logo unii

pl / en

BIP

Komunikat nr 9 z dnia 28 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 8 z dnia 16 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 6 z dnia 9 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 5 z dnia 9 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 4 z dnia 9 października 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”.

Komunikat nr 3 z dnia 26 września 2019 r. Komisji Przetargowej w przetargu na wybór wykonawcy zamierzenia budowlanego pn. „Nowe Gliwice Etap III – poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej Koksowni „Gliwice”

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 33

Prosimy o udostępnienie regulaminu postępowania przetargowego

Odpowiedź

Rozpatrywane postępowanie prowadzone jest w oparciu o wewnętrzny regulamin zakupów towarów i usług GAPR  oraz na zasadach opisanych w ogłoszeniu nr 21926 opublikowanego w Bazie Konkurencyjności w dniu 28 sierpnia 2019r. oraz na stronie Internetowej Zamawiającego pn. Specyfikacja Istotnych Warunków Przetargu

 

Pytanie 34

Pytania dotyczące wniesienia wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej:

a/ jaka jest podstawa prawna organizacji przetargu – na jakie regulacje prawne ma się powołać ubezpieczyciel w treści gwarancji ?

b/ w jakich sytuacjach wadium ulega przepadkowi na rzecz Beneficjenta gwarancji ?

Odpowiedź

Odpowiedź 34 punkt a – wyjaśnienie – jak dla pytania 33

Odpowiedź 34 punkt b – w następujących przypadkach:

  1. „W przypadku uchylenia się o ponad 7 dni roboczych – liczonych od wyznaczonej daty podpisania umowy – przez podmiot wyłoniony w drodze przetargu od zawarcia umowy; wpłacone wadium ulega przepadkowi na rzecz Zamawiającego a Zamawiający ma prawo do zawarcia umowy z kolejnym Wykonawcą. „
  2. „W licytacji każdy dopuszczony Oferent musi być reprezentowany tak jak w ofercie albo przez osoby tak samo umocowane, co muszą one potwierdzić poprzez okazanie stosownego pełnomocnictwa. W przeciwnym wypadku wadium takiego Oferenta wraz z odsetkami, jest zatrzymywane przez Zamawiającego”

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 32

Zgodnie z opisem technicznym dla układu dróg (pkt. 4.4, str. 9) grunt uzyskany z wykopów należy rozplantować na terenie należącym do Inwestora. W punkcie 4.4.7 na str. 10 „Sprawozdania z badań chemicznych podłoża pod budowę dwóch parkingów dla wewnętrznego układu drogowego w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej” wskazano, iż w podłożu całego terenu omawianej inwestycji (parkingi) nasypy niekontrolowane zawierają węglowodory. W punkcie 4.5 na str. 13 „Sprawozdania z badań chemicznych podłoża pod budowę wewnętrznego układu drogowego (…) w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej” wskazano, iż w przypadku prowadzenia wykopów (zał 2) materiał ten powinien zostać sklasyfikowany jako odpad niebezpieczny i utylizowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem. W podsumowaniu udostępnionych sprawozdań z badań wskazano, iż udokumentowane stężenia metali i metaloidów nie są zanieczyszczeniem a składem chemicznym materiałów budujących nasyp, zaś końcowy wniosek mówi, iż grunt nasypowy zawierający węglowodory należy traktować jako odpad niebezpieczny. Treść decyzji RDOŚ o środowiskowych uwarunkowaniach wskazuje, iż nie wyklucza się przeprowadzenia remediacji obszaru parkingów w terminie późniejszym (dla układu drogowego brak analogicznej decyzji). Zgodnie z opisem technicznym dla parkingów (pkt. 12.3, str. 26) ziemia z wykopów zostanie zdeponowana na samochody przystosowane do przewożenia ziemi z wykopu – szczelne wanny (sposób dalszego postępowania z gruntem pozostaje jedynie domysłem). Zgodnie z odpowiedzią na pytanie nr 11 z dnia 26.09.2019 r. dla zakresu parkingów ilość wykopów to zaledwie 30 m3.

W związku z rozbieżnością zapisów projektu, sprawozdań oraz udostępnionej decyzji oraz konsekwencją znacznej rozbieżności wartości całej inwestycji zależnie od interpretacji (w ekstremalnym przypadku silnie ujemny bilans mas ziemnych) zwracamy się z prośbą o jednoznaczną odpowiedź:

  1. czy w zakres zamówienia wchodzi remediacja skażonego gruntu nasypowego dla całości obszaru inwestycji?
  2. czy dla zakresu układu drogowego należy przewidzieć wywóz gruntów nasypowych z ich utylizacją jako odpad niebezpieczny w zakresie niezbędnym do wykonania konstrukcji drogowych oraz montażu uzbrojenia podziemnego wraz z wymianą gruntu w śladzie robót ziemnych?
  3. czy należy przewidzieć kompleksową wymianę gruntu nasypowego na materiał niezanieczyszczony węglowodorami z dowozu?
  4. mając na uwadze, iż parkingi wykonane zostaną na nasypach, czy Zamawiający wymaga wykonania uprzednio wymiany gruntu zawierającego węglowodory w ilości większej niż wskazana w odpowiedzi na pytanie nr 11 z dnia 26.09.2019 r.?

 

Odpowiedź 

  • Ad 1  Nie, zakres zamówienia nie obejmuje remediacja skażonego gruntu nasypowego dla całości obszaru inwestycji, przy czym jako inwestycję rozumiemy budowę wewnętrznego układu drogowego wraz z przynależnymi sieciami oraz budowę trzech parkingów dla ww. układy drogowego wraz z przynależnymi sieciami zewnętrznymi.
  • Ad 2  Nie, dla zakresu układu drogowego nie należy przewidywać wywozu całości gruntów nasypowych i ich utylizację jako odpadu niebezpiecznego w zakresie niezbędnym do wykonania konstrukcji drogowych oraz montażu uzbrojenia podziemnego wraz z wymianą gruntu w śladzie robót ziemnych lecz tylko w zakresie niezbędnym określonym  dla celów realizacji rozpatrywanej inwestycji wg zasad wskazanych w decyzji środowiskowej.
  • Ad 3  Nie, nie należy przewidywać  wykonanie kompleksowej wymiany gruntu nasypowego na materiał niezanieczyszczony węglowodorami z dowozu.
  • Ad 4  Określenie wielkości niezbędnych wykopów / nasypów należy do Wykonawcy. Nie zakłada się wykonania uprzednio wymiany gruntu. W trakcie realizacji prac należy postępować zgodnie z decyzją środowiskową odnoszącą się do budowy trzech parkingów.

 

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 23

„Po dokonaniu wizji w terenie dla przedmiotowej stwierdzamy obecność kanału DN1000 będącego w kolizji z projektowanymi drogami i istniejącymi sieciami oraz projektowaną pompownią ścieków sanitarnych. Ponadto po dokonaniu wykopów kontrolnych informujemy, iż kanał DN 1000 na długości około 1200 mb zlokalizowany na terenie przyszłej inwestycji zanieczyszczonych jest substancjami niebezpiecznymi – ropochodnymi (mazut ?). W związku z powyższym przyległy teren oraz ww. kanał należy bezwzględnie oczyścić a usunięty materiał przeznaczyć do utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie środowiska. Prosimy o udzielenie informacji czy posiadacie Państwo decyzję środowiskową oraz zgodę na utylizację ww. materiału  niebezpiecznego. Prosimy o informację czy Wykonawca sporządzając wycenę ma uwzględnić koszty utylizacji ww. materiału w swojej ofercie ? Nadmieniamy, iż ww. utylizacja w znacznym stopniu zawyży wartość oferty.

Odpowiedź

W przypadku kolizji wykonywanych dróg / sieci / budowli / obiektów z napotkanymi przeszkodami Wykonawca będzie zobowiązany do ich usunięcia, w tym ew. odpadów niebezpiecznych, co należy uwzględnić w cenie ryczałtowej oferty.

Usunięcie kanału DN 1000 nie jest przedmiotem zapytania

Nie, Zamawiający nie posiada decyzji środowiskowej dotyczącej usunięcia rurociągu  DN 1000 jako że przedmiotem zamierzenia inwestycyjnego nie jest usunięcie ww. kanału

 

Pytanie 24

„Wnosimy o udostępnienie „Dokumentacji geotechnicznej pod budowę wewnętrznego układu drogowego, chodników wraz z zewnętrznymi instalacjami: wodociągową, kanalizacji sanitarnej z pompownią i kanalizacji deszczowej z pompowniami elektroenergetyczną ze stacją transformatorową i agregatem prądotwórczym, oświetlenia terenu, kanalizacji teletechnicznej, a także przebudową istniejących zbiorników wody w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej”

Odpowiedź

Dokumentacja geotechniczna została zamieszczona na stronie Internetowej Zamawiającego.

 

Pytanie 25

„Wnosimy o udostępnienie projektu w formie edytowalnej (dwg)”

Odpowiedź

Zamawiający nie udostępnia projektów w wersji edytowalnej

 

Pytanie 26

„W związku z brakiem pełnej dokumentacji geologicznej wnosimy o przesunięcie terminu składania ofert.”

Odpowiedź

Mając na uwadze zapewnienie równości szans wszystkim Oferentom, Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 2 grudnia 2019 r. godzina 15:00

 

Pytanie 27

„Zgodnie z załączoną dokumentacją geotechniczną we wnioskach jest informacja o nawierceniu płyty betonowej w otworach 1,3 i 5, oraz że można się spodziewać występowania płyt betonowych również w innych obszarach. Jednocześnie na bazie przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji nie można określić zakresu ewentualnego kucia płyt fundamentowych. Czy Zamawiający wyraża zgodę na rozliczenie rozbiórek w ramach robót dodatkowych nie dających się przewidzieć na etapie składania oferty?”

Odpowiedź

  1. Wszelkie napotkane kolizje Wykonawca jest zobowiązany usunąć we własnym zakresie
  2. Zamawiający nie przewiduje rozbiórek płyt fundamentowych,
  3. Wszelkie napotkane przeszkody winne być traktowane jako kolizje, które należy uwzględnić w cenie ryczałtowej oferty.

 

Pytanie 28

„W załączonej do przetargu Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 17.07.2019 r. , jest informacja o wykonanych badaniach podłoża gruntowego pod względem występowania zanieczyszczeń w postaci metali ciężkich i węglowodorów ropopochodnych. Realizacja planowanej inwestycji będzie się wiązać z wytwarzaniem odpadów niebezpiecznych, które będą ładowane bezpośrednio na samochody, a następnie przekazywane do unieszkodliwiania specjalistycznej firmie. Prosimy zatem o udostępnienie wyników badań oraz mapy występowania zanieczyszczeń celem oceny czy materiał może być poddany remediacji in situ lub trzeba materiał wozić do spalenia. Ma to istotne znaczenie dla wyceny robót ziemnych”.

Odpowiedź

Sprawozdania z badań zostały zamieszczone na stronie Internetowej Zamawiającego.

 

Pytanie 29

Czy zamawiający posiada zgodę na wycinkę drzew ?”

Odpowiedź

Nie, Zamawiający nie posiada decyzji administracyjnej – zgoda na wycinkę drzew.

 

Dodatkowe wyjaśnienia:

  1. Na potrzeby realizacji zamierzenia inwestycyjnego została wykonana inwentaryzacja dendrologiczna  dla całego terenu zamierzenia inwestycyjnego pn. „Nowe Gliwice – Etap III – Poprzemysłowe tereny inwestycyjne na obszarze byłej koksowni”.
  2. Decyzja administracyjna – zgoda na wycinkę drzew, będzie przekazana przez Zamawiającego w po zawarciu umowy.
  3. Przedmiotem przetargu jest budowa wewnętrznego układu drogowego wraz z zewnętrznymi instalacjami  oraz budowa trzech parkingów dla ww. układu drogowego
  4. Dla ww. zakresu Oferenci są zobowiązani do:
  • wyceny kosztów wycinki drzew kolidujących z zamierzonymi działaniami / robotami drogowymi w oparciu o dokumentację projektową – rysunki zawierające lokalizację drzew kolidujących z zaprojektowaną infrastrukturą i przeznaczonych do wycinki wraz z tabelami określającymi parametry drzew – patrz załączniki do niniejszego komunikatu,
  • wyceny kosztów całkowitej wycinki drzew – patrz załączniki do niniejszego komunikatu (inwentaryzacja dendrologiczna/ spis dla całości terenu  plus  mapa dla całości terenu)

Załączniki:

INWENTARYZACJA DENDROLOGICZNA – SPIS

MAPA – INWENTARYZACJA DRZEW, ul. Bojkowska, Gliwice

INWENTARYZACJA ZIELENI_WYCINKI_A-4

INWENTARYZACJA ZIELENI_WYCINKI_A-06

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 22

„W załączonej do przetargu Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 17.07.2019 r. , jest informacja o wykonanych badaniach podłoża gruntowego pod względem występowania zanieczyszczeń w postaci metali ciężkich i węglowodorów ropopochodnych. Realizacja planowanej inwestycji będzie się wiązać z wytwarzaniem odpadów niebezpiecznych, które będą ładowane bezpośrednio na samochody, a następnie przekazywane do unieszkodliwiania specjalistycznej firmie. Prosimy zatem o udostępnienie wyników badań oraz mapy występowania zanieczyszczeń celem oceny czy materiał może być poddany remediacji in situ lub trzeba materiał wozić do spalenia. Ma to istotne znaczenie dla wyceny robót ziemnych”.

Odpowiedź

Sprawozdania z badań zostały umieszczona na stronie Internetowe Zamawiającego jako załączniki do niniejszego komunikatu.

Załączniki:

Sprawozdanie z badań chemicznych podłoża pod budowę wewnętrznego układu drogowego wraz z zewnętrznymi instalacjami: wodociągową, kanalizacji sanitarnej z pompownią, kanalizacji deszczowej z pompowniami, elektroenergetyczną ze stacją transformatorową i agregatem prądotwórczym, oświetlenia terenu, kanalizacji teletechnicznej, a także przebudową istniejących zbiorników wody w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej

Sprawozdanie z badań chemicznych podłoża pod budowę dwóch parkingów dla wewnętrznego układu drogowego w Gliwicach przy ul. Bojkowskiej

Na zadane przez  Oferentów poniższe pytanie, Zamawiający odpowiada jak następuje:

Pytanie 21

„W załączonej do przetargu dokumentacji jest opinia geotechniczna dotycząca strefy parkingów, natomiast brak takiej dokumentacji dla strefy dróg dojazdowych. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji hydro-geologicznej lub geotechnicznej dla zakresu drogowego.

Odpowiedź

Dokumentacje geotechniczne zostały umieszczona na stronie Internetowe Zamawiającego jako załączniki do niniejszego komunikatu.

 

Załączniki:

DOKUMENTACJA GEOTECHNICZNA POD BUDOWĘ DWÓCH PARKINGÓW DLAWEWNĘTRZNEGO UKŁADU DROGOWEGO W GLIWICACH PRZY UL. BOJKOWSKIEJ

DOKUMENTACJA GEOTECHNICZNA POD BUDOWĘ WEWNĘTRZNEGO UKŁADU DROGOWEGO, CHODNIKÓW WRAZ Z ZEWNĘTRZNYMI INSTALACJAMI: WODOCIĄGOWĄ, KANALIZACJI SANITARNEJ Z POMPOWNIĄ I KANALIZACJI DESZCZOWEJ Z POMPOWNIAMI, ELEKTROENERGETYCZNĄ ZE STACJĄ TRANSFORMATOROWĄ I AGREGATEM PRĄDOTWÓRCZYM, OŚWIETLENIA TERENU, KANALIZACJI TELETECHNICZNEJ, A TAKŻE PRZEBUDOWĄ ISTNIEJĄCYCH ZBIORNIKÓWWODYW GLIWICACH PRZY UL. BOJKOWSKIEJ

Jako, że jeden z Oferentów zadał poniższe pytania, Zamawiający odpowiada jak następuje:

 

Pytanie 9

Czy Zamawiający dysponuje przedmiarami robót ? Jeżeli tak, prosimy o udostępnienie. Jeżeli nie, czy Zamawiający dopuści dowolną formę kosztorysu załączonego do oferty ?

Odpowiedź 

9.1       Nie, Zamawiający nie dysponuje przedmiarami robót.

9.2       Tak, Zamawiający dopuszcza przedstawienia w ofercie kosztorysu uproszczonego.

 

Pytanie 10

Czy Zamawiający dysponuje tabelami bilansu robót ziemnych ? Jeżeli tak, prosimy o udostępnienie.

Odpowiedź

Nie, Zamawiający nie dysponuje tabelami bilansu robót ziemnych dla całości prac ziemnych.

 

Pytanie 11

Udostępniona dokumentacja uniemożliwia rzetelne obliczenie ilości prac przewidzianych do realizacji (brak wielu wymiarów, rysunki w formacie nieedytowalnym). Z uwagi na brak przedmiarów oraz w przypadku negatywnej odpowiedzi na ww. pytanie prosimy o określenie ilości:

–          powierzchni projektowanej jezdni,

–          powierzchni projektowanych chodników,

–          powierzchni projektowanych parkingów,

–          długości projektowanych krawężników,

–          długości projektowanych obrzeży,

–          długości sieci przewidzianych do likwidacji (wraz z podaniem średnic i szacowanych głębokości)

–          ilości projektowanych sieci kablowych,

–          ilości koryt odwodnienia liniowych,

Odpowiedź 

11.1     Zamawiający nie ustosunkowuje się do uwag Oferenta

11.2   Dla układu dróg:

Wykopy                                                 10 900 m3

Nasypy                                                    2 555 m3

Pow. jezdni                                            8 188 m2

Pow. zjazdów                                           133 m2

Nawierzchnia z płyt ażurowych            411 m2

Pow. chodników                                   2 236 m2

Krawężnik 15x30cm                            2 275 mb

Krawężnik 15x22cm                               523 mb

Obrzeże 8x30cm                                  1 127 mb

11.2    Parkingi: 

Nasypy                                                   4 880 m3

Wykopy                                                       30 m3

Pow. parkingów                                   7 057 m2

Krawężnik 15x30cm                               763 mb

Dł. Korytek odwodnienia liniowego     149 mb

 

11.3     Jako, że Zamawiający nie dysponuje inwentaryzacją sieci podziemnych terenów zlikwidowanej koksowni, ewentualne kolizje należy usunąć lub zabezpieczyć w trakcie wykonywania infrastruktury.

11.4     Sieci teletechniczne i elektryczne zostały przedstawione na planszy głównej zagospodarowania terenu oraz w opisie zagospodarowania terenu.

 

Pytanie 12

Do specyfikacji nie załączono projektu sieci teletechnicznej, o której mowa w pkt. 4.5.6 opisu technicznego. Prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź

Jak w odpowiedzi 11.4

 

Pytanie 13

Do SIWP nie została załączona decyzji pozwolenie na budowę. Prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź

Decyzje administracyjne zostały załączone w Bazie Konkurencyjności i na stronie Internetowej Zamawiającego (www.gapr.pl)

 

Pytanie 14

Załączona do SIWP wzór umowy nie przewiduje zmian – co w przypadku konieczności rozszerzenia lub zmniejszenia robót ?

Odpowiedź

14.1     Umowa ma charakter ryczałtowy

14.2     Ewentualne zmiany umowy wymagają zgody obu strony i formy pisemnej.

 

Pytanie 15

Czy zapis paragrafu 13 ust. 10 pkt.5 wzoru umowy powołującego się na paragraf 4 ust. 2 i 3 jest prawidłowy ? Jeżeli nie, to prosimy o wprowadzenie odpowiedniej korekty.

Odpowiedź

Nie, zapis paragrafu 13 ust. 10 pkt.5 wzoru umowy winien odwoływać się do paragrafu 4 ust.3.

 

Pytanie 16

Czy Zamawiający wymaga zaznaczenia w ofercie zastosowanych rozwiązań równoważnych do wskazanych w projekcie ?

Odpowiedź

Tak, Zamawiający wymaga zaznaczenia w ofercie zastosowanych rozwiązań równoważnych – w załączniku „Kosztorys ofertowy”

 

Pytanie 17

Czy do oferty należy załączyć harmonogram prac ? Jeżeli tak, jak bardzo szczegółowej formy harmonogramy oczekuje Zamawiający ? Czy Zamawiający przewiduje możliwość aktualizacji harmonogramu przed podpisaniem umowy oraz w sytuacji gdy z jakichkolwiek przyczyn kolejność realizacji ulegnie zmianie ?

Odpowiedź 

17.1     Tak, do oferty należy dołączyć harmonogram prac

17.2     Do oferty należy dołączyć harmonogram kwartalny, do umowy harmonogram miesięczny.

17.3     Nie, Zamawiający nie przewiduje aktualizacji harmonogramu przed podpisaniem umowy. Oferent zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu robót wg własnego rozeznania

 

Pytanie 18

Czy Zamawiający przewiduje ograniczenie liczby wykonawców dopuszczonych do licytacji ?

Odpowiedź

Nie, Zamawiający nie ogranicza liczby wykonawców dopuszczonych do licytacji.

 

Pytanie 19

Czy monitoring przepompowni należy wpiąć w istniejący system ? Jeżeli tak, prosimy o podanie nazwy operatora systemu monitoringu wraz z danymi kontaktowymi celem ustalenia kosztu wpięcia.

Odpowiedź 

Na etapie Projektu Budowlanego przewidziano monitoring pracy przepompowni w oparciu o modem GMS. Operator systemu telefonii komórkowej zostanie wybrany przez Zamawiającego w terminie późniejszym.

 

Pytanie 20

Czy koszty eksploatacji oraz obowiązkowych przeglądów i serwisów urządzeń zainstalowanych w ramach niniejszego zamówienia (przepompownia, separator, agregat) pozostają po stronie Zamawiającego ? Nadmieniamy, iż wielu producentów urządzeń warunkuje udzielenie przedłużonej gwarancji (tj. powyżej 24 miesięcy) przeprowadzaniem okresowych płatanych przeglądów wraz z wymianą elementów podlegających zużyciu w wyniku normalnej eksploatacji.

Odpowiedź

Tak, serwis urządzeń jest po stronie Zamawiającego.

 

Pozwolenia na budowę:

Decyzja nr 1224-2019 z dnia 27.08.2019 r.

Decyzja nr 1230-2019 z dnia 28.08.2019 r.