logo unii

pl / en

BIP

Komunikat nr 9 z dnia 14 czerwca 2018 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 8 z dnia 14 czerwca 2018 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 7 z dnia 12 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 6 z dnia 7 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B ”

Komunikat nr 5 z dnia 7 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B ”

Komunikat nr 4 z dnia 7 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B ”

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

  • Pytanie 32

„Czy zapis, że na posiedzeniu niejawnym oferty będą sprawdzane pod względem formalnym oznacza, że cena oferty powinna być złożona w oddzielnej, zamkniętej kopercie?”

Odpowiedź 32 na Pytanie 32

Nie, cena łączna powinna być uwidoczniona w ofercie tj. w  formularzu ofertowym a rozbicie cen na zadania w załączniku nr 2 do oferty.

 

  • Pytanie 33

„Prosimy o podanie czy inwestycja jest finansowana ze środków publicznych”

Odpowiedź 33 na Pytanie 33

Nie, rozpatrywana inwestycja nie jest finansowana ze środków publicznych.

 

  • Pytanie 34

„We wzorze umowy brak jest paragrafów 17 i 18. Prosimy o uzupełnienie lub nadanie prawidłowej numeracji.”

Odpowiedź 34 na Pytanie 34

Dziękujemy za zwróconą uwagę, prawidłowa numeracja przedstawia się następująco: istniejący paragraf 19 przybiera numer 17, siniejący paragraf 20 przybiera numer 18.

 

  • Pytanie 35

„Czy Zamawiający udostępni uczestnikom postępowania do wglądu oferty innych, pozostałych oferentów?”

Odpowiedź 35 na Pytanie 35

Nie, Zamawiający nie udostępni innym uczestnikom postępowania oferty pozostałych oferentów.

 

  • Pytanie 36

„W SIWP nie przedstawiono procedury odwoławczej na etapie postępowania przetargowego. Prosimy o wskazanie procedur odwoławczych”

Odpowiedź 36 na Pytanie 36

Odmowa, Zamawiający nie przewiduje żadnych procedur odwoławczych na etapie postępowania przetargowego.

 

  • Pytanie 37

„Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany technologii wykonania drogi startowej, drogi kołowania, płyty postojowej i pozostałych dróg na spełniające wymogi przetargu technologie, które były już  wcześniej stosowane na innych polskich lotniskach ?”

Odpowiedź 37 na Pytanie 37

Tak,     możliwość tak została przewidziana w SIWP Rozdział II – Ogólne wytyczne wykonawcze w punkcie 4 i tak:

„4.        Zamawiający dopuszcza stosowanie zamiennej technologii stabilizacji (podbudowy) drogi startowej i dróg kołowania pod  warunkiem:

  • spełnienia warunków opisanych w annex 14 t.1 ICAO dotyczących nośności drogi startowej, dróg kołowania i płyty postojowej opisanych w pkt 2.6 „nośność nawierzchni”,
  • wyliczenia projektowanej wartości PCN wg metody ACN – PCN opisanej w Aerodromes Design Manual Part 2 – Taxiways, Aprons And Holding Bays oraz Aerodromes Design Manual Part 3 – Pavements,
  • spełnienia obowiązujących norm i przepisów techniczno-budowlanych, w tym:
  • Normy No-17-A200:2006 Nawierzchnie lotniskowe z betonu asfaltowego – Wymagania i badania,
  • Normy No-17-A204:2015 Nawierzchnie lotniskowe – nawierzchnie z betonu cementowego. Wymagania i metody badań,
  • Normy No-17-A500:2016 Nawierzchnie lotniskowe i drogowe. Badania Nośności,
  • Normy No-17-A501:2015 Nawierzchnie lotniskowe – Badania Szorstkości,
  • Normy No-17-A502:2015 Nawierzchnie lotniskowe – Badania Równości,”

 

  • Pytanie 38

„W celu zapoznania się z odpowiedziami na pytania i uwzględnienia ich w przygotowaniu najkorzystniejszej oferty, prosimy o przesunięcie terminu składania ofert tak, żeby wskazywał on datę późniejszą o 14 dni od dnia zamieszczenia na stronie Zamawiającego ostatnich odpowiedzi na złożone w prawidłowym terminie pytania”

Odpowiedź 38 na Pytanie 38

Odpowiedź na Pytanie 33 znajduje się w Komunikacie Komisji Przetargowej nr 7 z dnia 12 czerwca br.

  • Pytanie nr 10

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia Rozdziału XIII pkt 1, poprzez: zmianę (obniżenie wysokości wadium do kwoty 400.000,00 zł)

– Oferent wskazuje, iż wartość wadium w porównaniu do szacowanej wartości zamówienia ustalona została na niewspółmiernie wysokim poziomie. Oferent zdaje sobie sprawę, że postępowanie prowadzone jest na bazie regulaminu Zamawiającego z wyłączeniem przepisów prawa zamówień publicznych, niemniej jednak Oferent zwraca uwagę, iż zwyczajowo (również w postępowaniach prowadzonych poza pzp) wartość wadium nie przekracza kilku % szacowanej wartości zamówienia,

Odpowiedź 10 na Pytanie 10

Odmowa, wadium pozostaje takie samo.

 

  • Pytanie 11

Oferent wnosi o zmianę SIWP Rozdział XIII – pkt 9,  wskazującego na przesłanki zatrzymania wadium, poprzez:

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczenia lub dokumentów potwierdzających okoliczności, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki oraz zmian, o których mowa w punkcie XVIII.4, a także w przypadku określonym w punkcie XVI.5.

– Oferent pragnie wskazać, iż nie dostrzega zasadności w zatrzymaniu przez Zamawiającego wadium w sytuacji opisanej w Rozdziale XVI pkt 5 SIWP, tj. gdy jest on inaczej reprezentowany niż w ofercie lub przez osoby inaczej umocowane (gdzie „tak samo” oznacza w rozumieniu Oferenta, iż zakres reprezentacji nie może być np. szerszy). Dodatkowo należy zaznaczyć, iż Oferent nie dostrzega żadnego zagrożenia płynącego dla Zamawiającego z braku wymaganej w Rozdziale XVI pkt 5 reprezentacji w toku otwarcia oferty, a co za tym idzie
w ocenie Oferenta Zamawiający winien wprowadzić zmiany wskazane powyżej, oraz wykreślić ostatnie zdanie pkt 5 Rozdziału XVI SIWP. Należy jednocześnie wskazać, iż w ocenie Oferenta nie jest to wskazane zabezpieczenie udziału w licytacji.

Odpowiedź 11 na Pytanie 11

Odmowa, Zamawiający nie wykreśla następującą część zdania „, a także w przypadku określonym w punkcie XVI.5.”.

Zamawiający , jednocześnie zmienia  treść  punktu 5 w Rozdziale  VI

z

„5.        Podczas jawnego otwarcia ofert, każdy Wykonawca musi być reprezentowany tak jak w ofercie lub przez osoby tak samo umocowane, co muszą one potwierdzić poprzez okazanie stosownego pełnomocnictwa. W przeciwnym wypadku wadium takiego Wykonawcy, wraz z odsetkami jest zatrzymane przez Zamawiającego.”

na

„5.       Podczas jawnego otwarcia ofert, każdy Wykonawca musi być reprezentowany tak jak w ofercie lub przez osoby tak samo umocowane, co muszą one potwierdzić poprzez okazanie stosownego pełnomocnictwa. W przeciwnym wypadku wadium takiego Wykonawcy, wraz z odsetkami może być zatrzymane przez Zamawiającego”

 

  • Pytanie 12

Oferent zwraca się z wnioskiem o uzupełnienie Rozdziału XIX SIWP o wskazanie kiedy wyłoniony Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania Umowy.

Odpowiedź 12 na Pytanie 12

Bezpośrednio po zatwierdzeniu Wyników przetargu. Podpisanie umowy odbędzie się w siedzibie Zamawiającego.

 

  • Pytanie 13

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 2 ust. 8 Umowy, poprzez:

Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pisemnej (pod rygorem nieważności) akceptacji Zamawiającego na planowane do użycia materiały i urządzenia przed ich wbudowaniem bądź zamontowaniem, z zastrzeżeniem, iż obowiązek ten nie dotyczy materiałów i urządzeń wskazanych przez Wykonawcę w ofercie jako urządzenia i materiały, którymi Wykonawca zamierza zrealizować Przedmiot Umowy pod warunkiem, iż Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń co do tych materiałów do dnia podpisania Umowy.

 

Odpowiedź 13 na Pytanie 13

Odmowa, Zamawiający nie zmienia ww. ustępu

 

  • Pytanie 14

Oferent wnosi do Zamawiającego o wyjaśnienie treści postanowienia § 5 ust. 2 pkt 4 Umowy, poprzez informacje, czy Zamawiający oczekuje przedstawienia oświadczenia, podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w ofercie, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu w przedmiocie udziału w realizacji zamówienia? Ew. Oferent zwraca się o wyjaśnienie czego ma dotyczyć takie oświadczenie, gdyż sposób sformułowania § 5 ust. 2 pkt 4 nie wskazuje tego precyzyjnie.

Odpowiedź 14 na Pytanie 14

Oświadczenie dotyczy zasobów na jakie powołał się Oferent

 

  • Pytanie 15

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 8 ust. 7 Umowy, poprzez:

„Żądając usunięcia stwierdzonych wad, Zamawiający wyznaczy, po konsultacji z Wykonawcą termin technicznie uzasadniony na ich usunięcie”

Odpowiedź 15 na Pytanie 15

Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

  • Pytanie 16

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 9 ust. 2 Umowy, poprzez:

Wady ujawniono w okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest usunąć lub dostarczyć rzeczy wolne od wad, niezwłocznie po zawiadomieniu i wydaniu polecenia przez Zamawiającego. W przypadku niezachowania technicznie możliwego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego po przeprowadzeniu konsultacji z Wykonawcą, Zamawiający ma prawo powierzyć usunięcie wady osobie trzeciej na wyłączny koszt i ryzyko Wykonawcy, co nie pozbawia go dochodzenia innych roszczeń przewidzianych niniejszą umową.”

Odpowiedź 16 na Pytanie 16

Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

  • Pytanie 17

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 11 ust. 4 Umowy, poprzez:

„Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany albo odsunięcia Podwykonawcy, jeżeli w szczególności: sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje Podwykonawca, nie spełniają warunków lub wymagań dotyczących podwykonawstwa, określonych w SIWP lub nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonego Podwykonawcy zakresu prackażdorazowo po przedstawieniu uzasadnienia w powyższym zakresie. ”

Odpowiedź 17 na Pytanie 17

Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

  • Pytanie 18

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 12 ust. 5 Umowy, poprzez:

Na pisemne, uzasadnione żądanie Zamawiającego Wykonawca zmieni osoby wymienione w ust. 3, jeżeli Zamawiający uzna i wykaże, że nie wykonują one swoich obowiązków wynikających z umowy.”

Odpowiedź 18 na Pytanie 18

Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

  • Pytanie 19

Oferent zwraca się z prośbą o wskazanie sposobu w jaki Wykonawca ma uzasadnić zgodnie z § 12 ust. 9 udział w realizacji Umowy osób, o których mowa w § 12 ust. 3 i 4 Umowy.

Odpowiedź 19 na Pytanie 19

Rzeczowo

 

  • Pytanie 20

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 13 ust. 3 Umowy, poprzez:

Strony dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do pełnej wysokości szkody rzeczywiście poniesionej, z zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność Stron z jakiegokolwiek tytułu ograniczona jest do wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy.”

Odpowiedź 20 na Pytanie 20

Odmowa, Zamawiający nie ogranicza odpowiedzialności

 

  • Pytanie 21

Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 14 ust. ` Umowy, poprzez dopisanie po wyliczeniu następującego postanowienia:

„- w każdym przypadku po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do zaprzestania naruszeń i wyznaczeniu mu stosownego, dodatkowego terminu.

Odpowiedź 21 na Pytanie 21

Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

  • Pytanie 22

Prosimy o umożliwienie odbycia wizji lokalnej.

Odpowiedź 22 na Pytanie 22

Wizja lokalna może być przeprowadzona w dowolnym terminie do daty złożenia oferty – po uzgodnieniu z Zamawiającym.

 

  • Pytanie 23

Prosimy o informację gdzie wykonawca będzie mógł organizować zaplecze budowy oraz  wyjaśnienie, czy ww. lokalizacja posiada dostęp do mediów, ewentualnie w jakiej odległości od zaplecze znajdują się przyłącza.

Odpowiedź 23 na Pytanie 23

Wybór miejsca lokalizacji zaplecza budowy jest w gestii Wykonawcy.

 

  • Pytanie 24

Prosimy o potwierdzenie że dokumentacja projektowa wolna jest od wad i błędów oraz że  Zamawiający odebrał ją bez uwag.

Odpowiedź 24 na Pytanie 24

Odmowa, Zamawiający nie będzie składał takich oświadczeń Wykonawcy.

 

  • Pytanie 25

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający akceptuje rozwiązania równoważne lub lepsze od zastosowanych w dokumentacji projektowej.

Odpowiedz 25 na Pytanie 25

Tak, zostało to wielokrotnie powtórzone w dokumentacji wykonawczej.

 

  • Pytanie 26

Zgodnie z SIWZ okres gwarancji wynosi 5 lat od daty uzyskania protokołu odbioru końcowego. Prosimy o potwierdzenie że przeglądy eksploatacyjne wraz z materiałami zużywającymi się nie są przedmiotem zadania.

Odpowiedź 26 na Pytanie 26

Tak, przeglądy eksploatacyjne wraz z materiałami zużywającymi nie są przedmiotem zadania.

 

  • Pytanie 27

Zgodnie z punktem 4.3 dział VIII SIWZ Wykonawca w ramach przekazanej dokumentacji powykonawczej zobowiązany jest przekazać również obmiar wykonanych robót. Prosimy o wyjaśnienie, jaki jest cel wykonania ww. obmiaru.

Odpowiedź 27 na Pytanie 27

Do celów rozliczeniowych – Wykonawca będzie się rozliczał faktury miesięczne wg obmiaru wykonanych robót a po ich wykonaniu zestawi Wykonawcy do wprowadzenia na majątek.

 

  • Pytanie 28

Prosimy potwierdzenie, że rozliczenia finansowe będą dokonywane co miesiąc proporcjonalnie do wykonanych robót.

Odpowiedź 28 na Pytanie 28

Rozliczenia miesięczne będą dokonywane wg obmiarów wykonanych robót.

 

  • Pytanie 29

Prosimy o potwierdzenie, że podczas wykonywanych prac na terenie lotniska nie będą prowadzone operacje lotnicze.

Odpowiedź 29 na Pytanie 29

Operacje lotnicze będą mogły być wykonywane z wykorzystaniem dróg startowych DS1 i DS3 z ograniczeniem.

 

  • Pytanie 30

Zgodnie z SIWZ cena w ofercie ma być podana z rozbiciem między innymi na cenę drogi kołowania, cenę płyty postojowej czy cenę stacji paliw. Prosimy o potwierdzenie, że ww. podział dotyczy tylko branży budowlanej a nie branży elektrycznej. Wykonanie podziały ceny za instalacje elektryczne nie jest możliwe gdyż instalacja elektryczna stanowią jedną całość dla całego zakresu zadania.

Odpowiedź 30  na Pytanie 30

Nie, dotyczy to wszystkich zadań,  Oferent przyporządkuje np. wykonanie części instalacji odwodnienia do wymienionych zadań a pozostała część w tym przypadku – zbiornik retencyjny z przepompownią wydzieli w pozycji – pozostała instalacja odwodnienia.

 

  • Pytanie 31

Zgodnie z punktem 2 dział XVIII SIWZ Zamawiający przewiduje procedurę negocjacji jawnych w trakcie jawnego otwarcia ofert. Prosimy o potwierdzenie  że ww. procedura jest zgodna z obowiązującym Prawem Zamówień Publicznych. Na jakiej podstawie dokonywane będą negocjacje skoro Zamawiający podczas procedury otwarcia ofert nie będzie wiedział czy  któraś z ofert nie podlega wykluczeniu ze względu na niespełnienie wymagań SIWZ.

Odpowiedź 31 na Pytanie 31

Rozpatrywany przetarg nie jest prowadzony wg Prawa Zamówień Publicznych.

  1. Komisja Przetargowa informuję, iż zgodnie z SIWP (Rozdział  XII punkt 3)  obowiązującym ww. przetargu;  w dniu 7 czerwca 2018r. minął termin składania wniosków o wyjaśnienia, tak więc wnioski o wyjaśnienia jak wpłynęły lub wpłyną po tym terminie nie zostaną rozpatrzone.
  2. Komisja Przetargowa informuje, iż zgodnie z SIWP (Rozdział XII punkt 4) obowiązującym ww. przetargu; zmienia się termin udzielenia odpowiedzi na wnioski o wyjaśnienia z 15 czerwca 2018r. na 21 czerwca 2018r.
  3. Komisja Przetargowa informuje, iż zgodnie z SIWP (Rozdział XII punkt 4 i Rozdział XVI punkt 1) obowiązującym ww. przetargu; zmienia się termin złożenia ofert z 21 czerwca 2018r. na 28 czerwca 2018r. – godz. 10:30.
  4. Komisja Przetargowa informuje, iż zgodnie SIWP (Rozdział XII punkt 4 i Rozdział XVI punkt 3) obowiązującym ww. przetargu; zmienia się termin jawnego otwarcia ofert z 21 czerwca 2018r. – godz. 12:00 na 29 czerwca 2018r. – godz. 12:00.

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

  • Pytanie 4

„Zgodnie z zapisami SIWP, niniejszy przetarg nie jest prowadzony w oparciu o Prawo zamówień publicznych, lecz według wewnętrznej procedury Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju sp. z o.o. w Gliwicach, prosimy o jej udostępnienie na stronie internetowej ZamawiającegoBIP

Odpowiedź 4  na Pytanie 4  

Odmowa, Zamawiający nie udostępni wewnętrznej procedury zakupów. Stosownie do SIWP Rozdział „Informacja ogólna”, punkt 4 – „Udział w przetargu jest dobrowolny i równoznaczny z akceptacją poniżej przedstawionych zasad”, tj. określonych w rozpatrywanym SIWP

  • Pytanie 5

„W warunkach udziału w postępowaniu (SIWP Rozdz. IX, pkt 1.2) Zamawiający wymaga „zatrudnienie osoby posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi (….), która uczestniczyła jako kierownik budowy w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych o wartości min 1000000,00 PLN brutto każda (…), natomiast formularz ofertowy, w odniesieniu do tej samej osoby, wymaga oświadczenia wykonawcy, aby  „…. Uczestniczyła jako kierownik robót / budowy w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych o wartości min. 3000000,00 PLN brutto każda (….). Prosimy o zmianę w formularzu ofertowym, zgodnie z zapisami SIWP, wymagań stawianych kierownikowi budowy.”

Odpowiedź 5 na Pytanie 5

Tak, Zamawiający koryguję wymagania i tak tekst w formularzu przyjmuje brzmienie „…. uczestniczyła jako kierownik robót / budowy w realizacji co najmniej 2 robót budowlanych o wartości min. 1.000.000,00 PLN brutto każda …”.

Wymóg udokumentowania wykonania  „nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 robót budowlanych o wartości min. 3 000 000,00 PLN brutto każda, dotyczących budów posiadających podobieństwo przedmiotowe i funkcjonalne do wykonywania:

  • pasów startowych, dróg  startowych, dróg kołowania, dróg o kategorii drogi co najmniej KR4,  parkingów o nawierzchni sztucznej (asfalt, asfaltobeton, beton),
  • odwodnienia liniowego pasów startowych, dróg startowych, dróg kołowania, dróg i parkingów,
  • instalacji oświetlenia lotniczego, oświetlenia ulic.”

będzie spełniony poprzez wpisanie ww. robót w Załączniku nr 3 do Oferty

  • Pytanie 6

„Prosimy o podanie / określenie terminu płatności faktur wystawianych Zamawiającemu przez wykonawcę w przedmiotowym postępowaniu.”

Odpowiedź 6 na Pytanie 6

Zamawiający określa  termin płatności faktur na  21  (słownie: dwadzieścia jeden) dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.

  • Pytanie 7

„Prosimy o podanie kwoty brutto, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie Zamówienia.”

Odpowiedź 7 na Pytanie 7

Odmowa, Zamawiający nie poda żadnych informacji na ww. temat

  • Pytanie 8

„Prosimy o udostępnienie przez Zamawiającego, na stronie Internetowej, prawomocnego pozwolenia na budowę.”

Odpowiedź 8 na Pytanie 8

Tak, w Komunikacie nr 5

  • Pytanie 9

„Prosimy o udostępnienie, na stronie internetowej, edytowalnej wersji formularza ofertowego wraz z załącznikami.”

Odpowiedź 9 na Pytanie 9

Tak, w Komunikacie nr 6