logo unii

pl / en

BIP

Komunikat nr 15 z dnia 29 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 14 z dnia 20 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 13 z dnia 19 czerwca 2018 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 12 z dnia 19 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 11 z dnia 19 czerwca 2018 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komunikat nr 10 z dnia 14 czerwca 2018r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn: „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B”

Komisja Przetargowa informuje, iż przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Modernizacja lotniska użytku wyłącznego w Gliwicach dla dostosowania do wymogów kodu referencyjnego 1B” został zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert.

Komisja Przetargowa informuje, iż zgodnie z SIWP – Rozdział XII „Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami” punkt 4; zmienia się w Rozdziale XIII „Wymagania dotyczące wadium” treść punktu 1 z „1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 800 000,00 zł” na  1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 500 000,00 zł”.

Pozostałe zapisy pozostają bez zmian.

Komisja Przetargowa informuje, iż zgodnie z SIWP – Rozdział VI „Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamierzenia  Budowlanego” punkt 2 – kruszywo ( w ilości ok 4800 ton)  jakie Zamawiający stawia do dyspozycji Wykonawcy posiada charakterystykę jak w załączonych badaniach.

Załącznik – analiza sitowa 

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

  • Pytanie 73

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zadania jest dostawa i montaż 2 nowych, podświetlanych wskaźników kierunku wiatru. Jeżeli tak, to czy wskaźniki mają być stalowe z uchylnymi płytami podstaw, czy rozpryskowe z uchylnymi płytami podstawy i wyciągarką dla ułatwienia serwisowania?

Odpowiedź 73  na Pytanie 73

W zakres zadania wchodzi dostawa i montaż 2 nowych, podświetlanych wskaźników kierunku wiatru. Wskaźniki o konstrukcji rozpryskowej wyposażone w uchylne płyty podstawy i przenośną wyciągarkę dla ułatwienia serwisowania

 

  • Pytanie 74

Dotyczy opisu projektu architektury. Wymagana jest dostawa i montaż latarni lotniskowej na słupie 12m. Dokumentacja określa, że należy zastosować latarnię ze źródłem LED. Informujemy, że latarnie lotniskowe zgodne z wymaganiami załącznika 14 tom I pkt. 5.3.3 nie występują w wersji ze źródłem LED, a tylko i wyłącznie ze źródłami standardowymi (halogen/metalhalogen). Ze źródłem LED są tylko dostępne latarnie dla lądowisk śmigłowcowych – co tutaj nie ma zastosowania (inny charakterystyka świecenia i inne wymagania). Jeżeli ma być latarnia LED, to prosimy o wskazanie produktu referencyjnego.

Odpowiedź 74  na Pytanie 74

Zamawiający nie wymaga zastosowania latarni lotniskowej ze źródłem LED.

 

  • Pytanie 75

Dotyczy projekty branży elektrycznej. Prosimy o jednoznaczne wskazanie jakie światła należy zastosować na progu i końca drogi startowej od kierunku 08? Czy mają to być światła naziemne czy zagłębione? Sugerujemy światła naziemne, jako tańsze w zakupie i eksploatacji od zagłębionych (próg i koniec wypadają na końcu nawierzchni utwardzonej).

Odpowiedź 75  na Pytanie 75

Na progu od kierunku 08 należy zastosować zagłębione światła progu i końca drogi startowej z dwoma wtyczkami oddzielnymi dla świateł progu i końca drogi startowej.

 

  • Pytanie 76

Dotyczy projektu branży elektrycznej. Czy należy zastosować sterownik radiowy, produkowany i dostarczany w komplecie z pulpitem sterowania oświetlenia nawigacyjnego przez specjalistycznego producenta układów zasilania i sterowania dla lotnisk, umożliwiającego załączanie zdalne oświetlenia nawigacyjnego na wcześniej wybranym kierunku i z wybraną intensywnością, oraz załączenie wskaźników kierunku wiatru, przez pilota samolotu za pomocą radia pokładowego?

Odpowiedź 76  na Pytanie 76

Należy zastosować sterownik radiowy, dostarczany w komplecie z układem sterowania oświetlenia nawigacyjnego.

 

  • Pytanie 77

W nawiązaniu do poprzedniego. Jeżeli tak, czy sterownik radiowy ma mieć możliwość zmiany regulacji częstotliwości pracy w zakresie 118-138MHz bez konieczności przyjazdu specjalistycznego serwisu czy tez odsyłania sterownika do producenta (co w praktyce często równa się kosztowi zakupu nowego)?

Odpowiedź 77   na Pytanie 77

Sterownik radiowy powinien posiadać możliwość ręcznej regulacji częstotliwości, bez dodatkowych kosztów związanych z wymianą komponentów lub przyjazdem specjalistycznego serwisu.

 

  • Pytanie 78

Dotyczy projektu branży elektrycznej. Prosimy o potwierdzenie, że tak, jak w projekcie układ zasilania i sterowania składający się z regulatorów stało prądowych, sterownika radiowego, systemu sterowania i monitorowania ma pochodzić od jednego producenta specjalistycznych układów zasilania i sterowania, co zapewni wieloletnią prawidłową pracę i dostępność części zamiennych, również po okresie gwarancji, a Zamawiający nie dopuszcza stosowania produktów różnych producentów w tym zakresie.

Odpowiedź 78  na Pytanie 78

Należy zastosować układ sterowania i regulatory stałoprądowe pochodzące od jednego producenta systemów oświetlenia nawigacyjnego.

 

  • Pytanie 79

Dotyczy projektu branży elektrycznej. Prosimy o potwierdzenie, że należy zastosować dla systemu sterowania oświetleniem nawigacyjnym modem do podłączenia do sieci Internet z zapewnieniem możliwości diagnostyki systemu i regulatorów stałoprądowych, oraz serwisu zdalnego systemu  przez producenta.

Odpowiedź 79  na Pytanie 79

Do systemu sterowania i podłączonych do niego regulatorów stałoprądowych komunikacją szeregową, należy zastosować modem umożliwiający zdalny serwis i weryfikację stanu pracy przez producenta systemu.

 

  • Pytanie 80

Dotyczy kabla pierwotnego obwodów oświetlenia nawigacyjnego. Czy kabel pierwotny 5kV, ekranowany, ma mieć ekran wykonany z taśmy miedzianej czy zamawiający dopuści ekran z taśmy mosiężnej?

Odpowiedź 80  na Pytanie 80

Należy zastosować kabel pierwotny z ekranem z taśmy miedzianej.

 

  • Pytanie 81

Dotyczy agregatu prądotwórczego. Prosimy o potwierdzenie, że agregat przewidziany jest tylko do pracy awaryjnej (do 500h rocznie), przy pracy awaryjnej  65kVA/52 kW na wyjściu z alternatora.

Odpowiedź 81  na Pytanie 81

Agregat przewidziany jest do pracy awaryjnej do 500h rocznie. Agregat zastosować zgodnie z projektem.

 

  • Pytanie 82

Prosimy o potwierdzenie, że na całej długości wykopów pod kabel pierwotny 5kV oświetlenia nawigacyjnego należy zastosować bednarkę, do której trzeba podłączyć do uziemienia światła nawigacyjne, zaciski na transformatorach, oraz głębokie puszki L-867 świateł nawigacyjnych. W przypadku rezygnacji z bednarki, prosimy o informację w ilu punktach należy zastosować odgromniki na trasach kablowych?

Odpowiedź 82  na Pytanie 82

Należy zastosować bednarkę na całej długości wykopu pod oświetlenie nawigacyjne.

 

  • Pytanie 83

Przedmiar, pomocniczy do specyfikacji, w punkcie 2.2 robót elektrycznych wskazuje sugerowany zapas eksploatacyjny świateł nawigacyjnych, transformatorów i złącz. Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zadania, Wykonawca ma przewidzieć przekazanie wskazanych tam produktów na stan magazynowy Zamawiającego zgodnie z zestawieniem.

Odpowiedź 83 na Pytanie 83

Wykonawca ma przewidzieć przekazanie produktów na stan magazynowy zgodnie z przedmiarem.

 

  • Pytanie 84

Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca wraz z systemem sterowania oświetlenia nawigacyjnego ma przekazać na rzecz Zamawiającego protokoły FAT i SAT.

Odpowiedź 84 na Pytanie 84

Należy dostarczyć protokoły FAT i SAT.

 

  • Pytanie 85

Prosimy o potwierdzenie, że wymagane jest przeprowadzenie szkolenia personelu Zamawiającego przez Producenta z zakresu obsługi systemu zasilania i sterowania oświetleniem nawigacyjnym, zgodnie z zapisami przedmiaru branży elektrycznej.

Odpowiedź 85  na Pytanie 85

Zgodnie z zapisami przedmiaru. Zamawiający wskaże osoby i miejsce szkolenia na etapie lub po realizacji inwestycji

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

  • Pytanie 48

Prosimy o przekazania rysunku E-01 który posiadał będzie opisane odnośniki.
W dokumentacji jest plan na którym pojawiły się odnośniki, ale nie ma ich opisu i nie jest jasne co one oznaczają.

Odpowiedź 48  na Pytanie 48

W załączeniu rysunek E-01.

 

  • Pytanie 49

Prosimy o potwierdzenie, że na płycie PPS nie przewiduje się masztów oświetlenia projektorowego. Jeśli należy przewidzieć takie oświetlenie, prosimy o przekazanie rysunków masztów, fundamentów, studni, schematów elektrycznych oraz obliczeń wykonanych dla tej płaszczyzny.

Odpowiedź 49  na Pytanie  49

Nie przewiduje się masztów na płycie PPS.

 

  • Pytanie 50

Zgodnie z SIWZ w ramach zadania przewidziano zastosowanie uproszczonego systemu podejścia na obu kierunkach lądowania. W dokumentacji projektowej brak jest opraw podejścia. Prosimy zatem o wyjaśnienie, czy oświetlenie podejścia jest przedmiotem zadania czy nie. Jeśli jest, prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o brakujące oprawy, kable, fundamenty, przekazanie przekroi podłużnych podejścia, wysokości montażu poszczególnych opraw, rysunków konstrukcyjnych fundamentów, rysunków konstrukcyjnych studni kablowych, przebiegu kanalizacji kablowej.

Odpowiedź  50  na  Pytanie 50

Uproszczony system podejścia na obu kierunkach lądowania nie wchodzi w zakres zadania.

 

  • Pytanie 51

Prosimy o przekazanie współrzędnych zaprojektowanych opraw oświetlenia nawigacyjnego.

Odpowiedź 51  na Pytanie  51

Wykonawca określi współrzędne opraw oświetlenia nawigacyjnego na etapie realizacji.

 

  • Pytanie 52

Zgodnie z rysunkiem E-01 na maszcie H=12m ma być zamontowana latarnia lotniskowa. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych fundamentu który dobrano dla ww. masztu.

Odpowiedź 52  na Pytanie  52

Należy przewidzieć prefabrykowany fundament zgodny z wytycznymi dostawcy masztu H=12m.

 

  • Pytanie 53

Prosimy o przekazanie rysunku E-01 z naniesionymi znakami oznakowania pionowego. Przekazany rysunek nie wskazuje miejsca lokalizacji poszczególnych znaków.

Odpowiedź 53  na Pytanie  53

Znaki pionowe są wskazane na rysunku nr E-01. Wykonawca ma obowiązek rozpatrywać wszystkie projekty branżowe łącznie. Lokalizacja znaków została wskazana m.in. na rysunku AR_SCH_02.

 

  • Pytanie 54

Prosimy o określenie współrzędnych lokalizacji poszczególnych znaków oznakowania pionowego.

Odpowiedź 54  na Pytanie 54

Wykonawca określi współrzędne znaków oznakowania pionowego na etapie realizacji.

 

  • Pytanie 55

Zgodnie z Opisem technicznym branży elektrycznej transformatory oznakowania pionowego należy montować w puszcze typu L-867B zlokalizowanej w pobliży światła. Co Zamawiający rozumie przez określenie w pobliży i o które światło chodzi. Prosimy o jednoznaczne wskazanie lokalizacji puszek przy poszczególnych znakach oraz potwierdzenie że lokalizacja puszek znalazła się w pozwoleniu na budowę.

Odpowiedź  55  na ytanie  55

Dla lokalizacji transformatorów przy znakach pionowych należy zastosować puszki  L-867B przy znakach pionowych

 

  • Pytanie 56

Zgodnie z opisem technicznym branży elektrycznej Zamawiający przewidział zastosowanie puszek typu L-867B. Prosimy o wyjaśnienie, czy ww. puszki mają być oblane betonem. Jeśli tak, jaka ma być grubość warstwy betonu którym będzie oblana puszka, jaka ma być klasa betonu oraz na czym ma być posadowiona ww. puszka. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych w tym zakresie.

Odpowiedź 56 na  Pytanie 56 

Należy zastosować min. 10cm warstw betonu podkładowego B10 oraz opaskę o grubości nie mniejszej niż 10cm o klasie betonu min. B25.

 

  • Pytanie 57

Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych studni kablowych zaprojektowanych w zakresie branży elektrycznej. Brak tych rysunków uniemożliwia przygotowanie oferty. Określenie studnia kablowa typu K-2 czy K-1 nie określa klasy wytrzymałości ani tym bardziej wymiarów studni.

Odpowiedź 57 na  Pytanie  57

Należy zastosować typowe studnie kablowe np. SKR-2 wymiary około 1450x1050x1040 z pokrywą F900 – studnie zastosować przy progach

 

  • Pytanie 58

Prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o rysunki znaków pionowych wraz z ich wymiarami. Brak wymiarów znaków uniemożliwia przygotowanie rzetelnej oferty.

Odpowiedź  58 na Pytanie  58

Wymiary znaków pionowych należy dopasować do inskrypcji  przedstawionych na rysunkach branży elektrycznej zgodnie z wymiarami obudów producenta

 

  • Pytanie 59

Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych fundamentów znaków pionowych z podaniem ich wymiarów. Brak takich rysunków uniemożliwia przygotowanie oferty.

Odpowiedź 59 na  Pytanie 59

Zgodnie z projektem wykonawczym.

 

  • Pytanie 60

Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych fundamentów kontenera technicznego.

Odpowiedź 60 na Pytanie 60 

Należy przewidzieć płytę fundamentową zgodnie z wytycznymi dostawcy prefabrykowanej stacji kontenerowej.

 

  • Pytanie 61

Zgodnie z rysunkiem E-01 w ramach zadania przewidziano wykonanie zasilania bramy przy złączu ZKP. Jednocześnie na schemacie głównym rozdzielni RG brak jest obwodu dla zasilania ww. bramy. Prosimy o wyjaśnienie czy zasilenie ww. bramy należy wykonać z rozdzielni RG.

Odpowiedź 61 na  Pytanie  61

Należy przewidzieć  zabezpieczenie w RG zasilanie bramy przesuwnej 3xC16A i zabezpieczenie różnicowoprądowe 25/0,03A czteropolowe.

 

  • Pytanie 62

Zgodnie z opisem technicznym branży elektrycznej system sterowania oświetleniem nawigacyjnym ma być sterowany z pomieszczenia regulatorów oraz z pomieszczenia kontroli lotów poprzez panel kontrolny. Prosimy o wyjaśnienie jakim kablem ma być realizowane sterowanie z pomieszczenia kontrolerów, przekazanie trasy kabli od kontenera technicznego do pomieszczenia kontroli lotów oraz potwierdzenie że Zamawiający uzyskał pozwolenie na budową ww. kabla. Na rysunku E-01 nie pokazano połączenia pomiędzy pomieszczeniem kontroli lotów a kontenerem technicznym.

Odpowiedź  62 na  Pytanie 62

Komunikację pomiędzy pomieszczeniem regulatorów a pomieszczeniem kontroli lotów wykonać zgodnie z rys E-07 branży elektrycznej. Oba pomieszczenia zawierają się obrębie zintegrowanego kontenera technicznego

 

  • Pytanie 63

Zgodnie z rysunkiem E-07 z pomieszczenia regulatorów sterowane będą tylko podświetlane wskaźniki wiatru. Prosimy o potwierdzenie.

Odpowiedź 63 na Pytanie 63

Z pomieszczenia  regulatorów oprócz sterowania wskaźników wiatru należy przewidzieć sterowanie latarni lotniskowej. Dodatkowo regulatory  stałoprądowe mają być wyposażone w  wielofunkcyjne wyświetlacz LCD oraz przyciski umożliwiające sterowanie ręczne oświetleniem nawigacyjnym. Sterowanie wskaźnikami kierunku wiatru i latarnią lotniskową  oraz regulatorami stałoprądowymi z pomieszczenia kontroli lotów. Wymagane jest zastosowanie regulatorów stałoprądowych i systemu sterowania wraz z sterownikiem radiowym pochodzącymi od jednego producenta specjalistycznego sytemu sterowania oświetleniem nawigacyjnym

 

  • Pytanie 64

Zgodnie z rysunkiem E-07 odległość od pomieszczenie regulatorów do pomieszczenia kontroli lotów może wynosić maksymalnie 100m. Prosimy o wyjaśnienie, w jakiej odległości znajduje się pomieszczeni kontroli lotów, jakiego kabla należy użyć do zapewnienia komunikacji oraz jakie punkty „cross” uwzględnione na schemacie Zamawiający ma na myśli.

Odpowiedź 64na Pytanie 64

Pomieszczenie regulatorów i kontroli lotów znajdują się obok siebie w kontenerze technicznym

 

  • Pytanie 65

Zgodnie z dokumentacją projektową w zakresie branży elektrycznej zastosowano drogę startową o długości 800m. Na kierunku 26 zastosowano oświetlenie progu i końca ds. przesunięte w stosunku do projektowanej drogi kołowania. Równocześnie zaprojektowano oświetlenie krawędzi drogi startowej (w rejonie projektowanej DK) za oznakowaniem końca DS. Nie zmieniono również koloru lamp krawędzi DS które przed progiem powinny być koloru czerwonego. Skonsultowaliśmy się z Urzędem Lotnictwa Cywilnego w tej sprawie, który podziela nasze wątpliwości. Prosimy zatem o potwierdzenie, że przekazana dokumentacja jest poprawna i spełnia wymagania zawarte w Załączniku nr 14 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym oraz że wykonawca zobowiązany jest wykonać zadanie zgodnie z dokumentacją projektową.

Odpowiedź 65 na  Pytanie 65

Według naszej wiedzy Urząd Lotnictwa Cywilnego nie konsultuje projektów budowlano-wykonawczych. W zakresie zmian przeprowadzanych na lotnisku Gliwice, Prezes ULC wydał zgodę na zmianę istotnych eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska na podstawie przedstawionych załączników. Jeżeli decyzja Prezesa ULC i projekt budowlano-wykonawczy nie są tożsame, Wykonawca będzie zobowiązany dostosować projekt wykonawczy oraz wspólnie z Zarządzającym lotniskiem zmienić zgodę na zmianę istotnych eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska we wskazanym zakresie. Prosimy o udostępnienie opinii ULC, na którą się Państwo powołują.

 

  • Pytanie 66

Prosimy o jednoznaczne określenie kodowania lamp krawędzi DS które pozwoli na uniknięcie nieporozumień związanych ze złym doborem filtrów lamp krawędzi DS.

Odpowiedź 66 na  Pytanie 66

Jak w punkcie 65.

 

  • Pytanie 67

Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o określenie wysokości zaprojektowanych wskaźników.

Odpowiedź 67 na  Pytanie 67

Wysokość wskaźników – 6m n.p.t. Wskaźnik nr 9a nie może przekroczyć wysokości 263m n.p.m. Wskaźnik nr 9b nie może przekroczyć wysokości 255m n.p.m.

 

  • Pytanie 68

Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych zaprojektowanych fundamentów wskaźników wiatru. Brak fundamentów uniemożliwia wyceną i złożenie prawidłowej oferty.

Odpowiedź 68 na Pytanie  68

Należy zastosować fundamenty zgodne z wytycznymi producenta wskaźników kierunku wiatru.

 

  • Pytanie 69

Zgodnie z Planem Zagospodarowania Terenu rysunek E-01 przewidziano zastosowanie dwóch wskaźników wiatru. Prosimy o wyjaśnienie, czy teren pod oznakowaniem poziomym wskaźników wiatru ma być utwardzony. Jeśli tak, w jaki sposób. Prosimy tez o potwierdzenie że Zamawiający uzyskał pozwolenie na wykonanie ww. utwardzeń.

Odpowiedź 69  na Pytanie  69

Oznakowanie wykonać jako systemowe rozwiązanie z tworzywa sztucznego koloru białego.

 

  • Pytanie 70

Prosimy o podanie wymiarów zaprojektowanego kontenera technicznego oraz jego pomieszczeń.

Odpowiedź  70 na Pytanie  70

Zgodnie z projektem wykonawczym.

 

  • Pytanie 71

W opisie technicznym pojawia się zapis o konieczności zastosowania studni kablowych o klasie wytrzymałości E-900. Zwracamy uwagę że nie ma takiej klasy. Prosimy o wyjaśnienie czy chodzi tutaj o studnie klasy E-600 czy F-900.

Odpowiedź 71 na  Pytanie 71

Klasa F900

 

  • Pytanie 72

Zgodnie z obowiązującymi przepisami obiektu usytuowane w obrębie pasa drogi startowej (takie jak studnie, fundamenty, etc.) powinny być zabezpieczone poprzez zastosowanie ukośnych płaszczyzny do głębokości 30cm. Prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wymaga zastosowania takich płaszczyzn. Jeśli tak, prosimy o przekazanie rysunków konstrukcyjnych zaprojektowanych płaszczyzn oraz wskazanie w których miejscach należy je instalować.

Odpowiedź 72   na  Pytanie72   

Sposób wykonanie ukośnych płaszczyzn zostanie przedstawiony przez Wykonawcę do akceptacji Zarządzającego lotniskiem na etapie realizacji.


E-01- załacznik do komunikatu 11

Jako, że jeden z oferentów zadał następujące pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

  • Pytanie 39

„Prosimy o określenie, czy w zakresie zadania jest wykonanie oblotu kontrolnego świateł nawigacyjnych i czy należy uwzględnić go w wycenie zadania?”

Odpowiedź 39 na Pytanie 39

Nie ma takiej potrzeby.

 

  • Pytanie 40

„W nawiązaniu do poprzedniego pytania. Jeżeli tak, to prosimy o potwierdzenie, że termin wykonania zadania nie uwzględnia wykonania oblotów, które zostaną wykonane po zakończeniu prac, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym.”

Odpowiedź 40 na Pytanie 40

Nie dotyczy, w związku z odpowiedzią na pytanie 39

 

  • Pytanie 41

Prosimy o informację, czy Zamawiający posiada, aktualne i obowiązujące do wymaganego terminu zakończenia robót, wyniki pomiaru undulacji geoidy i wyznaczoną wysokość elipsoidalną, wykonane przez uprawnionego geodetę?

Odpowiedź 41 na Pytanie 42

Nie,      Zamawiający nie posiada.

 

  • Pytanie 42

„W nawiązaniu do poprzedniego. Jeżeli nie, to prosimy o informację, czy wykonawca ma uwzględnić  powyższe w wycenie zadania?”

Odpowiedź 42 na Pytanie 42

Nie dotyczy, z zastrzeżeniem iż nie istniej taki obowiązek dla całości zadania.

 

  • Pytanie 43

„Do obowiązków Wykonawcy (SIWP Rozdz. III pkt 13) należy:

„współdziałanie z Zamawiającym przy aktualizacji dokumentacji rejestracyjnej lotniska poprzez: […]”.

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie zadania po stronie Wykonawcy leży obowiązek przygotowania zmian do rejestru lotnisk oraz AIP a w szczególności:

Przygotowanie załączników kartograficznych do wniosku o dokonanie zmian istotnych cech technicznych i eksploatacyjnych do Rejestru Lotnisk Cywilnych prowadzonego przez Prezesa ULC – do 14 dni od ich zaistnienia.

Przygotowanie załączników kartograficznych do wniosku o zmianę Instrukcji Operacyjnej Lotniska:

– mapa powierzchni ograniczających wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w otoczeniu lotniska w skali 1:25000 (na zaktualizowanym podkładzie topograficznym);

– plan zagospodarowania lotniska w skali 1:5000 (na zaktualizowanym podkładzie topograficznym);

– lokalizacja lotniska w regionie w skali 1:500 000;

– plan rejonu zabudowy lotniska w skali 1:1 000;

– profil podłużny i poprzeczny lotniska po osi DS1 i stref podejścia skali 1:1 000/25 000;

– profil podłużny i poprzeczny lotniska po osi DS2 i stref podejścia skali 1:1 000/25 000;

– teczka rejestracyjna lotniska.

Inwentaryzacja i opracowanie operatu pomiarowego przeszkód lotniczych w obszarze oddziaływania lotniska, tj. w obszarze rzutu poziomego powierzchni ograniczających wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w rejonie lotniska – dla parametrów lotniska po modernizacji.

 

Aktualizacja dokumentacji kartograficznej Zbioru Informacji Lotniczych AIP VFR POLAND AD4 EPSU, tj.:

– mapa AD4 EPSU 3-0 Aerodrome Chart – 1:10 000;

– mapa AD4 EPSU 4-0 Visual Operation Chart – 1:50 000;

– mapa AD4 EPSU 5-0 Visual Operation Chart – 1:250 000;

– mapa Extract Aeronautical Chart of Poland – 1:500 000.

Odpowiedź 43 na Pytanie 43

Potwierdzamy, że w zakresie zadania – po stronie Wykonawcy leży obowiązek przygotowania zmian do rejestru lotnisk oraz AIP. Jednocześnie informujemy, że posiadamy decyzję ULC zezwalającą na wprowadzenie istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska Gliwice (EPGL), dotyczących zadania.

 

  • Pytanie  44

Do obowiązków Wykonawcy (SIWP Rozdz. III pkt 14) należy:

„współdziałanie z Zamawiającym przy uzyskaniu decyzji administracyjnej pozwolenie na użytkowanie”. Prosimy o jednoznaczne określenie, na czym ma polegać współdziałanie i dokładnie jakie obowiązki będą spoczywały na Wykonawcy.

Odpowiedź 44 na Pytanie 44

Zgodne z przepisami prawa wykonanie prac, wykonanie niezbędnej dokumentacji oraz ewentualne poprawki, aby Zamawiający uzyskał decyzję administracyjną pozwolenie na użytkowanie.

 

  • Pytanie 45

W zapisach SIWP oraz opisie projektu występuje informacja o konieczności wykonania świateł podejścia na obu kierunkach lądowania. Światła podejścia nie występują na żadnych rysunkach projektu, dlatego też prosimy o potwierdzenie, że jest to omyłka pisarska i wykonawca nie ma przewidzieć wykonania świateł podejścia na obu kierunkach, ani żadnej infrastruktury z nimi powiązanej. Natomiast, jeżeli ma je wykonać, to prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej i wskazanie, że budowa świateł podejścia jest objęta pozwoleniem na budowę.

Odpowiedź 45 na Pytanie 45

Zapis w SIWP o konieczności wykonania świateł podejścia na obu kierunkach lądowania należy uznać jako omyłkę pisarską. Opis projektu zawierał taką informację, ale zrezygnowano z świateł podejścia, ponieważ wystąpił problem pozyskania niezbędnego terenu oraz ograniczenia kosztów na tym etapie modernizacji lotniska.

 

  • Pytanie 46

Prosimy o potwierdzenie, że udzielenie gwarancji na 5 lat nie dotyczy gwarancji na dostarczone materiały specjalistyczne oświetlenia nawigacyjnego, w tym świateł, układu zasilania i sterowania. Informujemy, że producenci oświetlenia nawigacyjnego udzielają gwarancji 2-3 letniej. Dlatego też proponujemy, w celu obniżenia kosztów realizacji inwestycji, aby udzielenie gwarancji na 5 lat dotyczyło robót, a nie wyposażenia specjalistycznego, w tym oświetlenia nawigacyjnego, układu zasilania i sterowania, agregatu.

Odpowiedź 46 na Pytanie 46

Nie,   okres gwarancji wynosi 5 lat od daty podpisania protokołu odbioru końcowego i dotyczy robót  (Rozdział VII – punkt 1) i wszelkich maszyn i urządzeń (Rozdział VII – punkt 7)

 

  • Pytanie 47

Dotyczy oświetlenia nawigacyjnego. Czy dla potwierdzenia jakości rozwiązań do zastosowania w realizacji, Zamawiający wymaga aby zastosować system składający się min. z pulpitu sterowania i regulatorów stałoprądowych, funkcjonujących na lotnisku użytku publicznego lub użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji?

Odpowiedź 47 na Pytanie 47

W związku z planowaną zmianą statusu lotniska z wyłącznego na publiczne – niepodlegające certyfikacji, należy zastosować rozwiązania niezbędne dla takiego lotniska.