logo unii

pl / en

BIP

Komunikat nr 14 z dnia 11 września 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn.: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” z dnia 2 sierpnia 2018r.

Komunikat nr 13 z dnia 3 września 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn.: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” z dnia 2 sierpnia 2018r.

Komunikat nr 12 z dnia 30 sierpnia 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn.: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” z dnia 2 sierpnia 2018r.

Komunikat nr 11 z dnia 29 sierpnia 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn.: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” z dnia 2 sierpnia 2018r.

Komunikat nr 10 z dnia 28 sierpnia 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” z dnia 2 sierpnia 2018 r.

Komunikat nr 9 z dnia 27 sierpnia 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” z dnia 2 sierpnia 2018r.

Komisja Przetargowa informuje, iż w wyniku przeprowadzonego przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” w trybie przetargu nieograniczonego / licytacji „w dół” jaki został przeprowadzony w dniach 6 i 7 września br., Wykonawcą ww. zamierzenia zostało Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA Gliwice, ul. Nad Bytomką 1. Komisja Przetargowa informuje iż na tym swe prace zakończyła.

Komisja Przetargowa dziękuję wszystkim oferentom za udział w przetargu.

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytanie Zamawiający odpowiada jak następuje ::

Pytanie 131     „Ad. odpowiedź na pytanie 60 – Jak widać z odpowiedzi na pytania Zamawiający jest zainteresowany profesjonalnym i niezawodnym sprzętem, który ma być dostarczony dla tego lotniska tak aby mógł być rozbudowywany. Jednocześnie Zamawiający preferuje zastosowanie mechanicznego pulpitu sterowniczego, który jest przeznaczony nie dla lotnisk a dla lądowisk śmigłowców i który jest przeznaczony do sterowania jedynie 6 regulatorami stałoprądowymi co uniemożliwia jego rozbudowę w przyszłości. Zamawiający zdając sobie sprawę z różnic cenowych pulpitów mechanicznego i z panelem dotykowym stawia znacznie wygórowany warunek zastosowania aż 15” pulpitu i na dodatek żądając jego wymiany pod koniec okresu gwarancji co praktycznie zdwaja koszty. Zamawiający posługuje się przy tym w żaden sposób niepotwierdzonym argumentem o niskiej żywotności paneli dotykowych. Chcieliśmy zwrócić uwagę, że panele dotykowe wykorzystywane są w znacznie trudniejszych warunkach użytkowania niż miejsce sterowania w Gliwicach i są także w powszechnym użyciu w wielu polskich portach lotniczych jak np. Kraków. Preferowanie nienowoczesnych rozwiązań dostarczanych przez jedną firmę i stawianie barier ograniczających konkurencję nosi znamiona działań niezgodnych z zasadą uczciwej konkurencji i promowanie nienowoczesnych rozwiązań.

Odpowiedź 131    W SIWP w  Rozdział III Wymagania techniczne, w punktach  5 i 6  , Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań i materiałów zamiennych na etapie składania ofert– równoważnych funkcjonalnie w stosunku do opisanych w dokumentacji Zamawiającego – na podstawie przedstawionych przez Oferenta materiałów, w tym obliczeń / projektów, o ile zachowane zostaną wymagania techniczne przedstawione w dokumentacji  technicznej Zamawiającego oraz gwarancja. W tym przypadku prosimy o przedstawienie gwarancji żywotności panelu dotykowego oraz informacji jakie rozmiary posiadają panele dotykowe na lotnisku w Balicach.

Zamawiający w  załączeniu przekazuje wzór karty gwarancyjnej.

Pytanie 126         „Bardzo proszę o wskazanie rysunku (numer, nazwa w dokumentacji przetargowej) na którym jest naniesiony poglądowy schemat istniejącego drenażu trzy- poziomego, który zgodnie z Opisem Technicznym Wykonawca ma udrożnić, oczyścić i ewentualnie odtworzyć w razie uszkodzenia”

Odpowiedź 126

  • Zamawiający nie dysponuje dokumentacją systemu odwadniania lotniska w Gliwicach,
  • Zamawiający przypomina, iż przedmiotem zamówienia nie jest udrożnienie, oczyszczenie i ewentualne odtworzenie w razie uszkodzenia istniejącego systemu odwodnienia lotniska lecz wyłącznie naprawę ewentualnych uszkodzeń rozpatrywanego systemu odwodnienia w przypadku jego uszkodzenia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.

 

Pytanie 127         „Jakie wymogi ma spełniać „Mobilny Punkt Tankowania statków powietrznych o pojemności 8.000,00 l”

Odpowiedź 127   Wymogi Transportowego Dozoru Technicznego jako przyczepa / cysterna bez dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych.

 

Pytanie 128         „Zgodnie z zapisami SIWP rozdział XVII pkt 10 Cena musi być podany w ofercie jako łączna oraz w rozbiciu na następujące składniki:

  • cena drogi składowej,
  • cena drogi kołowania,
  • cena płyty postojowej,
  • cena stacji paliw,
  • cena ścieżki rowerowej,
  • cena pozostałych składników oferty.

Wykonawca składając ofertę musi wypełnić załącznik nr 2 do SIWP, w którym ww. składniki podzielone są na poszczególne asortymenty robót.

Zamawiający załączył przedmiar robót, w którym dokonał rozbicia poszczególnych elementów ale jedynie w części drogowej.

Zwracamy się z prośbą aby zamawiający dokonał podziału analogicznego jak dla części drogowej dla robót instalacyjno – odwodnienia, robót elektrycznych – oświetlenia, tak aby wszyscy wykonawcy mogli sporządzić porównywalne wyceny.

Zamieszczony przez Zamawiającego przedmiar dla części elektrycznej i instalacyjnej (odwodnieniowej) nie ma podziału na składniki jw.

Bardzo prosimy o podzielenie przedmiaru robót analogicznie jak dla części drogowej bądź wyjaśnienie które pozycje przedmiarowe przypisać do zestawienia kosztów – załącznik nr 2.”

Odpowiedz 128   Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu – Zamawiający informuje, iż właściwa jest Odpowiedź 99 umieszczona w Komunikacie nr 11, jak następuje: „Odpowiedź 99 Oferent  zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnie z SIWP, w tym przypadku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWP”

 

Pytanie 129         „Czy Wykonawca w swojej wycenie ma ująć również cenę pojazdu holującego cysternę Mobilnego Punktu Tankowania?”    

Odpowiedź 129   Nie, Wykonawca nie ujmuje ceny pojazdu holującego.

 

Pytanie 130         „Prosimy o wyjaśnienie – Czy Wykonawca w Załączniku nr 2 do SIWP ZESTAWIENIE KOSZTÓW ZAMIERZENIA BUDOWLANEGO w rubryce „Wyszczególnienie zadań, podpunkt –  UWAGA- Rozwiązania zamienne – Materiały zamienne – może opisowo zamieścić zmianę technologii robót oraz wykazać materiały zamienne ?”

Odpowiedź 130   Tak, w tym Załączniku należy przedstawić ww. informacje, zostało to wskazane w SIWP Rozdział III Wymagania techniczne, w punktach :

  1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań zamiennych – równoważnych funkcjonalnie w stosunku do opisanych w dokumentacji Zamawiającego – na podstawie przedstawionych przez Oferenta materiałów, w tym obliczeń / projektów, o ile zachowane zostaną wymagania techniczne przedstawione w dokumentacji technicznej Zamawiającego oraz gwarancja. Wszelkie koszty wynikające  z  zastosowania rozwiązań równoważnych, w tym koszt przygotowania (projektu, opinii Projektanta,  ), uzyskania aprobat technicznych instytucji certyfikujących, wykonania pól próbnych i badań laboratoryjnych, ponosi Oferent. W przypadku zastosowania rozwiązania zamiennego Oferent winien wskazać (zadanie/ instalacja)  i opisać proponowaną zmianę w załączniku 2 – „Wykaz kosztów zamierzenia budowlanego” do oferty
  2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie zamiennej technologii stabilizacji podbudowy drogi startowej i drogi kołowania pod warunkiem:
  • spełnienia warunków opisanych w aneksie 14 t.1 ICAO dotyczących nośności drogi startowej, dróg kołowania i płyty postojowej opisanych w pkt 2.6 „nośność nawierzchni”,
  • wyliczenia projektowanej wartości PCN wg metody ACN – PCN opisanej w Aerodromes Design Manual Part 2 – Taxiways, Aprons And Holding Bays oraz Aerodromes Design Manual Part 3 – Pavements,
  • spełnienia obowiązujących norm i przepisów techniczno-budowlanych, w tym:
  • Normy NO-17-A200:2017 Nawierzchnie lotniskowe z betonu asfaltowego – Wymagania i badania,
  • Normy NO-17-A204:2015 Nawierzchnie lotniskowe – nawierzchnie z betonu cementowego. Wymagania i metody badań,
  • Normy NO-17-A500:2016 Nawierzchnie lotniskowe i drogowe. Badania Nośności,
  • Normy NO-17-A501:2015 Nawierzchnie lotniskowe – Badania Szorstkości,
  • Normy NO-17-A502:2015 Nawierzchnie lotniskowe – Badania Równości,
  • Normy NO-17-A503:2017 Nawierzchnie lotniskowe. Naturalne nawierzchnie lotniskowe. Badania nośności.
  1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów zamiennych – równoważnych funkcjonalnie w stosunku do opisanych w dokumentacji Zamawiającego – na podstawie przedstawionych przez Oferenta aprobat technicznych, o ile zachowane zostaną wymagania techniczne oraz gwarancja. Wszelkie koszty wynikające z zastosowania rozwiązań równoważnych, w tym koszt przygotowania (projektu, opinii Projektanta, itp.), uzyskania aprobat technicznych instytucji certyfikujących, wykonania pól próbnych i badań laboratoryjnych,  ponosi Oferent. W przypadku zastosowania materiałów zamiennych Oferent winien wskazać (zadanie/ instalacja)  i opisać proponowaną zmianę w załączniku 2 – „Wykaz kosztów zamierzenia budowlanego” do oferty

Pytanie 79           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia Rozdziału XIII pkt 1 SIWP, poprzez  zmianę (obniżenie wysokości wadium do kwoty 400.000,00 zł) – Oferent wskazuje, iż wartość wadium w porównaniu do szacowanej wartości zamówienia ustalona została na niewspółmiernie wysokim poziomie. Oferent zdaje sobie sprawę, że postępowanie prowadzone jest na bazie regulaminu Zamawiającego z wyłączeniem przepisów prawa zamówień publicznych, niemniej jednak Oferent zwraca uwagę, iż zwyczajowo (również w postępowaniach prowadzonych poza pzp) wartość wadium nie przekracza kilku % szacowanej wartości zamówienia,

Odpowiedź 79                    Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu wadium wynosi 300.000,00 zł – patrz Rozdział XIV pkt 1 SIWP

 

Pytanie 80           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia Rozdziału XIII pkt  9 SIWP poprzez zmianę pkt 9 wskazującego na przesłanki zatrzymania wadium, poprzez:

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczenia lub dokumentów potwierdzających okoliczności, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki oraz zmian, o których mowa w punkcie XVIII.4, a także w przypadku określonym w punkcie XVI.5.

Oferent pragnie wskazać, iż nie dostrzega zasadności w zatrzymaniu przez Zamawiającego wadium w sytuacji opisanej w Rozdziale XVI pkt 5 SIWP, tj. gdy jest on inaczej reprezentowany niż w ofercie lub przez osoby inaczej umocowane (gdzie „tak samo” oznacza w rozumieniu Oferenta, iż zakres reprezentacji nie może być np. szerszy). Dodatkowo należy zaznaczyć, iż Oferent nie dostrzega żadnego zagrożenia płynącego dla Zamawiającego z braku wymaganej w Rozdziale XVI pkt 5 reprezentacji w toku otwarcia oferty, a co za tym idzie  w ocenie Oferenta Zamawiający winien wprowadzić zmiany wskazane powyżej, oraz wykreślić ostatnie zdanie pkt 5 Rozdziału XVI SIWP. Należy jednocześnie wskazać, iż w ocenie Oferenta nie jest to wskazane zabezpieczenie udziału w licytacji.

Odpowiedź 80                   Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu Zamawiający nie wykreśla proponowanej frazy.

 

Pytanie 81           Oferent zwraca się z wnioskiem o uzupełnienie Rozdziału XIX SIWP o wskazanie kiedy wyłoniony Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania Umowy.

Odpowiedź 81                   Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu Zamawiający informuje iż nastąpi to bezpośrednio po zatwierdzeniu Wyników przetargu. Podpisanie umowy odbędzie się w siedzibie Zamawiającego.

 

Pytanie 82           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 2 ust. 8 Umowy, poprzez:

Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pisemnej (pod rygorem nieważności) akceptacji Zamawiającego na planowane do użycia materiały i urządzenia przed ich wbudowaniem bądź zamontowaniem, z zastrzeżeniem, iż obowiązek ten nie dotyczy materiałów i urządzeń wskazanych przez Wykonawcę w ofercie jako urządzenia i materiały, którymi Wykonawca zamierza zrealizować Przedmiot Umowy pod warunkiem, iż Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń co do tych materiałów do dnia podpisania Umowy.

Odpowiedź 82     Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu,  w rozpatrywanym przetargu Zamawiający również  nie zmienia ww. ustępu

 

Pytanie 83           Oferent wnosi do Zamawiającego o wyjaśnienie treści postanowienia § 5 ust. 2 pkt 4 Umowy, poprzez informacje, czy Zamawiający oczekuje przedstawienia oświadczenia, podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w ofercie, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu w przedmiocie udziału w realizacji zamówienia? Ew. Oferent zwraca się o wyjaśnienie czego ma dotyczyć takie oświadczenie, gdyż sposób sformułowania § 5 ust. 2 pkt 4 nie wskazuje tego precyzyjnie.

Odpowiedź 83                    Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu, Zamawiający również ww. oświadczenie dotyczy zasobów na jakie powołał się Oferent

 

Pytanie 84           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 8 ust. 7 Umowy, poprzez: „Żądając usunięcia stwierdzonych wad, Zamawiający wyznaczy, po konsultacji z Wykonawcą termin technicznie uzasadniony na ich usunięcie”.

Odpowiedź 84     Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu, Zamawiający również nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

              

Pytanie 85           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 9 ust. 2 Umowy, poprzez: „Wady ujawniono w okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest usunąć lub dostarczyć rzeczy wolne od wad, niezwłocznie po zawiadomieniu i wydaniu polecenia przez Zamawiającego. W przypadku niezachowania technicznie możliwego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego po przeprowadzeniu konsultacji z Wykonawcą, Zamawiający ma prawo powierzyć usunięcie wady osobie trzeciej na wyłączny koszt i ryzyko Wykonawcy, co nie pozbawia go dochodzenia innych roszczeń przewidzianych niniejszą umową.”

Odpowiedź 85                   Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu Zamawiający również  nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 86           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 11 ust. 4 Umowy, poprzez:

Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany albo odsunięcia Podwykonawcy, jeżeli w szczególności: sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje Podwykonawca, nie spełniają warunków lub wymagań dotyczących podwykonawstwa, określonych w SIWP lub nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonego Podwykonawcy zakresu prac – każdorazowo po przedstawieniu uzasadnienia w powyższym zakresie.

Odpowiedź 86     Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu,  w rozpatrywanym przetargu Zamawiający również nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 87           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 12 ust. 5 Umowy, poprzez:

Na pisemne, uzasadnione żądanie Zamawiającego Wykonawca zmieni osoby wymienione w ust. 3, jeżeli Zamawiający uzna i wykaże, że nie wykonują one swoich obowiązków wynikających z umowy.”

Odpowiedź 87                   Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu, Zamawiający również  nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 88           Oferent zwraca się z prośbą o wskazanie sposobu w jaki Wykonawca ma uzasadnić zgodnie z § 12 ust. 9 udział w realizacji Umowy osób, o których mowa w § 12 ust. 3 i 4 Umowy.

Odpowiedź 88     Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu – poprzez przedstawienie kopii uprawnień wraz z uzasadnieniem wymiany – zwolnienie lekarskie, zdarzenia losowe, zmiana miejsca zamieszkania. 

 

Pytanie 89           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 13 ust. 3 Umowy, poprzez:

Strony dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do pełnej wysokości szkody rzeczywiście poniesionej, z zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność Stron z jakiegokolwiek tytułu ograniczona jest do wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy.”

Odpowiedź 89     Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu, Zamawiający również  nie ogranicza odpowiedzialności

 

Pytanie 90           Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 14 ust. ` Umowy, poprzez dopisanie po wyliczeniu następującego postanowienia:

„- w każdym przypadku po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do zaprzestania naruszeń i wyznaczeniu mu stosownego, dodatkowego terminu.

Odpowiedź 90     Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu, Zamawiający również  nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 91           Prosimy o umożliwienie odbycia wizji lokalnej.

Odpowiedź 91     Patrz Rozdział I, punkt 6 SIWP

 

Pytanie 92           Prosimy o informację gdzie wykonawca będzie mógł organizować zaplecze budowy oraz     wyjaśnienie, czy ww. lokalizacja posiada dostęp do mediów, ewentualnie w jakiej odległości od zaplecze znajdują się przyłącza.

Odpowiedź 92     Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu  również wybór miejsca lokalizacji zaplecza budowy jest w gestii Wykonawcy.

 

Pytanie 93           Prosimy o potwierdzenie że dokumentacja projektowa wolna jest od wad i błędów oraz że   Zamawiający odebrał ją bez uwag.

Odpowiedź 93                    Odmowa, Zamawiający nie będzie składał takich oświadczeń Wykonawcy. Zamawiający przypomina iż zgodnie z Rozdziałem V, Obowiązki Wykonawcy, punkt 1. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:

  • przejęcie terenu budowy w terminie 14 dni od daty podpisania umowy
  • opracowanie harmonogramu rzeczowo – finansowego robót z podziałem jak w pkt 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4 Rozdział II
  • wykonanie robót zgodnie z przekazaną dokumentacją techniczną, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami, normami oraz zgodnie ze sztuką budowlaną,
  • sprawdzenie dokumentacji technicznej i zgłoszenie ewentualnych niezgodności Zamawiającemu przed przystąpieniem do realizacji i uzyskanie ich wyjaśnienia oraz zatwierdzenia w trybie nadzoru inwestorskiego,
  • sprawdzenie wszystkich wymiarów w naturze, zgłoszenie ewentualnych niezgodności Zamawiającemu i uzyskanie ich wyjaśnienia oraz zatwierdzenia w trybie nadzoru inwestorskiego,

 

Pytanie 94           Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający akceptuje rozwiązania równoważne lub lepsze od zastosowanych w dokumentacji projektowej.

Odpowiedź 94     Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań zamiennych – równoważnych funkcjonalnie w stosunku do opisanych w dokumentacji Zamawiającego – na podstawie przedstawionych przez Oferenta materiałów, w tym obliczeń / projektów, o ile zachowane zostaną wymagania techniczne przedstawione w dokumentacji  technicznej Zamawiającego oraz gwarancja. Wszelkie koszty wynikające  z  zastosowania rozwiązań równoważnych, w tym koszt przygotowania (projektu, opinii Projektanta,  itp.), uzyskania aprobat technicznych instytucji certyfikujących, wykonania pól próbnych i badań laboratoryjnych, ponosi Oferent. W przypadku zastosowania rozwiązania zamiennego Oferent winien wskazać (zadanie/ instalacja)  i opisać proponowaną zmianę w załączniku 2 – „Wykaz kosztów zamierzenia budowlanego” do oferty

 

Pytanie 95           Zgodnie z SIWZ okres gwarancji wynosi 5 lat od daty uzyskania protokołu odbioru końcowego. Prosimy o potwierdzenie że przeglądy eksploatacyjne wraz z materiałami zużywającymi się nie są przedmiotem zadania.

Odpowiedź 95                   Tak, przeglądy eksploatacyjne wraz z materiałami zużywającymi nie są przedmiotem zadania. Zamawiający przypomina, iż Wykonawca zgodnie z Rozdziałami V i VIII SIWP, Wykonawca zobowiązany jest do m.in.

  • W okresie gwarancji Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia corocznego  przeglądu gwarancyjnego powierzchni lotniczych oraz wszystkich instalacji wykonanych w okresie realizacji zamierzenia budowlanego. Termin przeprowadzenia – po sezonie zimowych, nie później niż 1 kwietnia danego roku. Z wykonanego przeglądu Wykonawca sporządzi protokół z wykazem usterek i przedstawi termin ich usunięcia. Usterki zagrażające bezpieczeństwu zostaną przez Wykonawcę usunięte natychmiastowo również w okresie jeśli taka usterka wystąpi niezależnie od przeglądu gwarancyjnego.
  • W okresie gwarancji obowiązuje coroczny nieodpłatny przegląd gwarancyjny Wykonawcy powierzchni lotniczych oraz wszystkich instalacji wykonanych w okresie realizacji zamierzenia budowlanego. Termin przeprowadzenia – po sezonie zimowych, nie później niż 1 kwietnia danego roku.
  • Wszelkie koszty związane z wykonywaniem gwarancji, w tym przeglądów gwarancyjnych ponosi Wykonawca

 

Pytanie 96           Zgodnie z punktem 4.3 dział VIII SIWZ Wykonawca w ramach przekazanej dokumentacji powykonawczej zobowiązany jest przekazać również obmiar wykonanych robót. Prosimy o wyjaśnienie, jaki jest cel wykonania ww. obmiaru.

Odpowiedź 96     Do celów rozliczeniowych – Wykonawca będzie się rozliczał faktury miesięczne z załączonymi do nich protokołami odbioru wykonanych robót budowlanych, operatami geodezyjnymi z wyliczeniem ilości i szkicami pomiarowymi wykonanych robót, wynikami badań laboratoryjnych, obmiaru wykonanych robót .

 

Pytanie 97           Prosimy potwierdzenie, że rozliczenia finansowe będą dokonywane co miesiąc proporcjonalnie do wykonanych robót.

Odpowiedź 97     Podstawą zapłaty wynagrodzenia będą wystawione przez Wykonawcę faktury miesięczne z załączonymi do nich protokołami odbioru wykonanych robót budowlanych, operatami geodezyjnymi z wyliczeniem ilości i szkicami pomiarowymi wykonanych robót, wynikami badań laboratoryjnych.

 

Pytanie 98           Prosimy o potwierdzenie, że podczas wykonywanych prac na terenie lotniska nie będą prowadzone operacje lotnicze.

Odpowiedź 98     Operacje lotnicze będą mogły być wykonywane z wykorzystaniem istniejących trawiastych dróg startowych DS1 i DS3 z ograniczeniami.

 

Pytanie 99           Zgodnie z SIWZ cena w ofercie ma być podana z rozbiciem między innymi na cenę drogi kołowania, cenę płyty postojowej czy cenę stacji paliw. Prosimy o potwierdzenie, że ww. podział dotyczy tylko branży budowlanej a nie branży elektrycznej. Wykonanie podziały ceny za instalacje elektryczne nie jest możliwe gdyż instalacja elektryczna stanowią jedną całość dla całego zakresu zadania.

Odpowiedź 99     Oferent  zobowiązany jest do złożenia oferty zgodnie z SIWP, w tym przypadku zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWP          

 

Pytanie 100         Zgodnie z punktem 2 dział XVIII SIWZ Zamawiający przewiduje procedurę negocjacji jawnych w trakcie jawnego otwarcia ofert. Prosimy o potwierdzenie  że ww. procedura jest zgodna z obowiązującym Prawem Zamówień Publicznych. Na jakiej podstawie dokonywane będą negocjacje skoro Zamawiający podczas procedury otwarcia ofert nie będzie wiedział czy  któraś z ofert nie podlega wykluczeniu ze względu na niespełnienie wymagań SIWZ.

Odpowiedź 100   Zamawiający zwraca uwagę iż pytanie dotyczy  poprzedniego przetargu, w rozpatrywanym przetargu,  przetarg również nie jest prowadzony wg Ustawy „Prawa Zamówień Publicznych”.

 

Pytanie 101         Prosimy o przekazania rysunku E-01 który posiadał będzie opisane odnośniki. W dokumentacji jest plan na którym pojawiły się odnośniki, ale nie ma ich opisu i nie jest jasne co one oznaczają.

Odpowiedź 101   Rysunek w załączeniu

 

Pytanie 102         Prosimy o potwierdzenie, że na płycie PPS nie przewiduje się masztów oświetlenia projektorowego. Jeśli należy przewidzieć takie oświetlenie, prosimy o przekazanie rysunków masztów, fundamentów, studni, schematów elektrycznych oraz obliczeń wykonanych dla tej płaszczyzny.

Odpowiedź 102   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 34 ) Zamawiający informuje iż nie przewiduje masztów oświetleniowych na płycie PPS

 

Pytanie 103         Zgodnie z SIWZ w ramach zadania przewidziano zastosowanie uproszczonego systemu podejścia na obu kierunkach lądowania. W dokumentacji projektowej brak jest opraw podejścia. Prosimy zatem o wyjaśnienie, czy oświetlenie podejścia jest przedmiotem zadania czy nie. Jeśli jest, prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o brakujące oprawy, kable, fundamenty, przekazanie przekroi podłużnych podejścia, wysokości montażu poszczególnych opraw, rysunków konstrukcyjnych fundamentów, rysunków konstrukcyjnych studni kablowych, przebiegu kanalizacji kablowej.

Odpowiedź 103   Uproszczony system podejścia na obu kierunkach lądowania nie wchodzi w zakres zadania.

 

Pytanie 104         Prosimy o przekazanie współrzędnych zaprojektowanych opraw oświetlenia nawigacyjnego.

Odpowiedź 104   Wykonawca określi współrzędne opraw oświetlenia nawigacyjnego na etapie realizacji.

 

Pytanie 105         Zgodnie z rysunkiem E-01 na maszcie H=12m ma być zamontowana latarnia lotniskowa. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych fundamentu który dobrano dla ww. masztu.

Odpowiedź 105   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 35 ) Zamawiający informuje iż należy przewidzieć prefabrykowany fundament zgodny z wytycznymi dostawcy masztu H=12m.

 

Pytanie 106         Prosimy o przekazanie rysunku E-01 z naniesionymi znakami oznakowania pionowego. Przekazany rysunek nie wskazuje miejsca lokalizacji poszczególnych znaków.

Odpowiedź 106   Znaki pionowe są wskazane na rysunku nr E-01. Wykonawca ma obowiązek rozpatrywać wszystkie projekty branżowe łącznie. Lokalizacja znaków została wskazana m.in. na rysunku AR_SCH_02.

 

Pytanie 107         Prosimy o określenie współrzędnych lokalizacji poszczególnych znaków oznakowania pionowego.

Odpowiedź 107   Wykonawca określi współrzędne znaków oznakowania pionowego na etapie realizacji.

 

Pytanie 108         Zgodnie z Opisem technicznym branży elektrycznej transformatory oznakowania pionowego należy montować w puszcze typu L-867B zlokalizowanej w pobliży światła. Co Zamawiający rozumie przez określenie w pobliży i o które światło chodzi. Prosimy o jednoznaczne wskazanie lokalizacji puszek przy poszczególnych znakach oraz potwierdzenie że lokalizacja puszek znalazła się w pozwoleniu na budowę.

Odpowiedź 108   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 36 ) Zamawiający informuje iż dla lokalizacji transformatorów przy znakach pionowych należy zastosować puszki  L-867B przy znakach pionowych

 

Pytanie 109         Zgodnie z opisem technicznym branży elektrycznej Zamawiający przewidział zastosowanie puszek typu L-867B. Prosimy o wyjaśnienie, czy ww. puszki mają być oblane betonem. Jeśli tak, jaka ma być grubość warstwy betonu którym będzie oblana puszka, jaka ma być klasa betonu oraz na czym ma być posadowiona ww. puszka. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych w tym zakresie.

Odpowiedź 109   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 38 ) Zamawiający informuje iż należy zastosować min. 10cm warstw betonu podkładowego B10 oraz opaskę o grubości nie mniejszej niż 10cm o klasie betonu min. B25.

 

Pytanie 110         Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych studni kablowych zaprojektowanych w zakresie branży elektrycznej. Brak tych rysunków uniemożliwia przygotowanie oferty. Określenie studnia kablowa typu K-2 czy K-1 nie określa klasy wytrzymałości ani tym bardziej wymiarów studni.

Odpowiedź 110   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 34 ) Zamawiający informuje iż Należy zastosować typowe studnie kablowe np. SKR-2 wymiary około 1450x1050x1040 z pokrywą F900 – studnie zastosować przy progach

 

Pytanie 111         Prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o rysunki znaków pionowych wraz z ich wymiarami. Brak wymiarów znaków uniemożliwia przygotowanie rzetelnej oferty.

Odpowiedź 111   Wymiary znaków pionowych należy dopasować do inskrypcji  przedstawionych na rysunkach branży elektrycznej zgodnie z wymiarami obudów producenta.

 

Pytanie 112         Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych fundamentów znaków pionowych z podaniem ich wymiarów. Brak takich rysunków uniemożliwia przygotowanie oferty.

Odpowiedź 112   Zgodnie z projektem wykonawczym

 

Pytanie 113      Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych fundamentów kontenera technicznego.

Odpowiedź 113            Należy przewidzieć płytę fundamentową zgodnie z wytycznymi dostawcy prefabrykowanej stacji kontenerowej.

 

Pytanie 114         Zgodnie z rysunkiem E-01 w ramach zadania przewidziano wykonanie zasilania bramy przy złączu ZKP. Jednocześnie na schemacie głównym rozdzielni RG brak jest obwodu dla zasilania ww. bramy. Prosimy o wyjaśnienie czy zasilenie ww. bramy należy wykonać z rozdzielni RG.

Odpowiedź 114   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 39 ) Zamawiający informuje iż należy przewidzieć  zabezpieczenie w RG zasilanie bramy przesuwnej 3xC16A i zabezpieczenie różnicowoprądowe 25/0,03A czteropolowe

 

Pytanie 115         Zgodnie z opisem technicznym branży elektrycznej system sterowania oświetleniem nawigacyjnym ma być sterowany z pomieszczenia regulatorów oraz z pomieszczenia kontroli lotów poprzez panel kontrolny. Prosimy o wyjaśnienie jakim kablem ma być realizowane sterowanie z pomieszczenia kontrolerów, przekazanie trasy kabli od kontenera technicznego do pomieszczenia kontroli lotów oraz potwierdzenie że Zamawiający uzyskał pozwolenie na budową ww. kabla. Na rysunku E-01 nie pokazano połączenia pomiędzy pomieszczeniem kontroli lotów a kontenerem technicznym.

Odpowiedź 115   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 40 ) Zamawiający informuje iż komunikację pomiędzy pomieszczeniem regulatorów a pomieszczeniem kontroli lotów wykonać zgodnie z rys E-07 branży elektrycznej. Oba pomieszczenia zawierają się obrębie zintegrowanego kontenera technicznego

 

Pytanie 116         Zgodnie z rysunkiem E-07 z pomieszczenia regulatorów sterowane będą tylko podświetlane wskaźniki wiatru. Prosimy o potwierdzenie.

Odpowiedź 116   Z pomieszczenia  regulatorów oprócz sterowania wskaźników wiatru należy przewidzieć sterowanie latarni lotniskowej. Dodatkowo regulatory  stałoprądowe mają być wyposażone w  wielofunkcyjne wyświetlacz LCD oraz przyciski umożliwiające sterowanie ręczne oświetleniem nawigacyjnym. Sterowanie wskaźnikami kierunku wiatru i latarnią lotniskową  oraz regulatorami stałoprądowymi z pomieszczenia kontroli lotów. Wymagane jest zastosowanie regulatorów stałoprądowych i systemu sterowania wraz z sterownikiem radiowym pochodzącymi od jednego producenta specjalistycznego sytemu sterowania oświetleniem nawigacyjnym

 

Pytanie 117         Zgodnie z rysunkiem E-07 odległość od pomieszczenie regulatorów do pomieszczenia kontroli lotów może wynosić maksymalnie 100m. Prosimy o wyjaśnienie, w jakiej odległości znajduje się pomieszczeni kontroli lotów, jakiego kabla należy użyć do zapewnienia komunikacji oraz jakie punkty „cross” uwzględnione na schemacie Zamawiający ma na myśli.

Odpowiedź 117   Pomieszczenie regulatorów i kontroli lotów znajdują się obok siebie w kontenerze technicznym

 

Pytanie 118         Zgodnie z dokumentacją projektową w zakresie branży elektrycznej zastosowano drogę startową o długości 800m. Na kierunku 26 zastosowano oświetlenie progu i końca ds. przesunięte w stosunku do projektowanej drogi kołowania. Równocześnie zaprojektowano oświetlenie krawędzi drogi startowej (w rejonie projektowanej DK) za oznakowaniem końca DS. Nie zmieniono również koloru lamp krawędzi DS które przed progiem powinny być koloru czerwonego. Skonsultowaliśmy się z Urzędem Lotnictwa Cywilnego w tej sprawie, który podziela nasze wątpliwości. Prosimy zatem o potwierdzenie, że przekazana dokumentacja jest poprawna i spełnia wymagania zawarte w Załączniku nr 14 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym oraz że wykonawca zobowiązany jest wykonać zadanie zgodnie z dokumentacją projektową.

Odpowiedź 118   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 41 ) Zamawiający informuje iż według naszej wiedzy Urząd Lotnictwa Cywilnego nie konsultuje projektów budowlano-wykonawczych. W zakresie zmian przeprowadzanych na lotnisku Gliwice, Prezes ULC wydał zgodę na zmianę istotnych eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska na podstawie przedstawionych załączników. Jeżeli decyzja Prezesa ULC i projekt budowlano-wykonawczy nie są tożsame, Wykonawca będzie zobowiązany dostosować projekt wykonawczy oraz wspólnie z Zarządzającym lotniskiem zmienić zgodę na zmianę istotnych eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska we wskazanym zakresie. Prosimy o udostępnienie opinii ULC, na którą się Państwo powołują.

 

Pytanie 119         Prosimy o jednoznaczne określenie kodowania lamp krawędzi DS które pozwoli na uniknięcie nieporozumień związanych ze złym doborem filtrów lamp krawędzi DS.

Odpowiedź 119   j.w.

 

Pytanie 120         Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o określenie wysokości zaprojektowanych wskaźników.

Odpowiedź 120   Wysokość wskaźników – 6m n.p.t. Wskaźnik nr 9a nie może przekroczyć wysokości 263m n.p.m. Wskaźnik nr 9b nie może przekroczyć wysokości 255m n.p.m

 

Pytanie 121         Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych zaprojektowanych fundamentów wskaźników wiatru. Brak fundamentów uniemożliwia wyceną i złożenie prawidłowej oferty.

Odpowiedź 121   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 42 ) Zamawiający informuje iż należy zastosować fundamenty zgodne z wytycznymi producenta wskaźników kierunku wiatru.

 

Pytanie 122         Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o wyjaśnienie, czy teren pod oznakowaniem poziomym wskaźników wiatru ma być utwardzony. Jeśli tak, w jaki sposób. Prosimy też o potwierdzenie że Zamawiający uzyskał pozwolenie na wykonanie ww. utwardzeń.

Odpowiedź 122   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 43 ) Zamawiający informuje iż oznakowanie należy wykonać jako systemowe rozwiązanie z tworzywa sztucznego koloru białego.

 

Pytanie 123         Prosimy o podanie wymiarów zaprojektowanego kontenera technicznego oraz jego pomieszczeń.

Odpowiedź 123   Zgodnie z projektem wykonawczym

 

Pytanie 124         W opisie technicznym pojawia się zapis o konieczności zastosowania studni kablowych o klasie wytrzymałości E-900. Zwracamy uwagę że nie ma takiej klasy. Prosimy o wyjaśnienie czy chodzi tutaj o studnie klasy E-600 czy F-900.

Odpowiedź 124   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 44 ) Zamawiający informuje iż studnia jest w klasie F900

 

Pytanie 125         Zgodnie z obowiązującymi przepisami obiektu usytuowane w obrębie pasa drogi startowej (takie jak studnie, fundamenty, etc.) powinny być zabezpieczone poprzez zastosowanie ukośnych płaszczyzny do głębokości 30cm. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wymaga zastosowania takich płaszczyzn. Jeśli tak, prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych zaprojektowanych płaszczyzn oraz wskazanie w których miejscach należy je instalować.

Odpowiedź 125   Jakkolwiek identyczne pytanie zadał inny oferent (Pytanie 45 ) Zamawiający informuje iż sposób wykonanie ukośnych płaszczyzn zostanie przedstawiony przez Wykonawcę do akceptacji Zarządzającego lotniskiem na etapie realizacji.


Załącznik E-01

 

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytania Zamawiający odpowiada jak następuje ::

Pytanie 59           W dokumentach będących częścią materiałów przetargowych znajduje się wymieniony, niekiedy bardzo dokładnie, sprzęt będący przywołaniem konkretnych typów, konkretnego producenta. Przykładowo konkretne typy opraw oświetleniowy, konkretne typy zasilaczy stałoprądowych czy nazwy własne transformatorów, złącz, systemu sterowania oświetleniem itp. itd. Rozumiemy, że nazwy te zostały przywołane przykładowo i oferent  może zastosować inny sprzęt pod warunkiem zapewnienia przez ten sprzęt tej samej funkcjonalności co wymieniony w dokumentach. Prosimy o potwierdzenie.

Odpowiedź 59     Należy wykonać zgodnie z SIWP i dokumentacją projektową.

 

Pytanie 60           W dokumentacji znajduje się zapis „W pomieszczeniu kontroli lotów projektuje się zastosowanie systemu „AMS PICO …. (który) umożliwia proste i przejrzyste sterowanie za pomocą obrotowych przełączników i sygnalizuje stan pracy barwnymi diodami ”. Prosimy o zgodę na zastosowanie nowoczesnych dotykowych paneli sterowniczych z wizualizacją, która pozwala kontrolerowi na natychmiastowe zorientowanie się w zakresie świecenia lub nie poszczególnych segmentów oświetlenia lotniskowego.

Odpowiedź 60     Należy wykonać zgodni z SIWP i dokumentacją projektową. Należy zastosować system oparty na panelu sterowania i regulatorach stałoprądowych dostarczanych przez specjalistycznego producenta systemów oświetlenia nawigacyjnego, funkcjonujący na co najmniej jednym lotnisku użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji lub użytku publicznego. Panel sterowania bazujący na komunikacji szeregowej, wyposażony w modem dla zdalnej kontroli stanu pracy i stanów alarmowych przez producenta. W przypadku zamiany panelu mechanicznego na panel dotykowy nie mniejszy niż 15″, ze względu na niższą żywotność, Zamawiający wymaga wymianę panelu na nowy przed upływem terminu gwarancji.

 

Pytanie 61           W dokumentacji znajduje się zapis „Planuje się zastosowanie regulatorów stałoprądowych oraz systemu sterowania ze sterownikiem radiowym pochodzących od jednego producenta, zapewniających wysoką niezawodność oraz wysoką wydajność zastosowanych rozwiązań” jest zapisem jedynie marketingowym. Za zainstalowany sprzęt i jego prawidłowe działanie bierze odpowiedzialność wykonawca i on powinien dobrać sprzęt tak wszystkie jego elementy współdziałały ze sobą. Producenci wysokiej klasy sterowników radiowych nie produkują regulatorów stałoprądowych i systemów sterowania natomiast specjalizują się w sterownikach radiowych. Przytoczony zapis skazywałby Inwestora na sprzęt nie najwyższej jakości, który wbrew intencjom mógłby być zawodny. Prosimy o dopuszczenie sprzętu różnych producentów albo wręcz wykreślenie cytowanego zdania.

Odpowiedź 61     Zamawiający zaprzecza twierdzeniu oferenta i podtrzymuje zapis. Wymaga się zastosowania sterownika radiowego wyposażonego fabrycznie w komunikację szeregową kompatybilną z systemem układu sterowania i regulatorów stałoprądowych oraz dodatkowa komunikację po stykach. Nie dopuszcza się zastosowania sterownika radiowego bez możliwości zmiany częstotliwości pracy w zakresie 118-136MHz na miejscu instalacji przez użytkownika bez przyjazdu specjalistycznego serwisu czy też konieczności odsyłania sterownika do przestrojenia. 

 

Pytanie 62           Zaproponowano zastosowanie jednokierunkowych opraw progu co wskazuje oznaczenie -GM – w kodzie oprawy a następnie (w punkcie 8.4) zastosowanie, również jednokierunkowych: kod -RM-, opraw końca drogi startowej. Tymczasem nowoczesnym rozwiązaniem, i ekonomicznie uzasadnionym, jest stosowanie opraw dwukierunkowych zielono/czerwonych, które stanowią idealne rozwiązanie dla progu/końca. Rozumiemy, że takie oprawy można zaoferować. Prosimy o potwierdzenie.

Odpowiedź 62     Należy zastosować światła zagłębione progu/końca z dwoma wtyczkami dla autonomicznego załączania kierunku progu lub kierunku końca DS.

 

Pytanie 63           Prosimy o określenie ilości opraw barwy biało/białej i biało/żółtej na drodze startowej

Odpowiedź 63     Oferent powinien być specjalistycznym podmiotem i być w stanie określić ilość opraw danej barwy zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ilość opraw barwy biało/białej i biało/żółtej zostanie zatwierdzona przez Zamawiającego po wybraniu Wykonawcy.

 

Pytanie 64           Prosimy o dookreślenie wykonania „płytkiej puszki” – czy otwory do wprowadzenia kabli strony pierwotnej z boku (i ile tych otworów) czy z dołu i jakiej średnicy.

Odpowiedź 64     Puszki należy dobrać zgodnie z wymaganiami producenta świateł nawigacyjnych.

 

Pytanie 65           Jak rozumiemy, obwody zasilania krawędzi DS będą także zasilały oprawy końców DS. Prosimy o potwierdzenie.

Odpowiedź 65     Światła końca DS należy zasilić wspólnie z krawędzią DS, z dwóch przeplatających się obwodów.

 

Pytanie 66           Studzienki transformatorowe – proponowane studzienki 500mm mogą być w wielu przypadkach zastąpione studzienkami 350mm, mieszczącymi swobodnie jeden transformator. Prosimy o potwierdzenie, że mogą być stosowane.

Odpowiedź 66     Należy wykonać zgodnie z SIWP i dokumentacją projektową. Należy zastosować studzienki o głębokości nie mniejszej niż 500mm. Do ich posadowienia należy zastosować min. 10cm warstwy betonu podkładowego B10 oraz opaskę o grubości nie mniejszej niż 10cm o klasie betonu min. B25.

 

Pytanie 67           Regulatory stałoprądowe – prosimy o zgodę na dobór wielkości regulatorów oferentowi, który najlepiej potrafi określić wielkość tego regulatora w zależności od zaoferowanych opraw, transformatorów, kabla.

Odpowiedź 67     Należy wykonać zgodni z SIWP i dokumentacją projektową. Nie dopuszcza się zastosowania regulatorów o słabszej mocy niż wskazana w dokumentacji. Regulatory mają mieć możliwość zoptymalizowania do rzeczywistej mocy na obwodzie poprzez odczepy i gwarantować zapas mocy w przypadku rozbudowy/zmian w systemie świetlnym.

 

Pytanie 68           Długość kabla – prosimy o sprawdzenie i podanie długości kabli strony pierwotnej w poszczególnych obwodach gdyż jest to potrzebne do oszacowania strat w kablu i pozwoli zaoferować odpowiednią ilość kabla. Tabela w punkcie 15.1 wskazuje, że długości kabli to albo 1,4km albo 3 km w co trudno uwierzyć.

Odpowiedź 68     Wykonawca powinien zweryfikować ilość kabla pierwotnego i przyjąć ilość konieczną do realizacji zadania zgodnie z dokumentacją projektową i zapisami SIWP. Przedmiar jest załączony pomocniczo.

 

Pytanie 69           Kabel strony pierwotnej – oznaczenie kabla jako 1*6mm2 5kV może sugerować, że jest to kabel bez oplotu 2,5mm2. Prosimy o potwierdzenie, że jest to standardowy kabel 1*6mm2+2,5mm2 Cu.

Odpowiedź 69     Należy zastosować kabel strony pierwotny 1x6mm2 5kV z ekranem z taśmy miedzianej, funkcjonujący na co najmniej jednym lotnisku użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji lub użytku publicznego

 

Pytanie 70           Przesunięty próg – z rysunków E-01 oraz E-04 wynika, że na kierunku 26 będzie przesunięty próg. Prosimy o potwierdzenie. Jeżeli nasza obserwacja jest właściwa to prosimy o podanie właściwej długości drogi startowej lub skorygowanie odległości pomiędzy oprawami na krawędzi DS. Innymi słowy czy długość 800m jest pomiędzy progami a oprawy po prawej stronie od progu na rysunku E-04 są poza drogą startową (dlaczego wówczas mają być czerwono/czerwone?) czy też 800m jest liczona z grubsza pomiędzy oprawami 3-33 a 3-1?

Odpowiedź 70     Potwierdzamy, na kierunku 26 mamy do czynienia z progiem trwale przesuniętym. Długość drogi startowej mierzona pomiędzy progiem 08 (jej lewą krawędzią) a progiem 26 (białą linią po prawej stronie prostopadłą do osi) wynosi 800 metrów.

Oświetlenie krawędziowe (nie mylić z oświetleniem progowym) po prawej stronie progu 26 jest czerwono/czerwone, gdyż ten odcinek utwardzonej nawierzchni nie może być wykorzystywany do operacji startów (rozbiegu) na kierunku 08 i lądowań (przyziemiania) na kierunku 26. Może on być wykorzystywany do kołowania do płyty postojowej przez DK1 oraz do wydłużenia rozbiegu przy starcie na kierunku 26 i dokończenia dobiegu przy lądowaniu na kierunku 08.

W lotnictwie definiujemy 4 długości drogi startowej dla każdego kierunku. Tylko w szczególnym przypadku są one sobie równe i takie same na obydwu kierunkach.

W przypadku lotniska w Gliwicach, deklarowane długości drogi startowej dla poszczególnych kierunków to:

KIERUNEK 26:

TORA – 900m (Take-off run available – rozporządzalna długość rozbiegu) to długość drogi startowej deklarowana jako odpowiednia do rozbiegu startującego samolotu.

TODA – 900m (Take-off distance available – rozporządzalna długość startu) to długość deklarowana jako odpowiednia do rozbiegu startującego samolotu, powiększona o ewentualne zabezpieczenie wydłużonego startu.

ASDA – 900m (Accelerate-stop distance available) – rozporządzalna długość startu powiększona o ewentualne zabezpieczenie przerwanego startu.

LDA – 800m (Landing distance available – rozporządzalna długość lądowania) – długość drogi startowej deklarowana jako odpowiednia do lądowania.

KIERUNEK 08: 

TORA – 800m (Take-off run available – rozporządzalna długość rozbiegu) to długość drogi startowej deklarowana jako odpowiednia do rozbiegu startującego samolotu.

TODA – 800m (Take-off distance available – rozporządzalna długość startu) to długość deklarowana jako odpowiednia do rozbiegu startującego samolotu, powiększona o ewentualne zabezpieczenie wydłużonego startu.

ASDA – 900m (Accelerate-stop distance available) – rozporządzalna długość startu powiększona o ewentualne zabezpieczenie przerwanego startu.

LDA – 900m (Landing distance available – rozporządzalna długość lądowania) – długość drogi startowej deklarowana jako odpowiednia do lądowania.

 

Pytanie 71           Poziom ochrony IP – Zamawiający słusznie wymaga dla opraw zagłębionych IP 67, wymaganie jednak tego samego poziomu ochrony dla opraw naziemnych nie jest niczym uzasadnione. Standardowe wymaganie IP 55 jest w zupełności wystarczające . Prosimy zmianę klasy IP z 67 na 55 dla opraw naziemnych np. opraw krawędzi drogi kołowania czy też krawędzi drogi startowej.

Odpowiedź 71     Wykonać zgodnie z SIWP i dokumentacją projektową. Wskazane parametry opraw mają zagwarantować wysoką jakość produktów i ich pracy. Nie dopuszcza się stosowania opraw o gorszym parametrze IP od wskazanego w dokumentacji.

 

Pytanie 72           Znaki – w dokumentacji znajdują się jedynie 4 znaki. Tworzenie osobnego obwodu dla tych znaków – szczególnie zastosowanie CCR 4kVA dla mocy 650W wydaje się całkowicie zbędne. Czy Zamawiający zgodzi się na włączenie zasilania znaków do obwodu dróg kołowania i zastosowanie wspólnego regulatora stałoprądowego?

Odpowiedź 72     Wykonać zgodnie z SIWP i dokumentacją projektową. Regulatory mają mieć możliwość zoptymalizowania do rzeczywistej mocy na obwodzie poprzez odczepy i gwarantować zapas mocy w przypadku rozbudowy/zmian w systemie świetlnym.

 

Pytanie 73           Znaki – prosimy o wskazanie, które znaki maja być wykonane w technologii dwustronnej. Rozumiemy, że można wykonać te znaki dwustronne jako niezależne, prosimy o potwierdzenie.

Odpowiedź 73     Znaki tożsamości drogi startowej wraz ze znakiem opuszczenia drogi startowej należy wykonać w technologii dwustronnej. Zamawiający dopuszcza zastosowanie dwóch znaków pojedynczych w miejsce dwustronnego.

 

Pytanie 74           Złącza strony wtórnej – Zamawiający rozgranicza odległością 15m od stosowanie przewodów 2*2,5mm2 oraz 2*4mm2. Jednakże wszędzie wskazuje na złącza np. KD501.1 i KD502.1, które są przystosowane jedynie dl przekroju 4-6mm2. Rozumiemy, że złącza należy dostosować do wybranego przez wykonawcę przekroju przewodu. Prosimy o potwierdzenie.

Odpowiedź 74     Typ złącz wtórnych dobrać do zastosowanego kabla.

 

Pytanie 75           Wskaźniki kierunku wiatru – prosimy o określenie czy wskaźniki kierunku wiatru mają być  z rękawem podświetlanym czy z oświetlonym z góry oraz o określenie wysokości masztu wskaźnika i długości rękawa.

Odpowiedź 75     Należy zastosować wskaźniki kierunku wiatru o konstrukcji rozpryskowej z przenośnym mechanizmem ułatwiającym opuszczanie i podnoszenie masztu. Należy zastosować oświetlenie rękawa oraz oświetlenie przeszkodowe niezależnie zasilane. Wysokość masztu.

 

Pytanie 76           W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu zwracam się z prośba o odnośnie pracy pomp. Ponieważ w dokumentacji raz jest napisane PRACA POMP RÓWNOLEGŁA a dalej w tekście PRACA POMP 1+1. Która jest prawidłowa. Informacja ta jest istotna do dobrania pomp

Odpowiedź 76     Praca pomp równoległa.

Pytanie 77           W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu dot. Modernizacji lotniska w Gliwicach zwracam się z prośbą o  wskazanie wymiarów bramy rozwieranej, albowiem w udostępnionej dokumentacji brak jest wymiarów bramy 2 skrzydłowej

Odpowiedź 77     Szerokości w świetle bram rozwieranych podano na rys. AR_SCH_18. Odpowiednio brama nr 3 i 4 – szer. 4m oraz brama nr 5 – szer. 5m.

 

Pytanie 78           W nawiązaniu do ogłoszonego przetargu dot. Modernizacji lotniska w Gliwicach zwracam się z prośbą o udostępnienie dokumentacji wykonawczej dla zbiornika retencyjnego – brak w udostępnionej dokumentacji

Odpowiedź 78     Zbiornik retencyjny – opisany w PW, wykonany jest jako prefabrykowany i jako taki nie wymaga projektu wykonawczego. W razie konieczności Wykonawca wykona projekt warsztatowy zbiornika lub w przypadku kiedy rysunki warsztatowe będą wykonywane przez producenta – Wykonawca ma obowiązek brać udział w ich koordynowaniu.

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytania Zamawiający odpowiada jak następuje ::

Pytanie 24.          „Jest nieścisłość w dokumentacji technicznej, wg specyfikacji technicznej jest warstwa ścieralna grubości 4 cm dla KR3 i KR2 na asfalcie zwykłym oraz warstwa wiążąca dla KR3 na asfalcie modyfikowanym (PMB) natomiast w Opisie Technicznym oraz na rysunku konstrukcyjnym jest warstwa ścieralna grubości 6 cm (na asfalcie modyfikowanym) oraz warstwa wiążąca grubości 8 cm na asfalcie zwykłym. Proszę o wyjaśnienie.

Odpowiedź 24.    Obowiązują zapisy Opisu technicznego

 

Pytanie 25.          „Zgodnie z zapisami SIWP, niniejszy przetarg nie jest prowadzony w oparciu o Prawo zamówień publicznych, lecz według wewnętrznej procedury Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju sp. z o.o. w Gliwicach, prosimy o jej udostępnienie na stronie internetowej Zamawiającego”

Odpowiedź 25.    Odmowa, Zamawiający nie udostępni wewnętrznej procedury zakupów. Stosownie do SIWP Rozdział I „Informacja ogólna”, punkt 4 – „Udział w przetargu jest dobrowolny i równoznaczny z akceptacją poniżej przedstawionych zasad”, tj. określonych w rozpatrywanym SIWP

 

Pytanie 26.          „Prosimy o podanie / określenie terminu płatności faktur wystawianych Zamawiającemu przez wykonawcę w przedmiotowym postępowaniu.”

Odpowiedź 26.    Zamawiający określa  termin płatności faktur na  14  (słownie: czternaście ) dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury, patrz Załącznik Wzór umowy, paragraf 7 punkt 1, podpunkt 1.1

 

 

Pytanie 27.          „Czy zapis, że na posiedzeniu niejawnym oferty będą sprawdzane pod względem formalnym oznacza, że cena oferty powinna być złożona w oddzielnej, zamkniętej kopercie?”

Odpowiedź 27.    Nie, cena łączna powinna być uwidoczniona w Ofercie (tj. w Załączniku nr 1 do SIWP) a rozbicie cen na zadania w załączniku do oferty (tj. w Załączniku nr 2  do SIWP).

 

Pytanie 28.          „Prosimy o podanie czy inwestycja jest finansowana ze środków unijnych”

Odpowiedź 28.    Nie, rozpatrywana inwestycja nie jest finansowana ze środków unijnych.

 

Pytanie 29.          „Czy Zamawiający udostępni uczestnikom postępowania do wglądu oferty innych, pozostałych oferentów?”

Odpowiedź 29.    Nie, Zamawiający nie udostępni innym uczestnikom postępowania oferty pozostałych oferentów.

 

Pytanie 30.          „Prosimy o określenie, czy w zakresie zadania jest wykonanie oblotu kontrolnego świateł nawigacyjnych i czy należy uwzględnić go w wycenie zadania?”

Odpowiedź 30.    Nie ma takiej potrzeby.

 

Pytanie 31.          „W nawiązaniu do poprzedniego pytania. Jeżeli tak, to prosimy o potwierdzenie, że termin wykonania zadania nie uwzględnia wykonania oblotów, które zostaną wykonane po zakończeniu prac, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.”

Odpowiedź 31.    Nie dotyczy, w związku z odpowiedzią na pytanie 31

 

Pytanie 32.          W zapisach SIWP oraz opisie projektu występuje informacja o konieczności wykonania świateł podejścia na obu kierunkach lądowania. Światła podejścia nie występują na żadnych rysunkach projektu, dlatego też prosimy o potwierdzenie, że jest to omyłka pisarska i wykonawca nie ma przewidzieć wykonania świateł podejścia na obu kierunkach, ani żadnej infrastruktury z nimi powiązanej. Natomiast, jeżeli ma je wykonać, to prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej i wskazanie, że budowa świateł podejścia jest objęta pozwoleniem na budowę.

Odpowiedź 32.    Zapis w SIWP o konieczności wykonania świateł podejścia na obu kierunkach lądowania należy uznać jako omyłkę pisarską. Opis projektu zawierał taką informację, ale zrezygnowano z świateł podejścia, ponieważ wystąpił problem pozyskania niezbędnego terenu oraz ograniczenia kosztów na tym etapie modernizacji lotniska

 

Pytanie 33.          „Dotyczy oświetlenia nawigacyjnego. Czy dla potwierdzenia jakości rozwiązań do zastosowania w realizacji, Zamawiający wymaga aby zastosować system składający się min. z pulpitu sterowania i regulatorów stałoprądowych, funkcjonujących na lotnisku użytku publicznego lub użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji?

Odpowiedź 33.    W związku z planowaną zmianą statusu lotniska z wyłącznego na publiczne – niepodlegające certyfikacji, należy zastosować rozwiązania niezbędne dla takiego lotniska.

 

Pytanie 34.          „Prosimy o potwierdzenie, że na płycie PPS nie przewiduje się masztów oświetlenia projektorowego. Jeśli należy przewidzieć takie oświetlenie, prosimy o przekazanie rysunków masztów, fundamentów, studni, schematów elektrycznych oraz obliczeń wykonanych dla tej płaszczyzny.

Odpowiedź 34.    Nie przewiduje się masztów na płycie PPS.

 

Pytanie 35.          Zgodnie z rysunkiem E-01 na maszcie H=12m ma być zamontowana latarnia lotniskowa. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych fundamentu który dobrano dla ww. masztu.

Odpowiedź 35.    Należy przewidzieć prefabrykowany fundament zgodny z wytycznymi dostawcy masztu H=12m.

 

Pytanie 36.          „Zgodnie z Opisem technicznym branży elektrycznej transformatory oznakowania pionowego należy montować w puszcze typu L-867B zlokalizowanej w pobliży światła. Co Zamawiający rozumie przez określenie w pobliży i o które światło chodzi. Prosimy o jednoznaczne wskazanie lokalizacji puszek przy poszczególnych znakach oraz potwierdzenie że lokalizacja puszek znalazła się w pozwoleniu na budowę.

Odpowiedź 36.    Dla lokalizacji transformatorów przy znakach pionowych należy zastosować puszki  L-867B przy znakach pionowych

 

Pytanie 37.          „Zgodnie z opisem technicznym branży elektrycznej Zamawiający przewidział zastosowanie puszek typu L-867B. Prosimy o wyjaśnienie, czy ww. puszki mają być oblane betonem. Jeśli tak, jaka ma być grubość warstwy betonu którym będzie oblana puszka, jaka ma być klasa betonu oraz na czym ma być posadowiona ww. puszka. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych w tym zakresie.”

Odpowiedź 37.    Należy zastosować min. 10cm warstw betonu podkładowego B10 oraz opaskę o grubości nie mniejszej niż 10cm o klasie betonu min. B25.

 

Pytanie 38.          „Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych studni kablowych zaprojektowanych w zakresie branży elektrycznej. Brak tych rysunków uniemożliwia przygotowanie oferty. Określenie studnia kablowa typu K-2 czy K-1 nie określa klasy wytrzymałości ani tym bardziej wymiarów studni.”

Odpowiedź 38.    Należy zastosować typowe studnie kablowe np. SKR-2 wymiary około 1450x1050x1040 z pokrywą F900 – studnie zastosować przy progach

 

Pytanie 39.          „Zgodnie z rysunkiem E-01 w ramach zadania przewidziano wykonanie zasilania bramy przy złączu ZKP. Jednocześnie na schemacie głównym rozdzielni RG brak jest obwodu dla zasilania ww. bramy. Prosimy o wyjaśnienie czy zasilenie ww. bramy należy wykonać z rozdzielni RG”.

Odpowiedź 39.    Należy przewidzieć  zabezpieczenie w RG zasilanie bramy przesuwnej 3xC16A i zabezpieczenie różnicowoprądowe 25/0,03A czteropolowe.

 

Pytanie 40.          „Zgodnie z opisem technicznym branży elektrycznej system sterowania oświetleniem nawigacyjnym ma być sterowany z pomieszczenia regulatorów oraz z pomieszczenia kontroli lotów poprzez panel kontrolny. Prosimy o wyjaśnienie jakim kablem ma być realizowane sterowanie z pomieszczenia kontrolerów, przekazanie trasy kabli od kontenera technicznego do pomieszczenia kontroli lotów oraz potwierdzenie że Zamawiający uzyskał pozwolenie na budową ww. kabla. Na rysunku E-01 nie pokazano połączenia pomiędzy pomieszczeniem kontroli lotów a kontenerem technicznym”.

Odpowiedź 40.    Komunikację pomiędzy pomieszczeniem regulatorów a pomieszczeniem kontroli lotów wykonać zgodnie z rys E-07 branży elektrycznej. Oba pomieszczenia zawierają się obrębie zintegrowanego kontenera technicznego

 

Pytanie 41.          „Zgodnie z dokumentacją projektową w zakresie branży elektrycznej zastosowano drogę startową o długości 800m. Na kierunku 26 zastosowano oświetlenie progu i końca ds. przesunięte w stosunku do projektowanej drogi kołowania. Równocześnie zaprojektowano oświetlenie krawędzi drogi startowej (w rejonie projektowanej DK) za oznakowaniem końca DS. Nie zmieniono również koloru lamp krawędzi DS które przed progiem powinny być koloru czerwonego. Skonsultowaliśmy się z Urzędem Lotnictwa Cywilnego w tej sprawie, który podziela nasze wątpliwości. Prosimy zatem o potwierdzenie, że przekazana dokumentacja jest poprawna i spełnia wymagania zawarte w Załączniku nr 14 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym oraz że wykonawca zobowiązany jest wykonać zadanie zgodnie z dokumentacją projektową.

Odpowiedź 41.    Według naszej wiedzy Urząd Lotnictwa Cywilnego nie konsultuje projektów budowlano-wykonawczych. W zakresie zmian przeprowadzanych na lotnisku Gliwice, Prezes ULC wydał zgodę na zmianę istotnych eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska na podstawie przedstawionych załączników. Jeżeli decyzja Prezesa ULC i projekt budowlano-wykonawczy nie są tożsame, Wykonawca będzie zobowiązany dostosować projekt wykonawczy oraz wspólnie z Zarządzającym lotniskiem zmienić zgodę na zmianę istotnych eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska we wskazanym zakresie. Prosimy o udostępnienie opinii ULC, na którą się Państwo powołują.

 

Pytanie 42.          „Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych zaprojektowanych fundamentów wskaźników wiatru. Brak fundamentów uniemożliwia wyceną i złożenie prawidłowej oferty.

Odpowiedź 42.    Należy zastosować fundamenty zgodne z wytycznymi producenta wskaźników kierunku wiatru.

 

Pytanie 43.          „Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o wyjaśnienie, czy teren pod oznakowaniem poziomym wskaźników wiatru ma być utwardzony. Jeśli tak, w jaki sposób. Prosimy tez o potwierdzenie że Zamawiający uzyskał pozwolenie na wykonanie ww. utwardzeń.”

Odpowiedź 43.    (1) Należy zastosować sposób fundamentowania zgodne z wytycznymi producenta wskaźników kierunku wiatru. (2) Tak

 

Pytanie 44.          „W opisie technicznym pojawia się zapis o konieczności zastosowania studni kablowych o klasie wytrzymałości E-900. Zwracamy uwagę że nie ma takiej klasy. Prosimy o wyjaśnienie czy chodzi tutaj o studnie klasy E-600 czy F-900.”

Odpowiedź 44.    Klasa F900

 

Pytanie 45.          „Zgodnie z obowiązującymi przepisami obiektu usytuowane w obrębie pasa drogi startowej (takie jak studnie, fundamenty, etc.) powinny być zabezpieczone poprzez zastosowanie ukośnych płaszczyzny do głębokości 30cm. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wymaga zastosowania takich płaszczyzn. Jeśli tak, prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych zaprojektowanych płaszczyzn oraz wskazanie w których miejscach należy je instalować.”

Odpowiedź 45.    Sposób wykonanie ukośnych płaszczyzn zostanie przedstawiony przez Wykonawcę do akceptacji Zarządzającego lotniskiem na etapie realizacji

 

Pytanie 46.          „Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zadania jest dostawa i montaż 2 nowych, podświetlanych wskaźników kierunku wiatru. Jeżeli tak, to czy wskaźniki mają być stalowe z uchylnymi płytami

Odpowiedź 46.    W zakres zadania wchodzi dostawa i montaż 2 nowych, podświetlanych wskaźników kierunku wiatru. Wskaźniki o konstrukcji rozpryskowej wyposażone w uchylne płyty podstawy i przenośną wyciągarkę dla ułatwienia serwisowania

 

Pytanie 47.          „Dotyczy projekty branży elektrycznej. Prosimy o jednoznaczne wskazanie jakie światła należy zastosować na progu i końca drogi startowej od kierunku 08? Czy mają to być światła naziemne czy zagłębione? Sugerujemy światła naziemne, jako tańsze w zakupie i eksploatacji od zagłębionych (próg i koniec wypadają na końcu nawierzchni utwardzonej).

Odpowiedź 47.    Na progu od kierunku 08 należy zastosować zagłębione światła progu i końca drogi startowej z dwoma wtyczkami oddzielnymi dla świateł progu i końca drogi startowej.

 

Pytanie 48.          „Dotyczy projektu branży elektrycznej. Czy należy zastosować sterownik radiowy, produkowany i dostarczany w komplecie z pulpitem sterowania oświetlenia nawigacyjnego przez specjalistycznego producenta układów zasilania i sterowania dla lotnisk, umożliwiającego załączanie zdalne oświetlenia nawigacyjnego na wcześniej wybranym kierunku i z wybraną intensywnością, oraz załączenie wskaźników kierunku wiatru, przez pilota samolotu za pomocą radia pokładowego? „

Odpowiedź 48.    Należy zastosować sterownik radiowy, dostarczany w komplecie z układem sterowania oświetlenia nawigacyjnego.

 

Pytanie 49.          „Dotyczy kabla pierwotnego obwodów oświetlenia nawigacyjnego. Czy kabel pierwotny 5kV, ekranowany, ma mieć ekran wykonany z taśmy miedzianej czy zamawiający dopuści ekran z taśmy mosiężnej?

Odpowiedź 49.    Należy zastosować kabel pierwotny z ekranem z taśmy miedzianej.

 

Pytanie 50.          „Dotyczy agregatu prądotwórczego. Prosimy o potwierdzenie, że agregat przewidziany jest tylko do pracy awaryjnej (do 500h rocznie), przy pracy awaryjnej  65kVA/52 kW na wyjściu z alternatora.”

Odpowiedź 50.    Agregat przewidziany jest do pracy awaryjnej do 500h rocznie. Agregat zastosować zgodnie z projektem.

 

Pytanie 51.          „Prosimy o potwierdzenie, że na całej długości wykopów pod kabel pierwotny 5kV oświetlenia nawigacyjnego należy zastosować bednarkę, do której trzeba podłączyć do uziemienia światła nawigacyjne, zaciski na transformatorach, oraz głębokie puszki L-867 świateł nawigacyjnych. W przypadku rezygnacji z bednarki, prosimy o informację w ilu punktach należy zastosować odgromniki na trasach kablowych?

Odpowiedź 51.    Należy zastosować bednarkę na całej długości wykopu pod oświetlenie nawigacyjne.

 

Pytanie 52.          „Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca wraz z systemem sterowania oświetlenia nawigacyjnego ma przekazać na rzecz Zamawiającego protokoły FAT i SAT.

Odpowiedź 52.    Należy dostarczyć protokoły FAT i SAT

 

Pytanie 53.          „Prosimy o potwierdzenie, że wymagane jest przeprowadzenie szkolenia personelu Zamawiającego przez Producenta z zakresu obsługi systemu zasilania i sterowania oświetleniem nawigacyjnym, zgodnie z zapisami przedmiaru branży elektrycznej.

Odpowiedź 53.    Zgodnie z zapisami przedmiaru. Zamawiający wskaże osoby i miejsce szkolenia na etapie realizacji inwestycji

 

Pytanie 54.          „Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 2 ust. 8 Umowy, poprzez:

Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pisemnej (pod rygorem nieważności) akceptacji Zamawiającego na planowane do użycia materiały i urządzenia przed ich wbudowaniem bądź zamontowaniem, z zastrzeżeniem, iż obowiązek ten nie dotyczy materiałów i urządzeń wskazanych przez Wykonawcę w ofercie jako urządzenia i materiały, którymi Wykonawca zamierza zrealizować Przedmiot Umowy pod warunkiem, iż Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń co do tych materiałów do dnia podpisania Umowy.

Odpowiedź 54.    Odmowa, Zamawiający nie zmienia ww. ustępu

 

Pytanie 55.          „Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 8 ust. 7 Umowy, poprzez:

„Żądając usunięcia stwierdzonych wad, Zamawiający wyznaczy, po konsultacji z Wykonawcą termin technicznie uzasadniony na ich usunięcie”

Odpowiedź 55.    Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 56.          „Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 9 ust. 2 Umowy, poprzez:

Wady ujawniono w okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest usunąć lub dostarczyć rzeczy wolne od wad, niezwłocznie po zawiadomieniu i wydaniu polecenia przez Zamawiającego. W przypadku niezachowania technicznie możliwego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego po przeprowadzeniu konsultacji z Wykonawcą, Zamawiający ma prawo powierzyć usunięcie wady osobie trzeciej na wyłączny koszt i ryzyko Wykonawcy, co nie pozbawia go dochodzenia innych roszczeń przewidzianych niniejszą umową.”

Odpowiedź 56.    Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 57.          „Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 11 ust. 4 Umowy, poprzez:

„Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany albo odsunięcia Podwykonawcy, jeżeli w szczególności: sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje Podwykonawca, nie spełniają warunków lub wymagań dotyczących podwykonawstwa, określonych w SIWP lub nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonego Podwykonawcy zakresu prackażdorazowo po przedstawieniu uzasadnienia w powyższym zakresie. ”

Odpowiedź 57.    Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 58.          „Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 12 ust. 5 Umowy, poprzez:

Na pisemne, uzasadnione żądanie Zamawiającego Wykonawca zmieni osoby wymienione w ust. 3, jeżeli Zamawiający uzna i wykaże, że nie wykonują one swoich obowiązków wynikających z umowy.”

Odpowiedź 58.    Odmowa, Zamawiający nie konsultuje swoich decyzji z Wykonawcą

 

Pytanie 58.          „Oferent wnosi do Zamawiającego o zmianę postanowienia § 13 ust. 3 Umowy, poprzez:

Strony dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do pełnej wysokości szkody rzeczywiście poniesionej, z zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność Stron z jakiegokolwiek tytułu ograniczona jest do wysokości 20% wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 6 ust. 1 Umowy.”

Odpowiedź 58.    Odmowa, Zamawiający nie ogranicza odpowiedzialności