logo unii

pl / en

BIP

Komunikat nr 13 z dnia 2 lipca 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

KOMUNIKAT

Komunikat nr 12 z dnia 13 czerwca 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Komunikat nr 11 z dnia 12 czerwca 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Komunikat nr 10 z dnia 12 czerwca 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Komunikat nr 9 z dnia 10 czerwca 2019r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej”

Dot. wszystkich przetargów / zadań  od 1-10

Komisja Przetargowa informuje, iż:

  1. Przetarg obejmował 10 oddzielnych zadań zamierzenia budowlanego pn.: „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej” w Gliwicach.  Przetarg w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszono na: stronach Bazy Konkurencyjności, Tablicy Ogłoszeń GAPR przy ul. Wincentego Pola 16 oraz na stronie internetowej  GAPR sp. z o.o. w Gliwicach.
  1. Komisja Przetargowa stwierdziła że w terminie składania ofert, tj. do dnia 17 czerwca   do godz. 15:00 wpłynęło 21 ( słownie:  dwadzieścia jeden) ofert.
  2. W dniu 18 czerwca 2019r. o godzinie 1000 w siedzibie Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju sp. z o.o. przy ul. Wincentego Pola 16 Komisja Przetargowa przystąpiła do otwarcia ofert  i sprawdzenia ich zgodności w zakresie spełnienia wymogów formalnych. Żadna z złożonych ofert nie została odrzucona, a oferentów których oferty wymagały uzupełnienia wezwano do usunięcia braków do godziny 900 w dniu 24 czerwca 2019 r. Braki formalne w ofertach oferentów zostały uzupełnione w wyżej wyznaczonym terminie i wszystkie oferty zostały dopuszczone do dalszej części przetargu.
  1. Licytacja „w dół” odbyła się w siedzibie Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju sp. z o.o. przy ul. Wincentego Pola 16. Komisja rozpoczęła licytację na zadania od nr 1 do nr 9 24 czerwca 2019r. o godzinie1000
  2. Jawne otwarcie ofert dla zadania nr 10 odbyło się w dniu 25 czerwca 2019 r.
  3. Komisja Przetargowa stwierdza, że postępowanie przetargowe na wybór wykonawców zamierzenia budowlanego pn.: „Rozbudowa i przebudowa dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej” w Gliwicach zostało przeprowadzone zgodnie z ustaleniami procedury przetargowej.
  4. Jako, że uzyskana w wyniku przetargu łączna kwota netto realizacji ww. zmierzenia budowlanego przekracza kwotę przeznaczaną na realizację przedmiotowej inwestycji ( łącznie z uzyskana na ten cel dotacją IZ RPO WSL).
  5. Komisja Przetargowa informuje, iż Zamawiający o wystąpił  do Instytucji Zarządzającej Regionalnym Projektem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 z wnioskiem o zwiększenie dofinansowania przedmiotowego  zamierzenia budowlanego.
  6. Jako, że wybrani w przetargu Wykonawcy są związani ofertą z Zamawiającym przez 90 dni tj. do dnia 15 września 2019r. tak, więc czasie związania z ofertą Zamawiający podejmie ostateczną decyzję w sprawie realizowania lub nierealizowania ww. zamierzenia budowlanego.

 

W związku z ogłoszonym przetargiem na dzierżawę z opcją kupna budynku nr 3 położonego przy ul. Bojkowskiej 35 A w Gliwicach informujemy, że termin składania ofert oraz wpłaty wadium został przesunięty do godziny 15.00 w dniu 28.06.2019.

Do oferty proszę dołączyć dowód wpłaty wadium.

Dot. przetargów / zadań od 1-10

 

Jako, że Oferenci zadali poniższe pytania, Inwestor Zastępczy odpowiada jak następuje:

 

Pytanie 57

Czy Zamawiający dopuszcza występowanie robót zamiennych i dodatkowych nie ujętych w dokumentacji przetargowej a koniecznych do wykonania?

Odpowiedź 57

Jako, że przetargi / zadania 1 do 9 mają charakter ryczałtowy, tak więc o ile Oferent uznaje  iż jakiekolwiek roboty nie wymienione w przedmiarach a konieczne do zrealizowania to ujmuje je w cenie ryczałtowej.

 

Pytanie 58

Po wykonaniu wizji lokalnej w dniu 10 czerwca stwierdzono liczne uszkodzenia płyt posadzkowych hangarów (pęknięcia i sklawiszowania, łaty – uzupełnienia). Pod względem technicznym i ekonomicznym zasadnym będzie wykonanie nowej posadzki betonowej na stabilnej podbudowie o określonych parametrach technicznych. Czy Zamawiający wyraża zgodę na roboty zamienne wykonania posadzki betonowej utwardzanej powierzchniowo?

Odpowiedź 58

Jak w przypadku pytania 57, o ile Oferent uznaje to za konieczne wykonanie posadzki betonowej utwardzonej powierzchniowo to ujmuje to w swojej cenie ryczałtowej, oczywiście przy zachowaniu parametrów technicznych wymaganych w tym przypadku i dostosowane do funkcji obiektowych i o parametrach wytrzymałościowych nie gorszych niż dotychczasowe.

 

Pytanie 59

Prosimy o wskazanie poprawnego rozwiązania mocowania szyn S10 w tym mocowania, podparcia i wypełnienia tłumiącego drgania i kompensującego naprężenia termiczne.

Odpowiedź 59

Oferent jest zobowiązany przedstawić w swoje ofercie poprawne rozwiązanie techniczne

 

Pytanie 60

Prosimy o przekazanie rysunków warsztatowych wykonania usztywnienia skrzydeł remontowanej bramy, które należy wykonać po demontażu poszycia z desek.

Odpowiedź 60

Wykonanie rysunków warsztatowych wchodzi w zakres obowiązków Wykonawcy.

 

Pytanie 61

Prosimy o określenie do jakiego stopnia czystości należy przygotować powierzchnię stalowej konstrukcji bramy hangaru dużego.

Odpowiedź 61

Wybór technologii po stronie wykonawcy z zachowaniem projektowanych parametrów trwałości. Zgodnie z dokumentacją.

 

Pytanie 62

Prosimy o wskazanie technologii zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji bramy hangaru dużego?

Odpowiedź 62

Wybór technologii po stronie wykonawcy z zachowaniem projektowanych parametrów trwałości. Zgodnie z dokumentacją.

 

Pytanie 63

Prosimy o wskazanie technologii zabezpieczenia antykorozyjnego wiązarów dachowych wraz z określeniem stopnia czystości przygotowania podłoża stalowego.

Odpowiedź 63

Wybór technologii po stronie wykonawcy z zachowaniem projektowanych parametrów trwałości. Stopień czystości podłoża Sa2 pod warunkiem zapewnienia odpowiedniej przyczepności powłok malarskich. Zgodnie z dokumentacją.

 

Pytanie 64

Prosimy o wskazanie typu rozjazdu szynowego stosowanego do otwierania (składania) bramy.

Odpowiedź 64

Zgodnie z dokumentacją

 

Pytanie 65

Prosimy o wskazanie technologii przygotowania podłoża oraz technologii zabezpieczenia antykorozyjnego istniejących przypór stalowych hangaru dużego.

Odpowiedź 65

Wybór technologii po stronie wykonawcy z zachowaniem projektowanych parametrów trwałości.

 

Pytanie 66

Czy Zamawiający posiada ekspertyzę techniczną określającą stan techniczny istniejących przypór stalowych hangaru dużego, czy w/w przypory hangaru dużego wymagają wzmocnień, uzupełnień, wymian elementów stali lub uzupełnień połączeń nitowych i skręcanych ?

Odpowiedź 66

Tak. Ekspertyza Techniczna całego budynku została zamieszczona w dokumentacji przetargowej.

Wzmocnienia / modyfikacje przypór opisane są w Projekcie Konstrukcji Segmentów C i D wraz z rysunkiem.

 

Pytanie 67

Na podstawie zaleceń producenta płytek Forteloc:  „Warunkiem długotrwałego utrzymania właściwości funkcyjnych wykładzin z PCW jest odpowiednie przygotowanie podłoża zgodnie z zaleceniami i obowiązujących norm krajowych i europejskich. Powierzchnia musi być równa, gładka, bez pęknięć i pyłu, wystarczająco mocna, czysta i sucha. Tłuste plamy i inne zanieczyszczenia należy usunąć. Nierówności, pęknięcia, połączenia konstrukcyjne i różnice poziomowe zalecamy wyremontować i wyrównać”

Wykonawca proponuje rozliczenie wykonania wyrównania posadzki w hangarach jako sumę wbudowania 1 dm3 samopoziomu przemysłowego lub jastrychu żywicznego po wcześniejszym zagruntowaniu podłoża (gruntowanie stawka za 1 m2).

Odpowiedź 67

Obowiązuje cena ryczałtowa dla całości zadania

 

Pytanie 68

Prosimy o określenie minimalnej temperatury eksploatacji posadzki w hangarach w okresie zimy. Zgodnie z zaleceniami firmy Forteloc jeżeli temperatura minimalna jest niższa niż 0 st. C należy skonsultować się z działem technicznym producenta.

Odpowiedź 68

Warunki klimatyczne, stan techniczny w tym wyposażenie / ogrzewanie / hangarów są znane opisane w dokumentacji.

 

Pytanie 69

Czy Projektant zalecając sztybrowanie (sklejanie) dylatacji płyt posadzkowych uwzględnił pracę rozszerzalności termicznej posadzki betonowej?

Odpowiedź 69

Kompensacja rozszerzalności termiczno- skurczowej realizowana na dylatacjach stykowych (po oczyszczeniu) lub poprzez zastosowanie dwóch wzajemnie prostopadłych dylatacji pełnych (brak sklejania). Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia dokumentacji warsztatowej technologii realizacji robót w opisanym zakresie do akceptacji Projektanta.

 

Pytanie 70

Prosimy o wyjaśnienie czy dodatkowo oprócz cynkowania ogniowego które jest powłoką antykorozyjną (dotyczy antresoli) należy dodatkowo zastosować np. powłoką poniwinirową?

Odpowiedź 70

Należy spełnić wymagania trwałości oraz estetyki podane  w dokumentacji technicznej projektu konstrukcji i architektury.

Balustrada antresoli w hangarze dużym /segment A/ konstrukcja malowanie RAL 7035 wg projektu konstrukcji, blacha perforowana – RAL 9010 wg architektury.– np. wg rys. nr A 23.

 

Pytanie 71

Dotyczy zadań od 1 do 9- zgodnie z zapisami SIWP –Zamawiający żąda wskazania przez oferenta tych części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.  Prosimy o wskazanie gdzie taką informację należy umieścić. ?Nadmieniamy, iż w formularzu oferty nie ma informacji o podwykonawcach. Prosimy o wyjaśnienie gdzie mamy umieścić informację o podwykonawcach.

Odpowiedź 71

Proszę podać ww. informację na osobnym oświadczeniu

 

Pytanie 72

Prosimy o wyjaśnienie jaką ważność ma mieć opinia bankowa gdyż w SIWP są rozbieżności- w pkt. odnośnie sytuacji ekonomicznej i finansowej widnieje informacja, iż opinia ma być wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, natomiast w pkt. Lista dokumentów /oświadczeń wymaganych od wykonawcy –opinia ma być wydana nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.

Odpowiedź 72

Proszę przyjąć „nie wcześniej niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert”.

 

Pytanie 73

Prosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający nie narzuca żadnego wzoru  harmonogramu realizacji, a tym samym Wykonawca ma sam sporządzić i opracować wzór wedle własnego uznania.

Odpowiedź 73

Jako, że przewidziano miesięczne  rozliczenia harmonogram winien być rzeczowy w układzie miesięcznym

 

Pytanie 74

W związku z odpowiedzią na pytanie nr 25 (komunikat nr 9 z dnia 10.06.2019) Wykonawca ponownie zadaje pytanie o zdublowanie warunku (dotyczy wszystkich zadań). Wykonawca przystępując do przetargu załącza wypełniony załącznik nr 4- wykaz robót budowlanych wykonywanych w zakresie wymaganym w ogłoszeniu tj. w zakresie warunku wiedzy i doświadczenia oraz załącznik nr 5- wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamierzenia budowlanego.  Potencjał techniczny określony w SIWP to powielony (skopiowany) warunek w zakresie wiedzy i doświadczenia oraz w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia.  Prosimy jeszcze raz o wyjaśnienie iż należy do oferty załączyć zał nr 4 i zał nr 5 aby spełnić warunki w powyższym zakresie.

Odpowiedź 74

Tak, należy dołączyć zał. Nr 4 i 5

 

Pytanie 75

„dotyczy zadania nr 9- w przedmiarze robót na wykonanie edukacyjnej ścieżki rowerowej w rozdziale 5 pkt. 5.4 należy wycenić ułożenie rur betonowych fi 300 mm, natomiast na rys. nr 1 dokumentacja techniczna ścieżki rowerowej ujęto przepust fi 300 ze ściankami czołowymi oraz umocnieniami wylotu i wlotu. Proszę określić w której pozycji ująć koszt wykonania ścianek czołowych  i koszt umocnienia wolotu i wylotu.”

Odpowiedź 75

Zgodnie z dokumentacją i w cenie ryczałtowej.

Dot. przetargów / zadań od 1-10

Jako, że Oferenci zadali poniższe pytania, Inwestor Zastępczy odpowiada jak następuje:

Pytanie 55

„Specyfikacja Istotnych Warunków Przetargu  powinna zawierać przypadki utraty wadium na rzecz Organizatora przypadku. Jeśli Specyfikacja nie wymienia takich przypadków to powinien je precyzować regulamin, którym kieruje się Zamawiający.”

Odpowiedź 55

Zamawiający w poniższy sposób określa postępowanie ws wadium i tak:

  1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości – w zależności od przetargu …………… zł (słownie: ……….. złotych) do dnia 17 czerwca 2019r.
  2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
    • pieniądzu;
    • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
    • gwarancjach bankowych;
    • gwarancjach ubezpieczeniowych;
  1. Wadium ww. wysokości płatne na rachunek Inwestora Zastępczego tj. Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju Sp. z o. o. w Gliwicach (68 1050 1285 1000 0022 0891 3984) w terminie do dnia 17 czerwca 2019r.
  2. Potwierdzenie wpłaty wadium na w/w rachunek winno zostać dołączone do oferty.
  3. Wadium wpłacone przez Oferenta, który nie został wybrany w drodze przetargu podlega zwrotowi.
  4. W przypadku uchylenia się o ponad 7 dni roboczych – liczonych od wyznaczonej daty podpisania umowy – przez podmiot wyłoniony w drodze przetargu od zawarcia umowy wpłacone wadium ulega przepadkowi na rzecz Aeroklub Gliwickiego a Zamawiający ma prawo do zawarcia umowy z kolejnym Wykonawcą
  5. Podczas jawnego otwarcia ofert w trakcie którego odbywać będzie się „licytacja w dół” każdy dopuszczony do licytacji Wykonawca musi być reprezentowany albo tak jak w ofercie albo przez osoby tak samo umocowane, co muszą one potwierdzić poprzez okazanie stosownego pełnomocnictwa. W wypadku nie stawienia się na licytację i/lub niewłaściwej reprezentacji wadium takiego Oferenta wraz z odsetkami, jest zatrzymywane przez Zamawiającego.

 

Pytanie 56

„Prosimy o załączenie bądź wskazania gdzie w dokumentacji projektowej znajduje się schemat bądź też detale konstrukcyjne odnośnie   montażu zawiesi do podwieszenia szybowców, w tym liny stalowe i elementy montażowe (na jeden szybowiec zestaw 5 zawiesi). W dokumentacji brak jakichkolwiek informacji.”

Odpowiedź 56

  • Ilość zawiesi należy przyjąć zgodnie z przedmiarem.
  • Maksymalna ilość szybowców do zawieszenia – 8 sztuk.
  • Do podwieszania szybowców należy przewidzieć 5 lin stalowych o długości ~6 m / szybowiec.
  • Nośność liny na zerwanie nie mniejsza niż 8 kN – na przykład lina stalowa 4mm MATERIAŁ: Stal C7 (Mn+Si), ocynk ogniowy. EN 12385-4, Splot trzywarstwowy 6×19+FC.
  • Należy stosować dedykowane do liny zaciski w celu wykształtowania odpowiednich zawiesi oraz punktów montażowych. Szybowce podwieszać do lin za pomocą uchwytów wskazanych przez producenta szybowca lub obsługę szybowca.
  • Rekomendowane 4 punkty montażu szybowca i lin – ogon, dziób i 2 skrzydła. 5 linka rezerwowa o dodatkowego montażu w przypadku wygenerowania obrotu szybowca.
  • Do konstrukcji dachu podwieszać należy się do płatwi kratowych. Obciążenia przekazywane na płatwie od lin należy przykładać pionowo – jeśli punkt mocowania szybowca nie znajduje się pod płatwią należy wykonać wymiany stalowe z rur stalowych kwadratowych o przekroju 120×4 ze stali S235 między płatwiami (Na dodatkową konstrukcję stalową do podwieszeń przewidzieć ciężar 450 kg / szybowiec). Punkty oparcia na płatwiach należy lokalizować jak najbliżej węzłów kratowych płatwi.
  • Docelowe rozmieszczenie szybowców do ustalenia z Zamawiającym i Projektantem na etapie realizacji

Dot. przetargów / zadań od 1-10

Jako, że Oferenci zadali poniższe pytania, Inwestor Zastępczy odpowiada jak następuje:

Pytanie 50

„W nawiązaniu do Komunikatu nr 2 zamieszczonego na stronie Zamawiającego oraz z uwagi na różny charakter pozycji w zadaniu nr 10, zwracam się z prośbą o ponownie rozpatrzenie wniosku/zapytania o:Czy Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej w zadaniu nr 10?”

Odpowiedź 50

Tak, Zamawiający dopuszcza złożenie oferty cząstkowej w zadaniu nr 10.

 

Pytanie 51

„Do jakiej pozycji (zadania przetargowego) należy przyporządkować wyburzenie istniejącego zbiornika żelbetowego znajdującego się w okolicy narożnika segmentu D w osiach A/6, o którym była mowa podczas naszej wizji lokalnej na obiekcie. Czy inwestor dysponuje inwentaryzacją omawianego zbiornika czy należy założyć największe ryzyko przy wycenie rozbiórki tego elementu.

Odpowiedź 51.1

Usunięcie pozostałości piwnicy, której wejście zostało zabezpieczone włazem – a nie wyburzenie zbiornika żelbetowego  – należy ująć w wycenie Zadania 4 – Budowa Segmentu D.

Odpowiedź 51.2

Inwestor nie dysponuje inwentaryzacją ww. piwnicy. Informacje zebrane z tzw. wykopów kontrolnych nie wskazują aby ww. piwnicy przechowywane były materiały / substancje niebezpieczne.

 

Pytanie 52

„Czy poniższy zapis dotyczy branży elektrycznej- niskoprądowej dla prac  wewnętrznych :

Zatrudnianie osoby lub osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi i konstrukcyjnymi, bez ograniczeń w rozumieniu Prawa budowlanego lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo osoby lub osób uprawnionych do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, w specjalnościach inżynierii drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej, które uczestniczyły jako kierownik budowy lub kierownik robót w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych o wartości min. 700.000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych) netto każda, polegających na realizacji budów posiadających podobieństwo przedmiotowe do przedmiotu zamówienia.”

Odpowiedź 52

Nie, jako że powyższy zapis nie dotyczy branży elektrycznej / teletechnicznej – zapis winien być następujący „…..  kierownik robót powinien posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlowymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, ….. ”

 

Pytanie 53

„Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia poprzez posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie minimum 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych ). W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania zdolności ekonomicznej i finansowej Zamawiający żąda załączenia do oferty informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.”

Czy wystarczy oświadczenie wykonawcy oraz dostawców materiałów do tego zadania ?”

Odpowiedź 53

Nie  Zamawiający nie dopuszcza oświadczenie Wykonawcy o posiadaniu wymaganych w rozpatrywanym zadaniu środków finansowych lub zdolności kredytowej.

 

Pytanie 54

„DOTYCZY: CZĘŚĆ 9 LAMPY SOLARNE

Prosimy o podanie parametrów lamp solarnych. Wedle opinii podwykonawcy zastosowane lampy solarne w zimie nie będą działać. Panele musza być ustawione pod kątem 60 stopni w stronę południową. Podane przez Zamawiającego lampy  nie mają takiej opcji ustawienia panela. Nie ma podanej mocy oprawy LED. Wiadomo jednak ze panel nie zależnie od czego spowoduje ze lampa może świecić 1-2 h po zapadnięciu zmroku.”

Odpowiedź 54

Zamawiający dopuszcza inny dobór lampy solarnej, pod warunkiem spełnienia poniższych wytycznych zawartych w projekcie ścieżki rowerowej, jak następuje

lampa – oświetlenie parkowe – Lampa fotowoltaiczna, stojąca wys. 2,5 m (maksymalnie 3 m) wykonana z aluminium. Wodoszczelność IP 64. Barwa światła zimna biała. Kolor oprawy i słupa antracytowy. W komplecie do lampy fundament prefabrykowany dedykowany przez producenta lampy. Fundament obniżony o grubość nawierzchni umożliwiający podejście z nawierzchnią bezpośrednio pod lampę. Kotwy mocujące dedykowane przez producenta.
UWAGA:
Wraz z podanym asortymentem należy zamówić odpowiednią ilość elementów mocujących, śrub, podkładek, uchwytów, uszczelek itp. zgodną z wytycznymi montażu elementu określonymi przez Producenta

Dot. przetargów / zadań 1 do 9

Jako, że Oferenci zadali poniższe pytania, Inwestor Zastępczy odpowiada jak następuje:

 

Pytanie 24

„Prosimy o informacje, czy w przypadku gdy oferent będzie składał ofertę na np. 9 zadań Zamawiający dopuszcza, aby wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej było wystawione na jednym dokumencie z wyszczególnieniem wszystkich kwot wadium i wszystkich zadań?”

Odpowiedź 24

Tak, Zamawiający dopuszcza aby wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej było wystawione na jednym dokumencie. Oferent w takim przypadku powinien zamieścić kopie – uwierzytelnione „z zgodność z oryginałem” w tych ofertach przy których je zamieszcza oraz wskazać przy której ofercie zamieszczony jest oryginał.

 

Pytanie 25

„W specyfikacji istotnych warunków przetargu Zamawiający określił w zakresie wiedzy i doświadczenia oraz w zakresie potencjału technicznego te same warunki. Prosimy o potwierdzenie iż jest to warunek zdublowany i wystarczającym będzie aby wykonawca wykazał się zrealizowaniem warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia.

Odpowiedź 25

Nie, ze względów formalnych prosimy o  osobne oświadczenia o spełnieniu rozpatrywanych warunkach.

 

Pytanie 26

„W specyfikacji istotnych warunków przetargu Zamawiający wymaga, aby podczas jawnego otwarcia każdy Wykonawca był reprezentowany tak jak w ofercie albo przez osoby tak samo umocowane, co muszą one potwierdzić poprzez okazania stosownego pełnomocnictwa. W przeciwnym wypadku wadium takiego oferenta wraz z odsetkami jest zatrzymane przez Zamawiającego. Co w sytuacji wyjątkowej gdy np. osoba prawnie umocowana z powodów losowych nie mogła dotrzeć na sesję otwarcia? Czy w tej sytuacji pojawienie się innej osoby będzie skutkowało zatrzymaniem wadium?

Odpowiedź 26

Tak, jako, że w licytacji Oferent musi być reprezentowany przez osobę uprawnioną do podejmowania decyzji finansowych w zakresie kwot licytowanych- co powinno być uwidocznione w pełnomocnictwie tej osoby –  udział innych, nieuprawnionych osób będzie skutkował zatrzymaniem wadium.

 

Pytanie 27

„Prosimy o podanie wytycznych zgodnie z którymi będzie prowadzona licytacja. Czy w przypadku jednej oferty na którekolwiek z zadań Zamawiający również przewiduje licytację? Prosimy o określenie warunków.”

Odpowiedź 27.1

  1. Do licytacji dopuszczeni zostaną Oferenci, których oferty spełniły wymogi formalne.
  2. W licytacji będą mogli uczestniczyć Oferenci, których oferta spełniła wymogi formalne oraz są reprezentowani przez osobę / osoby upełnomocnione do podejmowania decyzji finansowych w zakresie kwot licytowanych.
  3. Kwota wywoławcza zostanie ustalona jako najniższa kwota netto ze złożonych i dopuszczonych  ofert w przypadku obecności upełnomocnionych przedstawicieli Oferenta.
  4. Przystąpienie do przetargu wymaga zaoferowania kwoty wywoławczej
  5. Licytacja prowadzona jest przy poprzez minimalne postąpienie, którego wartość  podana została  w „Ogłoszeniu” ( Baza Konkurencyjności) i SIWP(strona Internetowa GAPR) rozpatrywanego zadania / przetargu.
  6. Po zakończeniu licytacji kwoty netto składników zwycięskiej oferty zostaną zmienione proporcjonalnie do ceny ostatecznej.

 

Odpowiedź 27.1

W przypadku jednej, ważnej (tj. spełniającej wymagania formalne) oferty –  konieczne jest przystąpienie do przetargu.

 

Pytanie 28

„W związku podziałem zamówienia przez Zamawiającego  i możliwością wykonywania poszczególnych prac (poszczególnych zadań)  przez różnych wykonawców prosimy o informację kto będzie ponosił pełną odpowiedzialność za koordynację całości robót. Wnosimy o opracowanie przez Zamawiającego wstępnego harmonogramu współpracy i koordynacji działań, tak aby było wiadomo jak mają następować kolejno po sobie poszczególne etapy prac. Zamawiający określił w SIWP dla poszczególnych zadań te same daty rozpoczęcia i zakończenia robót . Powyższe założenie w oparciu o technologię i organizację prac budowalnych  jest niemożliwe do zrealizowania, gdyż aby wykonać np. instalacje wewnętrzne wykonawca budynku musi najpierw wykonać swój zakres prac. Kto będzie ponosił odpowiedzialność i odpowiadał za niedotrzymanie terminów z powodu np. opóźnień w realizacji budynku przez Wykonawcę X i niemożliwości w tym momencie zrealizowania prac instalacyjnych przez wykonawcę Y. Jak Zamawiający zamierza skoordynować wszystkie prace?

Odpowiedź 28

Zamawiający w paragrafie 2 „Obowiązki Stron” w punkcie 10 zobowiązuje się do:

  • „przekazania Wykonawcy placu budowy w terminie uzgodnionym z Wykonawcą, lecz nie później niż 14 dni od podpisania niniejszej umowy,
  • ustanowienia kierownika budowy a zarazem koordynatora robót,
  • ustanowienia zespołu koordynującego,
  • zapewnienia nadzoru inwestorskiego,
  • zapewnienie nadzoru autorskiego,
  • zapewnienia odbioru wykonanych i zgłoszonych wpisem do dziennika budowy robót z wyjątkiem tych, które zostały wykonane niezgodnie z wymogami technicznymi lub postanowieniami umowy,”

 

a stosownie do  paragrafu § 11 „PRZEDSTAWICIELE STRON” Wykonawca będzie zobowiązany do skierowania dla realizacji przedmiotu zamówienia następujące osoby:

  • „osobę posiadającą, odpowiednie do zakresu robót, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, bez ograniczeń, w specjalności ………………….. oraz posiadająca doświadczenie wskazane w ofercie,
  • osobę posiadającą umowne pełnomocnictwo Wykonawcy do podejmowania zobowiązań  terminowych i rzeczowych jako Pełnomocnika

 

„Wykonawca zapewnia pełną dyspozycyjność i decyzyjność swojego Pełnomocnika a w szczególności:

  • uczestnictwo w naradach koordynacyjnych na wezwanie Kierownika Budowy / Koordynatora; przy czym wezwanie musi mieć formę pisemną (dopuszcza się drogę elektroniczną) z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem,
  • opracowanie harmonogramu szczegółowego, zatwierdzonego przez Kierownika Budowy / Koordynatora, prowadzonych robót z uwzględnieniem mogących wystąpić kolizji z pozostałymi wykonawcami oraz niezmiennymi terminami rozpoczęcia i zakończenia robót ustalonymi w harmonogramie budowy.”

 

W przypadku braku dyspozycyjności Pełnomocnika (m.in. uczestnictwo w naradach koordynacyjnych) Wykonawca zostanie obciążony karą umowną w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy za każdy dzień opóźnienia w wypełnianiu swoich obowiązków.

Wykonawca przyjmuje do wiadomości i stosowania decyzje Kierownika Budowy / Koordynatora jako wiążące co do terminu rozpoczęcia i zakończenia robót.

W przypadku niedotrzymania terminu rozpoczęcia i zakończenia prac określonego decyzją Kierownika Budowy / Koordynatora –  Wykonawca zostanie obciążony karą umowną w wysokości 0,05% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 6 ust. 1 za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia.

Wykonawca przyjmuje do wiadomości i stosowania decyzję pisemną żądającą wymiany osoby Pełnomocnika  jeżeli Inwestor Zastępczy uzna, że nie wykonują ona swoich obowiązków wynikających z umowy.

 

Pytanie 29

„Wnosimy o modyfikację formularzy ofertowych (dotyczy wszystkich zadań), tak aby były one spójne z Specyfikacją Istotnych Warunków Przetargu.

W SIWP figuruje zapis, iż: Kierownik budowy posiadać musi uprawnienia w specjalnościach inżynierii drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej, które uczestniczyły jako kierownik budowy lub kierownik robót w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych o wartości min. 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy ) netto każda, polegających na realizacji budów posiadających podobieństwo przedmiotowe do wykonywania:

w formularzu ofertowym widnieje natomiast poniższy zapis:

  1. Oświadczamy, iż do realizacji zamówienia w zakresie pełnienia funkcji kierownika budowy skierujemy osobę (wskazać imię i nazwisko) …………………………………..…………………………..  posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi , bez ograniczeń,  w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz z co najmniej 5 (słownie: pięć) letnim doświadczeniem zawodowym, , która uczestniczyła jako kierownik robót  w realizacji  co najmniej 2 robót konstrukcyjno – budowlanych / instalacyjnych o wartości min…………….. zł (słownie: …………. ) netto  każda, posiadających podobieństwo przedmiotowe i funkcjonalne do wykonywania robót: wyburzeniowych, rozbiórkowych, ziemnych, fundamentowych, izolacyjnych – fundamentowych, posadzkowych, konstrukcji stalowych, konstrukcji stalowej dachu, dachowych, odwodnienia dachu, klapy dymowe,  montażowych stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych, wykończeniowy ścian i sufitów, remontu elewacji, wykonanie witryn aluminiowych w ilości: (określić cyfrowo i słownie) ……………………

Prosimy o korektę formularzy ofertowych.”

Odpowiedź 29

W ofercie należy zastosować formularz z Bazy Konkurencyjności tj. jako cechę wyróżniającą dla kierownika robót należy przyjąć „…. , posiadających podobieństwo przedmiotowe i funkcjonalne do wykonywania robót: ………………”

 

Pytanie 30

„W segmencie A i B przewidziane jest wykonanie bruzd dla osadzenia prętów do sklamrowania dylatacji w posadzce – brak dokładnego opisu i rysunków wykonawczych. Prosimy o uzupełnienie.”

Odpowiedź 30

W opisie konstrukcji podano rodzaj i rozstaw prętów  – str. 20. Pręty klamrujące należy wykonać jako skośne np. 45 lub 60st, należy wykonać bez bruzd. Projektant dopuszcza realizację innego sklamrowania posadzki, pod warunkiem uzgodnienia go z Projektantem Konstrukcji na etapie realizacji budowy. W projekcie architektury na rysunku A15 pokazano zakres zniszczeń, ubytków i pękań posadzki wraz z układem dylatacji.

 

Pytanie 31

„Rozbiórka zaplecza małego hangaru część dydaktyczno-socjalna ma być wykonana według wytycznych i rysunków z folderu rozbiórki zaplecze hangar socjal ( według otrzymanej dokumentacji) czy  element ten ma być rozebrany w całości ( pow. rozbiórki 5,49×18,45 m)”

Odpowiedź 31

Zgodnie z dokumentacją rozbiórkową. Należy rozpatrywać łącznie z rysunkami i opisem.

 

Pytanie 32

„W przedmiarze ” Roboty rozbiórkowe- zaplecze małego hangaru, wiata magazynowa poz. 1.18. jest wyburzenie istniejącego pionu wentylacyjnego 1kpl. Prosimy o podanie dokładniejszych informacji.”

Odpowiedź 32

W obrębie zaplecza małego hangaru znajduje pion wentylacyjny do wyburzenia.

 

Pytanie 33

„Jakiej  długości ma być blacha fałdowa. Jest to ważne ze względu na podparcie ciągłe i przegubowe np. Wykonawca ściągnie arkusze 12m i położy je na płatwiach co 3m to mamy belkę ciągłą  czteroprzęsłową.”

Odpowiedź 33

Dla wszystkich dachów blacha trapezowa dwu i trój przęsłowa układana mijankowo ( trzy przęsła tylko przy krawędzi dachu-blachy startowe (co drugie)- jeśli konieczne ze względu na długość arkuszy wynikającą z uzgodnionych przez wykonawcę dostaw to należy uciąglić.

 

Pytanie 34

„W pokryciach blachą fałdową podaje się tzw. listę cięć czyli długość arkuszy co związane jest ze sposobem podparcia.”

Pytanie 34

Lista cięć powstaje w projekcie warsztatowym z uwzględnieniem wytycznych z projektu wykonawczego.

 

Pytanie 35

„Czy Projektant przewidział uciąglenia blach na długości?”

Odpowiedź 35

Jeśli jest to konieczne ze względu na długość arkuszy wynikającą z uzgodnionych przez Wykonawcę dostaw – to należy uciąglić.

 

Pytanie 36

„Jakie łączniki stosować do mocowania blach trapezowych do płatwi i czy stosować je na każdej fałdzie i ile na fałdę.”

Odpowiedź 36

Łączniki samowiercące , samogwintujące 5,5 mm po dwa w każdej fałdzie.

 

Pytanie 37

„Jakie łączniki stosować do łączenia blach między sobą i co jaką długość ją rozmieszczać ?”

Odpowiedź 37

Szycie podłużne co 300 mm łączniki 4,5 mm.

 

Pytanie 38

„Blacha trapezowa TR 150 to za mało, powinna być jeszcze długość fałdy i grubość blachy. Podaje się jeszcze kolor i rodzaj powłoki np. PE lub malowana oraz czy powłoka jest na stronie A czy stronie B lub obustronnie.”

Odpowiedź 38

Dla segmentu D blacha trapezowa T150 gr. 1,5 mm. Dla pozostałych segmentów zgodnie z rysunkami. Kolor i powłoki wg PW architektury – podano w opisie i na rysunkach wykończeniowych.

 

Pytanie 39

„W przedmiarze dla segmentu D rozdział 7 poz. 7.4. dostawa i montaż płyty warstwowej wypełnionej pianką PIR  gr.12cm, kolor wewn. RAL 9010; kolor zewn. zbliżony do RAL7035 podana jest jednostka 1 komplet. Do prawidłowego oszacowania potrzebne są m2. Prosimy o uzupełnienie.”

Odpowiedź 39

Ilość możliwa do wyliczenia z projektu wykonawczego architektury. Oferent powinien wykonać własną kalkulację do wyceny dla wiarygodnej oferty.

 

Pytanie 40

„Czy dopuszczają Państwo zamianę wymiarów płytek gresowych drewnopodobnych o wym. 20x180cm na płytki gresowe drewnopodobne o wymiarach 19,7x 159,70cm.”

Odpowiedź 40

Nie dopuszczamy na tym etapie zmiany. Płytki gresowe zgodnie zapisem architektury i podaną specyfikacją. Każdy z materiałów wybranych przez Wykonawcę zgodnie z zapisami w tekście opisu architektury, winien być przedstawiony do akceptacji projektanta architektury w zakresie wielkości, kolorystyki, certyfikatów.

 

Pytanie 41

„Występuje rozbieżność pomiędzy dokumentacją rysunkową (12 wpustów) zestawieniem materiałów (9 wpustów)  a przedmiarem (11wpustów)  w ilości wpustów dachowych. Ile wpustów należy przyjąć?”

Odpowiedź 41

Ilość wpustów deszczowych zgodnie z Opisem technicznym pkt 4 Zestawienie podstawowych materiałów:

– Wpusty instalacji grawitacyjnej – 2 szt. (Wp5.1, Wp5.2),

– Wpusty instalacji podciśnieniowej wg listy materiałowej systemu Geberit – 9 szt. (Wp1.1, Wp2.1, Wp2.2, Wp2.3, Wp2.4, Wp2.5, Wp3.1, Wp3.2, Wp4).

Na rysunku jest 11 wpustów

 

Pytanie 42

„W dokumentacji projektowej instalacji wentylacji i klimatyzacji znajduje się Szafa Klimatyzacji Precyzyjnej. Prosimy o wyjaśnienie czy w wykonywanym zadaniu znajdują się jeszcze jakieś inne klimatyzatory? „

Odpowiedź 42

Poza szafą klimatyzacji precyzyjnej nie występują inne klimatyzatory

 

Pytanie 43

„Zadanie nr 6 Czy „Wewnętrzne instalacje sanitarne” należy traktować jako całość bez rozbijania na poszczególne Strefy A,B,C,D,E.  Czy prace instalacji sanitarnych w poszczególnych strefach będą wykonywane równolegle?”

Odpowiedź 43

Wewnętrzne instalacje sanitarne należy traktować jako całość z uwzględnieniem pracy etapowej w strefach A, B, C, D i E

 

Pytanie 44

„Szafa klimatyzacji precyzyjnej wyposażona jest w nawilżacz parowy i wymaga stałego podłączenia  do instalacji wodociągowej. Aby urządzenie pracowało poprawnie wymagana jest woda o określonych parametrach fizyko-chemicznych. W projekcie oraz dokumentacji rysunkowej nie uwzględniono stacji uzdatniania wody. Brak wody o właściwych parametrach fizyko-chemicznych  będzie skutkował utratą gwarancji. Czy należy uwzględnić Stację Uzdatniania Wody w wycenie?”

Odpowiedź 44

Dla nawilżacza w szafie klimatyzacji można stosować wodę bezpośrednio z sieci wodociągowej. Jeśli oferent poda inne rozwiązanie, konieczne uzgodnienie projektantem na etapie budowy.

 

Pytanie 45

„W projekcie instalacji wentylacji centrala wentylacyjna zlokalizowana została na dachów budynków. Czy w projekcie konstrukcyjnym przewidziana są podesty do obsługi central wentylacyjnych  i konstrukcje wsporcze pod centrale wentylacyjne?”

Odpowiedź 45

Informacja zawarta na stronie 15 pkt 4.7 wytyczne konstrukcyjne

 

Pytanie 46

„Czy przewody wentylacyjne należy zaizolować termicznie i akustycznie? Jeżeli tak to prosimy o podanie grubości izolacji kanałów wentylacyjnych oraz ilości izolacji? Nie określono tego w dokumentacji projektowej.”

Odpowiedź 46

Wymagania określono w punkcie 4.6.1 opisu technicznego „Przewody i kształtki wentylacyjne”

Informacje odnośnie izolacji kanałów przedstawiono w opisie technicznym na stronie 14 pkt 4.6.1

 

Pytanie 47

„Instalacja wentylacyjna będzie wyposażona w klapy przeciwpożarowe. Prosimy o podanie rodzaju siłowników w jakie mają być wyposażone i czy w wycenie instalacji wentylacji należy uwzględnić włączenie ich do systemu p. poż.?”

Odpowiedź 47

Informacja podana w zestawieniu materiałów na stronie 22

Pytanie 48

„Czy w wycenie należy uwzględnić zabezpieczenie izolacji termicznej przed warunkami atmosferycznymi (oblachowanie kanałów zewnętrznych) Prosimy o podanie ilości i rodzaju materiału (blacha ocynkowana, aluminiowa)”

Odpowiedź 48

Informacje odnośnie izolacji kanałów przedstawiono w opisie technicznym na stronie 14 pkt 4.6.1

Pytanie 49

„Mam pytanie dotyczące zakresów zadań. Mianowicie, do których zadań przetargowych są przyporządkowane poszczególne roboty rozbiórkowe: budynku modelarni, wiaty, zaplecza małego hangaru oraz muru oporowego?”

Odpowiedź 49

Jakkolwiek ww. informacje znajdują się w formularzach ofertowych, Zamawiający informuje iż przyporządkowanie robót rozbiórkowych jest następujące i tak:

  1. Roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe budynku modelarni – Zadanie 3 – „Przebudowa Segmentu C”
  2. Roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe wiaty i muru oporowego – Zadanie 4 – „ Budowa Segmentu D”
  3. Roboty rozbiórkowe i wyburzeniowe zaplecza małego hangaru – Zadanie 5 – „Budowa Segmentu E”