowe

 

  Pytanie 6

Proszę o potwierdzenie, że w pkt. 2 oferty należy wpisać ilość robót budowlanych o wartości min. 5 mln zł netto, których kierownikiem budowy był/a osoba wymieniona w tym punkcie.

Odpowiedź

Tak, w pkt 2 należy wpisać ilość robót budowlanych o wartości min. 5 mln zł netto, których kierownikiem budowy była osoba wymieniona w tym punkcie oferty.

Komisja Przetargowa informuje, że został rozstrzygnięty przetarg na wybór wykonawców zamierzenia budowlanego pn.: „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej” w Gliwicach.

W załączniku poniżej  zostały wykazane firmy wybrane do realizacji poszczególnych zadań zamierzenia budowlanego pn.: „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej” w Gliwicach.

Komisja Przetargowa Informuje, iż podpisanie umów nastąpi w dniu 10 września 2019 r.

Załącznik – wykaz firm wybranych do realizacji poszczególnych zadań

Komisja Przetargowa informuje, że stosownie do zapisów warunku zapytania ofertowego – jak następuje : „9.Przyjmujemy do wiadomości, iż Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy w przypadku niewystarczającego dofinansowania przedmiotu zamówienia ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego, numer naboru RPSL.10.03.01-IŻ.01-24-187/17”, Zamawiający podjął decyzję, iż z dniem 1 sierpnia 2019 r. odstępuje od podpisania umowy i zwraca wadium Oferentom biorącym udział przetargu.

Jako, że jeden z Oferentów zadał poniższe pytanie, Inwestor Zastępczy odpowiada jak następuje:

Pytanie 2

„W związku z postępowaniem przetargowym „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej” Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów prosi o wskazanie minimalnej wysokości światła bramy dużego hangaru – segmentu A.”

Odpowiedź 2

Minimalna wysokość bramy w hangarze dużym /segment A/ zgodnie z projektem wykonawczym rysunek A-45 wynosi  9,00 m

Jako, że jeden z Oferentów zadał poniższe pytanie, Inwestor Zastępczy odpowiada jak następuje:

Pytanie 1

„Prosimy o potwierdzenie (analogicznie jak w przypadku poprzedniego postępowania), iż ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia Zamawiający wymaga,  aby Wykonawcy sporządzili kosztorysy ofertowe jedynie w wersji uproszczonej, bez podawania podstaw wyceny, gdyż takich nie podał Zamawiający i takich nie wymaga.

W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego o zakresie świadczenia decyduje szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a nie kosztorys ofertowy. W konsekwencji nawet w przypadku gdy wykonawca pominął jakieś roboty w kosztorysie ofertowym, to brak wyceny ich wartości nie zwalnia wykonawcy z obowiązku ich wykonania (wyrok z 15 stycznia 2010 r. Sądu Okręgowego w Kielcach VII Ga). Kosztorys ofertowy nie jest dokumentem, który potwierdza, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom zamawiającego, kosztorys określa cenę i zakres świadczenia (KIO/UZP 321/08). Przyjmuje się, że kosztorys ofertowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w którym zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe ma charakter jedynie informacyjny i pomocniczy.”

Odpowiedź 1

Tak, Zamawiający dopuszcza złożenie kosztorysu uproszczonego, bez podawania podstaw wyceny, gdyż takich nie podał i takowych nie wymaga.

Dodatkowo Zamawiający informuje, iż wybrany w drodze licytacji „w dół” Wykonawca przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany do przeformatowania kosztorysu ofertowego  stosownie do układu wniosku o dofinansowanie – do celów rozliczeniowych