logo unii

pl / en

BIP

Komunikat nr 11 z dnia 5 grudnia 2019 r.

Komunikat nr 10 z dnia 3 grudnia 2019 r.

Prośba o wypełnienie badania ankietowego dotyczącego transportu na obszarze TRITIA

Komunikat nr 9 z dnia 28 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 8 z dnia 16 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 6 z dnia 9 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 11 z dnia 5 grudnia 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice””.

Komisja Przetargowa informuje, iż licytacja „w dół” ofert będzie przeprowadzona w trakcie jawnego posiedzenia Komisji Przetargowej w siedzibie Zamawiającego w Gliwicach przy ul. Wincentego Pola 16 w dniu 11 grudnia 2019 r. od godz. 10:00 do 15:00. Podczas licytacji „w dół” zostanie podana nazwa firmy oraz adres (siedziba) Wykonawcy, którego oferta jest dopuszczona, a także informacje dotyczące ceny oferty oraz zasady licytacji „w dół”.

Komunikat nr 10 z dnia 3 grudnia 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komisja Przetargowa informuje, iż do dnia 2 grudnia 2019r. do godz. 15:00 wpłynęły 3 (słownie: trzy) oferty. W dniu 3 grudnia 2019r. Komisja Przetargowa rozpoczęła sprawdzanie złożonych ofert pod względem formalnym.

 

Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju Sp. z o.o. zwraca się do Państwa Firmy z prośbą o wsparcie i pomoc w realizacji międzynarodowego projektu TRANS TRITIA, finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg CENTRAL EUROPE. Głównym celem projektu jest poprawa przepływu informacji, zorientowana na wspólne planowanie i koordynację działań między władzami regionalnymi, dysponentami sieci transportowych i zainteresowanymi podmiotami transportu towarowego oraz operatorami centrów i terminali logistycznych.  

W związku z tym, zwracamy się do Państwa Firmy z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety. Celem tego badania jest analiza zapotrzebowania na transport i pozyskania rzeczywistych danych o transporcie towarowym w Polsce. Dane te posłużą jako podstawa do kalibracji modelu ruchu TRANS TRITIA. Badanie ma na celu zmapowanie przepływów towarów w infrastrukturze transportowej w Słowacji, Czechach i Polsce na głównych połączeniach międzynarodowych.
Wyniki ankiety posłużą do wspierania rozwoju infrastruktury transportowej na obszarze TRITIA w celu poprawy warunków transportu.

ANKIETA Trans Tritia

Wypełnione kwestionariusze prosimy wysyłać na adres aszymborski@gapr.pl oraz transtrita@gapr.pl w terminie do 16.12.2019.

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 33

Prosimy o udostępnienie regulaminu postępowania przetargowego

Odpowiedź

Rozpatrywane postępowanie prowadzone jest w oparciu o wewnętrzny regulamin zakupów towarów i usług GAPR  oraz na zasadach opisanych w ogłoszeniu nr 21926 opublikowanego w Bazie Konkurencyjności w dniu 28 sierpnia 2019r. oraz na stronie Internetowej Zamawiającego pn. Specyfikacja Istotnych Warunków Przetargu

 

Pytanie 34

Pytania dotyczące wniesienia wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej:

a/ jaka jest podstawa prawna organizacji przetargu – na jakie regulacje prawne ma się powołać ubezpieczyciel w treści gwarancji ?

b/ w jakich sytuacjach wadium ulega przepadkowi na rzecz Beneficjenta gwarancji ?

Odpowiedź

Odpowiedź 34 punkt a – wyjaśnienie – jak dla pytania 33

Odpowiedź 34 punkt b – w następujących przypadkach:

  1. „W przypadku uchylenia się o ponad 7 dni roboczych – liczonych od wyznaczonej daty podpisania umowy – przez podmiot wyłoniony w drodze przetargu od zawarcia umowy; wpłacone wadium ulega przepadkowi na rzecz Zamawiającego a Zamawiający ma prawo do zawarcia umowy z kolejnym Wykonawcą. „
  2. „W licytacji każdy dopuszczony Oferent musi być reprezentowany tak jak w ofercie albo przez osoby tak samo umocowane, co muszą one potwierdzić poprzez okazanie stosownego pełnomocnictwa. W przeciwnym wypadku wadium takiego Oferenta wraz z odsetkami, jest zatrzymywane przez Zamawiającego”

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 32

Zgodnie z opisem technicznym dla układu dróg (pkt. 4.4, str. 9) grunt uzyskany z wykopów należy rozplantować na terenie należącym do Inwestora. W punkcie 4.4.7 na str. 10 „Sprawozdania z badań chemicznych podłoża pod budowę dwóch parkingów dla wewnętrznego układu drogowego w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej” wskazano, iż w podłożu całego terenu omawianej inwestycji (parkingi) nasypy niekontrolowane zawierają węglowodory. W punkcie 4.5 na str. 13 „Sprawozdania z badań chemicznych podłoża pod budowę wewnętrznego układu drogowego (…) w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej” wskazano, iż w przypadku prowadzenia wykopów (zał 2) materiał ten powinien zostać sklasyfikowany jako odpad niebezpieczny i utylizowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem. W podsumowaniu udostępnionych sprawozdań z badań wskazano, iż udokumentowane stężenia metali i metaloidów nie są zanieczyszczeniem a składem chemicznym materiałów budujących nasyp, zaś końcowy wniosek mówi, iż grunt nasypowy zawierający węglowodory należy traktować jako odpad niebezpieczny. Treść decyzji RDOŚ o środowiskowych uwarunkowaniach wskazuje, iż nie wyklucza się przeprowadzenia remediacji obszaru parkingów w terminie późniejszym (dla układu drogowego brak analogicznej decyzji). Zgodnie z opisem technicznym dla parkingów (pkt. 12.3, str. 26) ziemia z wykopów zostanie zdeponowana na samochody przystosowane do przewożenia ziemi z wykopu – szczelne wanny (sposób dalszego postępowania z gruntem pozostaje jedynie domysłem). Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 11 z dnia 26.09.2019 r. dla zakresu parkingów ilość wykopów to zaledwie 30 m3.

W związku z rozbieżnością zapisów projektu, sprawozdań oraz udostępnionej decyzji oraz konsekwencją znacznej rozbieżności wartości całej inwestycji zależnie od interpretacji (w ekstremalnym przypadku silnie ujemny bilans mas ziemnych) zwracamy się z prośbą o jednoznaczną odpowiedź:

  1. czy w zakres zamówienia wchodzi remediacja skażonego gruntu nasypowego dla całości obszaru inwestycji?
  2. czy dla zakresu układu drogowego należy przewidzieć wywóz gruntów nasypowych z ich utylizacją jako odpad niebezpieczny w zakresie niezbędnym do wykonania konstrukcji drogowych oraz montażu uzbrojenia podziemnego wraz z wymianą gruntu w śladzie robót ziemnych?
  3. czy należy przewidzieć kompleksową wymianę gruntu nasypowego na materiał niezanieczyszczony węglowodorami z dowozu?
  4. mając na uwadze, iż parkingi wykonane zostaną na nasypach, czy Zamawiający wymaga wykonania uprzednio wymiany gruntu zawierającego węglowodory w ilości większej niż wskazana w odpowiedzi na pytanie nr 11 z dnia 26.09.2019 r.?

 

Odpowiedź 

  • Ad 1  Nie, zakres zamówienia nie obejmuje remediacja skażonego gruntu nasypowego dla całości obszaru inwestycji, przy czym jako inwestycję rozumiemy budowę wewnętrznego układu drogowego wraz z przynależnymi sieciami oraz budowę trzech parkingów dla ww. układy drogowego wraz z przynależnymi sieciami zewnętrznymi.
  • Ad 2  Nie, dla zakresu układu drogowego nie należy przewidywać wywozu całości gruntów nasypowych i ich utylizację jako odpadu niebezpiecznego w zakresie niezbędnym do wykonania konstrukcji drogowych oraz montażu uzbrojenia podziemnego wraz z wymianą gruntu w śladzie robót ziemnych lecz tylko w zakresie niezbędnym określonym  dla celów realizacji rozpatrywanej inwestycji wg zasad wskazanych w decyzji środowiskowej.
  • Ad 3  Nie, nie należy przewidywać  wykonanie kompleksowej wymiany gruntu nasypowego na materiał niezanieczyszczony węglowodorami z dowozu.
  • Ad 4  Określenie wielkości niezbędnych wykopów / nasypów należy do Wykonawcy. Nie zakłada się wykonania uprzednio wymiany gruntu. W trakcie realizacji prac należy postępować zgodnie z decyzją środowiskową odnoszącą się do budowy trzech parkingów.

 

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 23

„Po dokonaniu wizji w terenie dla przedmiotowej stwierdzamy obecność kanału DN1000 będącego w kolizji z projektowanymi drogami i istniejącymi sieciami oraz projektowaną pompownią ścieków sanitarnych. Ponadto po dokonaniu wykopów kontrolnych informujemy, iż kanał DN 1000 na długości około 1200 mb zlokalizowany na terenie przyszłej inwestycji zanieczyszczonych jest substancjami niebezpiecznymi – ropochodnymi (mazut ?). W związku z powyższym przyległy teren oraz ww. kanał należy bezwzględnie oczyścić a usunięty materiał przeznaczyć do utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie środowiska. Prosimy o udzielenie informacji czy posiadacie Państwo decyzję środowiskową oraz zgodę na utylizację ww. materiału  niebezpiecznego. Prosimy o informację czy Wykonawca sporządzając wycenę ma uwzględnić koszty utylizacji ww. materiału w swojej ofercie ? Nadmieniamy, iż ww. utylizacja w znacznym stopniu zawyży wartość oferty.

Odpowiedź

W przypadku kolizji wykonywanych dróg / sieci / budowli / obiektów z napotkanymi przeszkodami Wykonawca będzie zobowiązany do ich usunięcia, w tym ew. odpadów niebezpiecznych, co należy uwzględnić w cenie ryczałtowej oferty.

Usunięcie kanału DN 1000 nie jest przedmiotem zapytania

Nie, Zamawiający nie posiada decyzji środowiskowej dotyczącej usunięcia rurociągu  DN 1000 jako że przedmiotem zamierzenia inwestycyjnego nie jest usunięcie ww. kanału

 

Pytanie 24

„Wnosimy o udostępnienie „Dokumentacji geotechnicznej pod budowę wewnętrznego układu drogowego, chodników wraz z zewnętrznymi instalacjami: wodociągową, kanalizacji sanitarnej z pompownią i kanalizacji deszczowej z pompowniami elektroenergetyczną ze stacją transformatorową i agregatem prądotwórczym, oświetlenia terenu, kanalizacji teletechnicznej, a także przebudową istniejących zbiorników wody w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej”

Odpowiedź

Dokumentacja geotechniczna została zamieszczona na stronie Internetowej Zamawiającego.

 

Pytanie 25

„Wnosimy o udostępnienie projektu w formie edytowalnej (dwg)”

Odpowiedź

Zamawiający nie udostępnia projektów w wersji edytowalnej

 

Pytanie 26

„W związku z brakiem pełnej dokumentacji geologicznej wnosimy o przesunięcie terminu składania ofert.”

Odpowiedź

Mając na uwadze zapewnienie równości szans wszystkim Oferentom, Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 2 grudnia 2019 r. godzina 15:00

 

Pytanie 27

„Zgodnie z załączoną dokumentacją geotechniczną we wnioskach jest informacja o nawierceniu płyty betonowej w otworach 1,3 i 5, oraz że można się spodziewać występowania płyt betonowych również w innych obszarach. Jednocześnie na bazie przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji nie można określić zakresu ewentualnego kucia płyt fundamentowych. Czy Zamawiający wyraża zgodę na rozliczenie rozbiórek w ramach robót dodatkowych nie dających się przewidzieć na etapie składania oferty?”

Odpowiedź

  1. Wszelkie napotkane kolizje Wykonawca jest zobowiązany usunąć we własnym zakresie
  2. Zamawiający nie przewiduje rozbiórek płyt fundamentowych,
  3. Wszelkie napotkane przeszkody winne być traktowane jako kolizje, które należy uwzględnić w cenie ryczałtowej oferty.

 

Pytanie 28

„W załączonej do przetargu Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 17.07.2019 r. , jest informacja o wykonanych badaniach podłoża gruntowego pod względem występowania zanieczyszczeń w postaci metali ciężkich i węglowodorów ropopochodnych. Realizacja planowanej inwestycji będzie się wiązać z wytwarzaniem odpadów niebezpiecznych, które będą ładowane bezpośrednio na samochody, a następnie przekazywane do unieszkodliwiania specjalistycznej firmie. Prosimy zatem o udostępnienie wyników badań oraz mapy występowania zanieczyszczeń celem oceny czy materiał może być poddany remediacji in situ lub trzeba materiał wozić do spalenia. Ma to istotne znaczenie dla wyceny robót ziemnych”.

Odpowiedź

Sprawozdania z badań zostały zamieszczone na stronie Internetowej Zamawiającego.

 

Pytanie 29

Czy zamawiający posiada zgodę na wycinkę drzew ?”

Odpowiedź

Nie, Zamawiający nie posiada decyzji administracyjnej – zgoda na wycinkę drzew.

 

Dodatkowe wyjaśnienia:

  1. Na potrzeby realizacji zamierzenia inwestycyjnego została wykonana inwentaryzacja dendrologiczna  dla całego terenu zamierzenia inwestycyjnego pn. „Nowe Gliwice – Etap III – Poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej koksowni”.
  2. Decyzja administracyjna – zgoda na wycinkę drzew, będzie przekazana przez Zamawiającego w po zawarciu umowy.
  3. Przedmiotem przetargu jest budowa wewnętrznego układu drogowego wraz z zewnętrznymi instalacjami  oraz budowa trzech parkingów dla ww. układu drogowego
  4. Dla ww. zakresu Oferenci są zobowiązani do:
  • wyceny kosztów wycinki drzew kolidujących z zamierzonymi działaniami / robotami drogowymi w oparciu o dokumentację projektową – rysunki zawierające lokalizację drzew kolidujących z zaprojektowaną infrastrukturą i przeznaczonych do wycinki wraz z tabelami określającymi parametry drzew – patrz załączniki do niniejszego komunikatu,
  • wyceny kosztów całkowitej wycinki drzew – patrz załączniki do niniejszego komunikatu (inwentaryzacja dendrologiczna/ spis dla całości terenu  plus  mapa dla całości terenu)

Załączniki:

INWENTARYZACJA DENDROLOGICZNA – SPIS

MAPA – INWENTARYZACJA DRZEW, ul. Bojkowska, Gliwice

INWENTARYZACJA ZIELENI_WYCINKI_A-4

INWENTARYZACJA ZIELENI_WYCINKI_A-06