Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytania „Prosimy o udostępnienie na stronie internetowej edytowalnej wersji formularza ofertowego z załącznikami”, Zamawiający odpowiada jak następuje – formularze stanowią załącznik do niniejszego komunikatu.
Załaczniki nr 1-2-4-5-6
Załącznik nr 3
Jako, że kilku oferentów wystąpiło o przesunięcie terminu składania ofert, motywując swoje wystąpienia m.in. koniecznością pozyskania ofert cenowych na materiału i urządzenia specjalistyczne oraz utrudnienia z uwagi na okres urlopowy, jak też znaczną ilość pytań specjalistycznych, których odpowiedzi mają wpływ na wycenę robót, przy czym odpowiedzi na pytania zgłoszone do 21 sierpnia 2018r. Zamawiający odpowie w terminie zakreślonym w SIWP.
Mając powyższe na uwadze, Zamawiający informuje, iż przesuwa termin złożenia ofert z dnia 30 sierpnia 2018r. na 6 września 2018r. przy czym godzina złożenia ofert nie ulega zmianie tj. będzie to godzina 10:30.
Termin jawnego otwarcia ofert i licytacji przesuwa się z 31 sierpnia 2018r. na 7 września 2018r. przy czym godzina otwarcia i licytacji nie ulega zmianie tj. będzie to godzina 12:00.
Pozostałe warunki określone w SIWP Rozdział XVIII Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert – pozostają bez zmian.
Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytania Zamawiający odpowiada jak następuje ::
Pytanie 12.
„Na jakim etapie trwania inwestycji Zamawiający może dokonać wyłączenia z zakresu zamówienia zadań budowlanych stanowiących kompletną całość i wykonać te prace we własnym zakresie. Mówi o tym zapis w punkcie IV.2 SIWP.
Odpowiedź 12.
Zamawiający wykorzysta ww. zapis SIWP wyłącznie na etapie negocjowania zakresu umowy
Pytanie 13.
„Jaki tryb przedłużania terminu realizacji zadania będzie procedowany przez Zamawiającego w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub wystąpienia okoliczności uzasadniających wydłużenie realizacji z przyczyn zależnych w szczególności od Zamawiającego np. konieczność zmiany projektowej – wobec błędów projektanta ?”
Odpowiedź 13.
Zamawiający odpowiada jak następuje:
- Wykonawca w ramach prac podstawowych zobowiązany jest do wykonania w ramach złożonej oferty pełnego zakresu robót, zgodnie z projektem budowlanym. Znajduje to oparcie, m.in. w art. 22 Prawa budowlanego (tekst jedn.: z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.), zobowiązującym kierownika budowy do „…zorganizowania i kierowania budową obiektu budowlanego w sposób zgodny z projektem i pozwoleniem na budowę…”
- Za roboty dodatkowe uznaje się tylko takie roboty, które nie były przewidziane projektem stanowiącym podstawę określenia przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający przypomina, iż zgodnie z zapisami w Rozdziale V. Obowiązki Wykonawcy, punkt 1. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności : „sprawdzenie dokumentacji technicznej i zgłoszenie ewentualnych niezgodności Zamawiającemu przed przystąpieniem do realizacji i uzyskanie ich wyjaśnienia oraz zatwierdzenia w trybie nadzoru inwestorskiego.
- Zamawiający przypomina, iż zgodnie z zapisami w Rozdziale XVII. Opis sposobu obliczania ceny ryczałtowej; punkt 1. „Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia, niezależnie od rozmiaru robót budowlanych i innych świadczeń oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji. oraz punkt 2.”Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji ofertowego wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca.
mając powyższe na uwadze, Zamawiający będzie procedował ewentualną zmianę terminu i wynagrodzenia jak niżej:
- Pisemne wystąpienie Wykonawcy informujące o konieczności wykonania robót dodatkowych
- Pisemna opinia nadzoru inwestorskiego / inżyniera kontraktu oraz Projektanta co do zasadności wykonania robót dodatkowych
- W przypadku stwierdzenia zasadności wystąpienia Wykonawcy – polecenie wykonania wyceny robót dodatkowych oraz przedstawienia harmonogramu realizacji robót dodatkowych.
- W przypadku braku podstaw do stwierdzenia zasadności wystąpienia Wykonawcy – odrzucenie wniosku
- Weryfikacja przez nadzór inwestorski i inżyniera kontraktu wyceny i harmonogramu robót dodatkowych przedstawionych przez Wykonawcę.
- Negocjacja wyceny i harmonogramu przez Inżyniera Kontraktu i Wykonawcę
- Sporządzenie Protokołu Konieczności
- Akceptacja Protokołu Konieczności przez Zamawiającego
- Sporządzenie i podpisanie albo umowy dodatkowej albo aneksu do umowy podstawowej
- Realizacja robót dodatkowych
Pytanie 14.
„Czy Zamawiający posiada zabezpieczone środki finansowe na realizację inwestycji w całości?”
Odpowiedź 14.
Tak.
Pytanie 15.
„Czy dokumentacja wskazana w załącznikach w sposób kompletny wyczerpuje opis przedmiotu zamówienia?”
Odpowiedź 15.
Jak to wskazano w SIWP Rozdział II, Przedmiot zamówienia , punkt 1. „Przedmiot zamówienia opisany jest w poniższej Specyfikacji Istotnych Warunków Przetargu (SIWP) oraz w dokumentacji budowlanej Zamawiającego.
Pytanie 16.
„Jaki tryb zmiany wynagrodzenia umownego będzie procedowany przez Zamawiającego w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub wystąpienia okoliczności uzasadniających wykonanie robót zamiennych o wartości większej niż roboty przewidziane w pierwotnej dokumentacji, z przyczyn zależnych w szczególności od Zamawiającego np. konieczność zmiany projektowej – wobec błędów projektanta (3) ?”
Odpowiedź 16.
Jak w Odpowiedź 13
Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytania Zamawiający odpowiada jak następuje ::
Pytanie 7. „Czy zakres przetargu obejmuje również wycinkę 285 drzew zgodnie z projektem zieleni ?.”
Odpowiedź 7. Wycinka drzew nie wchodzi w zakres zadania.
Pytanie 8. „Czy w przypadku gdy wycinka jest objęta przedmiotem zamówienia , czy Zamawiający przewidział nasadzenia zastępcze?”
Odpowiedź 8. Wycinka drzew nie wchodzi w zakres zadania.
Pytanie 9. „Czy w przypadku gdy wycinka jest objęta przedmiotem zamówienia, kto ponosi koszty administracyjne wycinki drzew ?”
Odpowiedź 9. Wycinka drzew nie wchodzi w zakres zadania.
Pytanie 10. „Czy w przypadku gdy wycinka jest objęta przedmiotem zamówienia, kogo własnością jest drzewo po wycince ?”
Odpowiedź 10. Wycinka drzew nie wchodzi w zakres zadania.
Pytanie 11. „Czy likwidacja koła modelarskiego i placu technicznego w miejscu projektowanej płyty postojowej PPS wchodzi w zakres przetargu ? W SIWZ jest informacja, że wszelkie roboty rozbiórkowe są wyłączone z zakresu.”
Odpowiedź 11. Likwidacja koła modelarskiego i placu technicznego w miejscu projektowanej płyty postojowej PPS nie wchodzi w zakres niniejszego przetargu, jako że została wykonana przez Zamawiającego przed terminem ogłoszenia niniejszego przetargu.
Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytania Zamawiający odpowiada jak następuje ::
Pytanie 2. „Studnie kanalizacyjne mają być żelbetowe czy betonowe? Opis Techniczny i Specyfikacja Techniczna są w tej kwestii niespójne.”
Odpowiedź 2. Zarówno w projekcie jak i w specyfikacji technicznej mowa jest o studzienkach wykonanych z betonowych elementów prefabrykowanych łączonych na uszczelki.
Pytanie 3. Jakie rury PP SN10 mają zostać zastosowane dla kanalizacji, gładkościenne czy karbowane?
Odpowiedź 3. Zgodnie z informacjami zawartymi w projekcie przewody o średnicach do 400mm mają zostać wykonane z rur jednowarstwowych z polipropylenu klasy SN10, natomiast przewody o średnicach powyżej 400mm z rur dwuściennych posiadających wewnętrzną gładką ściankę oraz profilowaną ściankę zewnętrzną klasy SN10
Pytanie 4. Jaka jest wymagana klasa obciążenia zbiornika retencyjnego?
Odpowiedź 4. Zbiornik zlokalizowany w terenie nieprzejazdowym. Obciążenie technologiczne 5 kN/m2
Pytanie 5. W związku z tym, że Opis Techniczny i Specyfikacja Techniczna mówi tylko o zastosowaniu rur z PP na kanalizacji deszczowej o średnicach DN400, DN315 i DN200 o sztywności obwodowej SN10 to należy rozumieć, że średnice DN500 i DN600 (również stosowane) mają być wykonane z tego samego materiału?
Odpowiedź 5. jak w Odpowiedzi 3
Pytanie 6. Proszę o potwierdzenie, że zasypka kanalizacji deszczowej musi zostać wykonana z dowiezionego kruszywa (piasek naturalny kopany) i nie może zostać zastosowany grunt z wykopów a podsypkę pod rury należy wykonać z mieszanki piaskowo-żwirowej (pospółka).
Odpowiedź 6. Materiały gruntowe użyte w strefie ułożenia przewodu powinny spełniać wymagania zawarte w normie PN-EN1610 oraz zalecenia producenta rur.
Jako, że jeden z oferentów zadał niniejsze pytanie :
Pytanie 1 „Zwracam się z prośbą o przesłanie wzoru wymaganego oświadczenia oraz podanie miejsca, gdzie można odebrać dokumentację i godzin urzędowania”
Zamawiający odpowiada jak następuje:
Odpowiedź 1 na Pytanie 1
- W załączaniu wersja edytowalna oświadczenia
- Godziny wydania dokumentacji to 8:00 do 15:00,
- Od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych (np. 15 sierpnia)
- Adres; 44-100 Gliwice, ul. Wincentego Pola 16